WordPressآموزش

نحوه اضافه کردن گوگل ادسنس (Google AdSense) به سایت وردپرس

گوگل ادسنس (Google AdSense) یکی از محبوب ترین راه های کسب درآمد از وب سایت است. این ابزار به شما این امکان را می دهد که به طور خودکار فضای تبلیغاتی وب سایت خود را به تبلیغ کنندگان بفروشید و پول دریافت کنید. AdSense یکی از ساده ترین راه ها برای شروع کسب درآمد آنلاین از وب سایت شما است.
در این مقاله، نحوه اضافه کردن گوگل ادسنس (Google AdSense) به سایت وردپرس را به شما خواهیم گفت. در ادامه با ما همراه باشید.

گوگل ادسنس (Google AdSense) چیست؟

Google AdSense یک شبکه تبلیغاتی است که توسط گوگل اداره می شود و به وبلاگ نویسان و صاحبان وب سایت این فرصت را می دهد تا با نمایش متن، تصویر، ویدیو و سایر تبلیغات تعاملی در وب سایت خود، درآمد کسب کنند.

با گوگل ادسنس مجبور نیستید با تبلیغ‌ کنندگان سر و کار داشته باشید یا نگران دریافت و جمع آوری پول باشید. گوگل روابط با تبلیغ کنندگان را مدیریت و حفظ کرده، مبلغ پرداختی را دریافت می کند، هزینه مدیریت خود را می گیرد و بقیه پول را برای شما ارسال می کند.

AdSense تبلیغات هزینه به ازای کلیک (CPC) را ارائه می دهد که به این معنی است که هر بار که کاربر روی تبلیغ وب سایت شما کلیک می کند، درآمد کسب می کنید. مبلغ دریافتی به ازای هر کلیک بر اساس عوامل مختلفی متفاوت است.

شروع کار با گوگل ادسنس

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب Google AdSense ایجاد کنید. اگر حساب جیمیل دارید، می توانید از حساب موجود خود برای ثبت نام استفاده کنید.
هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید، باید منتظر بمانید تا تیم Google AdSense آن را بررسی کند که این ممکن است چند ساعت تا چند هفته طول بکشد.

پس از تایید، می توانید به حساب AdSense خود وارد شوید و کد تبلیغات خود را دریافت کنید. این کدی است که برای نمایش تبلیغات باید در وب سایت خود قرار دهید.

اخیراً گوگل ادسنس تبلیغات خودکار را اعلام کرده است، به این معنی که شما فقط یک قطعه کد را قرار می دهید و گوگل به طور خودکار تصمیم می گیرد که چه زمانی، کجا و چه تعداد تبلیغات در هر صفحه نمایش داده شود.

با این حال، اکثر نویسندگان هنوز از روش دستی برای قرار دادن تبلیغات در وب سایت خود استفاده می کنند.

اضافه کردن کد تبلیغاتی گوگل ادسنس به صورت دستی در وردپرس

با کلیک بر روی منوی تبلیغات در ستون سمت چپ و سپس جابجایی به برگه «By ad unit» شروع می‌کنید. از اینجا باید روی «Create New Ad» کلیک کنید.

از شما خواسته می شود که نوع تبلیغ را انتخاب کنید. می‌توان از بین آن ها “Display ads” (تبلیغات نمایشی)، “In-feed ads” (تبلیغات درون فید) و “In-article ads” (تبلیغات درون مقاله) را انتخاب کرد.

اگر نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید، با تبلیغات نمایشی شروع کنید.

اضافه کردن کد تبلیغاتی گوگل ادسنس به صورت دستی در وردپرس

در مرحله بعد، باید یک نام برای این واحد تبلیغاتی وارد کنید و اندازه و نوع تبلیغ را انتخاب کنید.

تعیین اندازه و نوع تبلیغ

نام تبلیغ فقط برای مقاصد داخلی استفاده می شود، بنابراین می توانید آن را چیزی مانند “SiteName Sidebar” نام گذاری کنید.

گزینه بعدی انتخاب Ad Size است. در حالی که Google طیف گسترده‌ ای از اندازه‌ های تبلیغاتی را ارائه می‌دهد، اندازه‌ های خاصی وجود دارد که در قسمت توصیه‌ شده فهرست شده‌اند، زیرا این اندازه‌ ها در بین تبلیغ‌ کنندگان محبوب‌ هستند.

همچنین می‌ توانید انتخاب کنید که آیا می‌ خواهید تبلیغ شما واکنش‌ گرا باشد یا ثابت. توصیه می کنیم تبلیغات واکنش گرا را انتخاب کنید. زیرا در همه دستگاه ها و اندازه های صفحه نمایش به خوبی عمل می کنند.

سپس برای ادامه روی دکمه Create کلیک کنید.

AdSense اکنون کد تبلیغاتی را برای شما ایجاد می کند. این شامل آیدی واحد تبلیغ منحصر به فرد و آیدی نویسنده شما است.

ایجاد کد تبلیغاتی توسط گوگل ادسنس

اگر وب سایت شما دارای نسخه Google AMP است، می توانید کد صفحات AMP خود را نیز کپی کنید.

به سادگی کد تبلیغات خود را کپی کنید و آن را در یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad یا TextEdit قرار دهید. در مرحله بعدی به آن نیاز خواهید داشت.

افزودن گوگل ادسنس در وردپرس

برای اضافه کردن گوگل ادسنس در وردپرس شما باید تعیین کنید که می خواهید تبلیغ را در کجای وب سایت خود نشان دهید. بیشتر تبلیغات در نوار کناری نمایش داده می شود. با استفاده از ابزارک های وردپرس می توانید Google Adsense را در نوار کناری خود اضافه کنید.

به سادگی به صفحه Appearance » ابزارک در قسمت مدیریت وردپرس خود بروید. سپس، ویجت «Custom HTML» را به ناحیه ابزارک مناسب بکشید و رها کنید و کد Google AdSense خود را در آن جای‌ گذاری کنید.

اضافه کردن گوگل ادسنس در وردپرس

اضافه کردن کد تبلیغات خودکار گوگل ادسنس در وردپرس

افزودن تبلیغات فردی به بخش های مختلف وب سایت شما زمان زیادی می برد. اکثر مبتدیان برای یافتن بهترین مکان برای نمایش تبلیغات در سایت خود تلاش زیادی می کنند.

برای حل این مشکل، گوگل تبلیغات خودکار را معرفی کرده است. این به شما این امکان را می دهد که به سادگی یک قطعه کد را به سایت خود اضافه کنید و به Google AdSense اجازه دهید مکان، اندازه و نوع تبلیغ را که بیشترین پرداخت را دارد، مشخص کند.

عیب این روش این است که کنترل کمتری بر روی قرار دادن تبلیغات در وب سایت خود دارید.

اگر می خواهید ویژگی استفاده از تبلیغات خودکار را اضافه کنید، به این ترتیب Google AdSense را به وب سایت خود اضافه می کنید.

ابتدا وارد حساب کاربری Google AdSense خود شوید و روی تب Ads کلیک کنید. در مرحله بعد، باید روی دکمه دریافت کد، کلیک کنید تا کد تبلیغات خودکار تولید شود.

اضافه کردن کد تبلیغات خودکار گوگل ادسنس در وردپرس

AdSense اکنون یک قطعه کد با آیدی نویسنده شما ایجاد می کند و آن را روی صفحه نمایش می دهد. اکنون می توانید این کد را در یک ویرایشگر متن کپی و جایگذاری کنید.

مشاهده قطعه کد

کد تبلیغات خودکار، از تک تک کد برای ایجاد تبلیغات در همه جای وب سایت وردپرس شما استفاده می کند. این بدان معناست که شما باید کد را به تمام صفحاتی که می خواهید تبلیغ را در آن ها نمایش دهید اضافه کنید.

یکی از راه‌های انجام این کار، اضافه کردن کد در فایل header.php قالب وردپرس است. با این حال، عیب این روش این است که در صورت بروز رسانی یا تغییر تم، کد تبلیغاتی شما ناپدید می شود.

بهترین راه برای افزودن هر کدی در سطح سایت به وب سایت خود، استفاده از افزونه ای مانند Insert Headers و Footers است.

ابتدا باید افزونه Insert Headers and Footers را نصب و فعال کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله نحوه نصب افزونه وردپرس را مطالعه نمایید.

پس از فعال سازی، به صفحه تنظیمات و درج سرصفحه و پاورقی بروید. از اینجا، باید کد Google AdSense خود را در قسمت هدر قرار دهید.

وارد کردن کد Google AdSense در هدر

فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات خود بر روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.
این افزونه اکنون کد تبلیغاتی را در تمام صفحات وب سایت شما اضافه می کند. ممکن است مدتی طول بکشد تا Google AdSense تبلیغات را شروع کند.

منبع: wpbeginner

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا