Programmingآموزش

15 بازی که یادگیری کدنویسی را به شما می آموزد (واقعاً سرگرم کننده است)

زمانی که شروع به یادگیری کدنویسی کردم، گزینه‌ ها محدود بودند، تعداد زیادی کتاب (حتی کتاب‌ های الکترونیکی)، برخی آموزش‌ های آنلاین بسیار ابتدایی و تست های فراوان. یادگیری آنلاین در چند سال اخیر مسیر طولانی را طی کرده است. دوره های تعاملی، هزاران آموزش آنلاین و یکی از راه های مورد علاقه شخصی من برای تمرین و یادگیری کدنویسی وجود دارد: بازی ها.

در حالی که احتمالاً یک بازی به تنهایی نمی‌ تواند همه چیز هایی را که باید در مورد کدنویسی بدانید، به شما آموزش دهد، اما می‌ تواند روشی باورنکردنی برای تمرین مهارت‌ هایی باشد که یاد می‌ گیرید. این روش، تمرین را سرگرم‌ کننده می‌کند و اگر شما هم مانند من هستید، ممکن است ناگهان متوجه شوید که چهار ساعت گذشته را صرف تقویت مهارت‌ های کدنویسی خود کرده‌اید، بدون اینکه متوجه شوید.

من برخی از سرگرم کننده ترین و مفیدترین بازی ها را برای یادگیری کدنویسی امتحان کرده ام. موارد دلخواه من را در زیر بررسی کنید.

1. CodeMonkey

بازی CodeMonkey یادگیری کد نویسی را با استفاده از CoffeeScript، یک زبان برنامه نویسی واقعی، آموزش می دهد تا به شما یاد دهد که بازی های خود را در HTML5 بسازید. این برنامه برای بچه ها طراحی شده است، اما قطعا برای بزرگسالان نیز سرگرم کننده است.

2. CodinGame

CodinGame بازی هایی را برای یادگیری بیش از 25 زبان برنامه نویسی از جمله جاوا اسکریپت، روبی و PHP ارائه می دهد. یکی از خوبی های این یکی این است که می توانید با دوستان یا همکاران خود بازی کنید و همچنین در مسابقات بین المللی کدنویسی شرکت کنید.

3. CSS Diner

CSS Diner یک راه ساده اما سرگرم کننده برای یادگیری CSS است. 32 سطح وجود دارد که اصول اولیه نحوه کار انتخابگر های CSS را به شما آموزش می دهد. هر سطح به تدریج پیچیده تر می شود و بر اساس آنچه در درس های قبلی آموخته اید، ساخته می شود.

4. Flexbox Froggy

Flexbox Froggy

آیا می خواهید یاد بگیرید که CSS flexbox چگونه کار می کند؟ Flexbox Froggy را بررسی کنید. این دارای یک رابط کاربری ساده است که به شما می آموزد که چگونه همه چیز در flexbox هماهنگ شود، در حالی که شما به Froggy و دوستانش کمک می کنید.

5. Flexbox Defense

Flexbox Defense یک راه عالی دیگر برای تمرین مهارت های flexbox است. این بار، برج‌ های تفنگ را در مسیری برای شکست دادن امواج دشمنان، با استفاده از همان دستورات Flexbox Froggy، به موقعیتی منتقل خواهید کرد.

6. CodeCombat

CodeCombat معلمان و دانش آموزان را هدف قرار داده است، اما هر کسی می تواند بازی کند. زبان برنامه نویسی بازی Python ،JavaScript ،CoffeeScript یا Lua را یاد بگیرید. در سطح مبتدی Dungeon، طبق آموزش در کنار بازی، قهرمان خود را با استفاده از برخی دستورات اولیه در بازی جابجا خواهید کرد.

7. Ruby Warrior

اگر می‌خواهید روبی را یاد بگیرید، بازی Ruby Warrior برای شما مناسب است. مسیر های مبتدی و متوسط ​​متناسب با سطح مهارت شما وجود دارد و درس ها به راحتی شروع می شوند و از آنجا ادامه می یابند. اما، برای ذخیره پیشرفت خود باید با فیس بوک وارد شوید.

8. Untrusted

Untrusted یک بازی ماجراجویی متا جاوا اسکریپت است که مهارت های جاوا اسکریپت شما را برای حل مشکلات آزمایش می کند. شما از جاوا اسکریپت برای هدایت دکتر ایوال از طریق یک زنجیره ماشینی و تغییر واقعیت او برای حرکت بین سطوح استفاده می کنید. این یک بازی عالی برای تمرین مهارت های پیچیده تر جاوا اسکریپت است.

9. Code Hunt

بازی Code Hunt یادگیری کدنویسی را به روشی منحصر به فرد به شما آموزش می دهد. برای بازی، قطعات کد را شناسایی می‌ کنید، آن‌ ها را تجزیه و تحلیل می‌ کنید، کد را برای مطابقت با قطعات تغییر می‌ دهید و سپس قطعه کد کار را می‌ گیرید. می توانید از آن برای یادگیری جاوا یا سی شارپ استفاده کنید.

10. Robocode

بازی یادگیری کدنویسی: Robocode

اگر تا به حال نمایش BattleBots را تماشا کرده اید، Robocode برای شما مناسب است. مهارت های برنامه نویسی را با ساخت تانک های جنگی ربات مجازی در جاوا یا دات نت خواهید آموخت. سپس نبرد ها در زمان واقعی روی صفحه نمایش داده می شوند.

11. CheckIO and Empire of Code

CheckIO و Empire of Code هر دو بازی استراتژی هستند که می توانند جاوا اسکریپت یا پایتون را به شما آموزش دهند. Empire of Code از یک تنظیمات فضایی استفاده می کند و شما با دفاع از پایگاه خود و حمله به دیگران یاد می گیرید، در حالی که CheckIO به شما امکان می دهد مهارت های خود را با استفاده از راه حل های دیگران بهبود بخشید.

12. VIM Adventures

Vim یک ویرایشگر متن بسیار قابل تنظیم است که توسط برنامه نویسان استفاده می شود. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه از Vim استفاده کنید، VIM Adventures یک مکان عالی برای شروع است! از میانبر های رایج صفحه کلید VIM برای پیمایش در یک بازی ماجراجویی شبیه به Zelda استفاده کنید.

13. Cyber Dojo

Cyber ​​Dojo تمرین ها و چالش هایی برای ده ها زبان برنامه نویسی از جمله Ruby ،JavaScript ،PHP ،Python و غیره دارد. هر تمرین چالشی را برای تکمیل با مثالی که نشان می دهد نتیجه نهایی باید چگونه باشد را بیان می کند.

14. Elevator Saga

Elevator Saga دانش جاوا اسکریپت شما را با چالش های مربوط به جابجایی آسانسور و حمل و نقل افراد به کارآمدترین روش ممکن آزمایش می کند. با چالشی شروع می شود که 15 نفر را در کمتر از یک دقیقه جابجا می کند و چالش ها از آنجا به تدریج سخت تر می شوند.

15. Code Wars

Code Wars به ​​شما کمک می کند تا مهارت های خود را با آموزش در چالش با دیگران بهبود بخشید. آن ها زبان های مختلفی از جمله جاوا اسکریپت، سوئیفت، پی اچ پی، پایتون، روبی و هسکل را ارائه می دهند. ابتدا باید مهارت های خود را با یک آزمون ابتدایی و درک زبانی که می خواهید تمرین کنید، اثبات کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا