CloudHostingServerآموزش

آشنایی با بهترین اپلیکیشن های استریم در سال 2022

شما می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را استریم کنید، به موسیقی گوش دهید، عکس‌های خود را ببینید و هر چیز دیگری را در تلفن خود بدون نیاز به تهیه بلیط سینما یا نیاز به دستگاه‌های جداگانه برای آن ها استفاده کنید. دنیا به صورت آنلاین در حال حرکت است و همچنین درها را به روی راحتی و سرگرمی در خانه شما باز کرده است. شما حتی می توانید لایو استریم ورزش، اخبار و غیره را بدون توجه به جایی که زندگی می کنید تماشا کنید. تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به اینترنت و چند ابزار مفید است. در این مقاله به معرفی بهترین اپلیکیشن های استریم که ابزار مفیدی هستند، بپردازیم.

به دلیل تأثیرات کووید 19 و قرنطینه های مرتبط با آن، زمانی که تعداد بیشتری از مردم در خانه بودند مجبور شده اند راه هایی برای گذراندن وقت خود بیابند. رایج ترین سرگرمی بدون شک هنوز هم استریم بازی است – Twitch اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوب است.

اما شما نمی توانید فقط رایانه (یا سیستم بازی) خود را روشن کنید و فرآیند استریم را شروع کنید. هیچ پلتفرمی برای این کار در ویندوز، مک یا هر سیستم عامل دیگری تعبیه نشده است. اگر در مورد Streaming جدی هستید، ابتدا باید نرم افزار استریم مناسب را دانلود کنید. این پست بهترین اپلیکیشن های استریم موجود در سال 2022 را تجزیه و تحلیل می کند، هم نسخه رایگان و هم نرم افزار پولی با سهولت استفاده و ویژگی های اضافی.

1. OWN3D Pro

OWN3D Pro بهترین اپلیکیشن لایو استریم

OWN3D Pro افزونه ای است که در OBS Studio منبع باز گسترش می یابد. OWN3D Pro این کار را ساده می کند که به ویدیو های استریم خود ظاهری جدید ببخشید. این اپلیکیشن از بهترین هاست و به شما امکان دسترسی به بیش از 575 overlay و alert با کیفیت بالا و تعداد زیادی پنل Twitch را به همراه ویژگی‌های اضافی استریم، مانند امکان ایجاد صفحه شمارش معکوس Twitch و ادغام ویجت چت باکس و ربات چت Twitch می‌دهد. همچنین می‌توانید با OWN3D Music هماهنگ شوید، بنابراین می‌توانید بدون نگرانی در مورد نقض حق کپی رایت، موسیقی را به استریم خود اضافه کنید.

OWN3D هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی OWN3D Pro را ارائه می دهد. نسخه رایگان پنج پوشش رایگان، پنل ها و هشدارها، برچسب های استریم و ویجت شمارش معکوس را ارائه می دهد. نسخه پولی مجموعه کاملی از ویژگی ها را ارائه می دهد و می توانید به مدت یک ماه، سه ماه یا سالانه عضو مجموعه آن شوید.

OWN3D Pro در ارتباط با OBS Studio کار می کند که در زیر به طور جداگانه به آن می پردازیم. قبل از راه اندازی OWN3D Pro، ابتدا باید OBS Studio را روی لپ تاپ ویندوزی خود نصب کنید.

اگرچه برخی از ویژگی‌های OWN3D Pro روی هر پلتفرم استریم که در آن از OBS Studio استفاده می‌کنید کار می‌کند، اما برای Twitch طراحی شده است و برخی از ویژگی‌ها مختص Twitch هستند. همچنین از اصطلاحات Twitch در سراسر آن استفاده می شود.

2. OBS Studio

OBS Studio بهترین اپلیکیشن لایو استریم

OBS Studio نرم افزار منبع باز است که می توانید برای ضبط ویدیو و لایو استریم از آن استفاده کنید. استفاده از آن رایگان است اما برخی از ویژگی های پیشرفته تر موجود در نسخه های پولی نرم افزار Live stream را ندارد. همانطور که در بالا دیدیم، برخی از شرکت های نرم افزاری مانند OWN3D افزونه هایی ایجاد می کنند که می توانید از آن ها برای اضافه کردن ویژگی های اصلی OBS Studio استفاده کنید.

اگر در این حوزه حرفه ای هستید، تمام قابلیت های سفارشی سازی OBS Studio را دوست خواهید داشت. کسانی که از بازی کردن با رایانه‌های خود لذت می‌برند، عملکرد های بیشتری نسبت به سایرین پیدا می‌کنند، اما منبع باز بودن OBS، فاقد پشتیبانی کاربر در اکثر رقابت‌های پولی است. این اپلیکیشن که بهترین پلتفرم لایو استریم است، منحنی یادگیری با شیب تندی دارد، اما اگر می‌خواهید زمان فعالیت خود را در YouTube یا جاهای دیگر آنلاین بگذرانید، باید کمک قابل توجهی از کاربران فعلی پیدا کنید.

اگر آماده هستید که زمان خود را برای یادگیری عملکرد آن اختصاص دهید، OBS Studio نسبت به بسیاری از نرم افزارهای رایگان دیگر قدرت بیشتری دارد (اگرچه نسخه OWN3D Pro همچنان قدرت بیشتری دارد). همچنین پلاگین های دیگری را خواهید دید که افراد برای افزودن به عملکرد اصلی OBS Studio توسعه داده اند.

یکی از مزیت‌های OBS Studio نسبت به سایر پلتفرم های لایو استریم که در اینجا پوشش داده شده است، تطبیق پذیری آن است. می توانید از آن در رایانه های ویندوز، لینوکس و مک استفاده کنید. همچنین می توانید از آن در چندین پلتفرم پخش زنده استفاده کنید، نه فقط Twitch.

3. Streamlabs OBS

Streamlabs OBS بهترین اپلیکیشن لایو استریم

Streamlabs در ابتدا یک ابزار پخش زنده بود که استریمر ها همراه با سایر اپلیکیشن های پخش زنده از آن استفاده می کردند. Streamlabs OBS اکنون ابزار Streamlabs را با بهترین اپلیکیشن استریم یعنی OBS Studio ترکیب می‌کند و برنامه استریمینگ پیشرفته‌تری با رابط تمیزتر نسبت به دیگر ابزار های منبع باز ارائه می‌دهد. همچنین پشتیبانی بهتری برای کاربر ارائه می دهد. مانند OBS Studio، پلتفرم Streamlabs OBS نیز رایگان است.

Streamlabs OBS دسترسی به طیف وسیعی از پوشش‌های بازی را ارائه می‌دهد. می‌توانید هم‌پوشانی‌ها، گرافیک‌ها و استریم‌های بیشتری را پیدا کنید، همزمان با چند پلتفرم multistream ارتباط برقرار کنید و با پرداخت هزینه Streamlabs Prime، ویژگی‌های بیشتری به دست آورید.

پلتفرم استریم Streamlabs OBS به شما کمک می‌کند در توییچ، یوتیوب یا فیس‌بوک پخش زنده داشته باشید. این نرم افزار فقط برای سیستم های ویندوزی در دسترس است، اگرچه کاربران کنسول همچنان می توانند از Streamlabs برای جمع آوری پول از بینندگان خود استفاده کنند. همچنین بهتر است با بهترین پلتفرم های میزبانی ویدیو نیز در رابطه با این کار آشنا شوید.

4. LightStream

LightStream Studio بهترین اپلیکیشن لایو استریم

می توانید از LightStream Studio برای پخش زنده در پلتفرم های Twitch، Facebook، YouTube و RTMP به صورت سفارشی استفاده کنید. این برنامه پخش ابری را فراهم می کند که از طریق یک مرورگر وب قابل دسترس است. همچنین می‌توانید گیم‌پلی ایکس‌باکس و پلی‌استیشن را برای پخش در توییچ بدون کارت کپچر ضبط کنید.

می‌توانید از پلن Gamer با قیمت 8، 12، یا 16 دلار در ماه یا پلن Creator با قیمت 25، 28، یا 50 دلار در ماه انتخاب کنید. قیمت‌های متفاوت نشان‌داده‌شده برای هر طرح نشان‌دهنده حداکثر وضوح‌های متفاوتی است که شما برای لایو استریم انتخاب می‌کنید. در صورت انتخاب پرداخت سالانه، تخفیف هایی نیز وجود دارد.

هر دو پلن ویژگی‌های مختلفی از جمله متن، تصاویر، وب‌کم و کلیپ‌های ویدیویی، ادغام‌های شخص ثالث برای هشدار ها و محتوای پویا و ساعات پخش نامحدود را ارائه می‌دهند. پلن Creator توانایی دعوت از هفت مهمان از راه دور را به استریم های شما، منابع RTMP، مقصد های سفارشی RTMP و اشتراک صفحه نمایش رایانه شخصی اضافه می‌کند.

5. vMix

vMix بهترین اپلیکیشن لایو استریم

vMix یکی از بهترین اپلیکیشن های لایو استریم در سال 2022 برای رایانه شخصی شماست. می‌توانید از آن برای استریم کردن تقریباً به هر ارائه‌دهنده استریم، از جمله Facebook Live، Twitch و YouTube استفاده کنید. این اپلیکیشن در پنج نسخه، از یک بسته پایه رایگان (با امکان چهار ورودی، یک مجموعه overlay و حداکثر وضوح 768 در 576 تا یک نسخه حرفه ای 1200 دلاری (با اجازه 1000 ورودی، چهار مجموعه overlay، حداکثر وضوح 4096×2160، 4-) ارائه می شود.

پخش فوری دوربین و بسیاری ویژگی های دیگر را نیز در بر می گیرد. vMix به شما پیشنهاد می‌کند ابتدا نسخه آزمایشی 60 روزه رایگان آن‌ها را دانلود کنید، آن را آزمایش کنید و سپس در مورد ویژگی‌های دقیقی که در عمل از آن ها استفاده می‌کنید تصمیم بگیرید. در این مرحله، شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام برنامه بیشتر با نیازهای شما مطابقت دارد.

vMix هدف اصلی نرم‌افزار خود را یک نرم‌افزار ویدئو میکسر و سوئیچر می‌داند که از آخرین پیشرفت‌ها در سخت‌افزار رایانه برای ارائه میکس ویدیوی HD زنده استفاده می‌کند، کاری که قبلاً فقط برای میکسر های سخت‌افزاری گران قیمت ممکن بود. همچنین به عنوان نرم افزار پخش زنده عمل می کند که به شما امکان می دهد محتوا های زنده خود را مستقیماً در اینترنت منتشر کنید. بسته به نسخه ای که انتخاب می کنید، می توانید از vMix برای میکس زنده، سوئیچ، ضبط و پخش زنده منابع ویدئویی SD، فول اچ دی و 4K، از جمله دوربین، فایل های ویدئویی، دی وی دی، تصاویر، پاورپوینت و موارد دیگر استفاده کنید.

سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید

بهترین اپلیکیشن استریم چیست؟

1. OWN3D Pro
2. OBS Studio
3. Streamlabs OBS
4. LightStream
5. vMix
6. XSplit Broadcaster
7. Gamecaster
8. Nvidia ShadowPlay
9. Wirecast

اکثر استریمر ها از چه نرم افزاری استفاده می کنند؟

اینها بهترین و قدرتمند ترین گزینه های نرم افزار استریم هستند که اکثر پخش کننده ها از آنها استفاده می کنند:
OWN3D Pro
OBS Studio
Streamlabs OBS
LightStream
vMix

از چه پلتفرم لایو استریمی در سال 2022 استفاده کنم؟

بهترین اپلیکیشن استریم Streamlabs OBS است. بسیاری از افراد از Streamlabs OBS استفاده می کنند زیرا قابل تنظیم و شبیه به OBS Studio است و کاربران می توانند تغییرات دلخواه خود را انجام دهند. استریمر های جدیدتر معمولاً از SLOBS استفاده می‌کنند زیرا یادگیری و پیمایش آن آسان‌تر است.

آیا OBS برای کامپیوتر های ارزان قیمت خوب است؟

اگر نمی توانید تجهیزات استریم قدرتمندی را تیه کنید، نگران نباشید. حتی با یک کامپیوتر ارزان قیمت، همچنان می توانید از OBS استفاده کنید و سود زیادی را به دست آورید.

آیا چیزی بهتر از OBS وجود دارد؟

جایگزین های متعددی برای OBS وجود دارد. یکی از اپلیکیشن های جایگزین خوب برای OBS، اپ Bandicam است، یک ضبط کننده (recorder) صفحه نمایش سبک برای سیستم عامل های ویندوزی. این اپ مورد علاقه بسیاری از گیمرها است و امکان ضبط گیم پلی با سرعت 144FFPS با وضوح تا 4K را فراهم می کند.

منبع: influencermarketinghub.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا