CMSWordPressآموزش

نحوه پیدا کردن بهترین زمان برای انتشار پست در وبلاگ و نحوه آزمایش آن

آیا به دنبال بهترین زمان برای انتشار مقالات خود هستید تا بیشترین تعامل را داشته باشید؟ یافتن زمان مناسب برای انتشار می‌ تواند به شما کمک کند بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید، نظرات، اشتراک‌ گذاری‌ های اجتماعی و بک لینک بیشتری دریافت کنید. همچنین می‌ تواند به شما کمک کند تا ببینید چه زمانی مخاطبان شما بیشتر فعال هستند و شانس شما را برای اجرا بازاریابی ویروسی افزایش می‌ دهد. در این مقاله، بهترین زمان برای انتشار یک پست وبلاگ و اینکه چگونه می توانید آن را برای وب سایت خود آزمایش کنید، به اشتراک خواهیم گذاشت.

بهترین زمان برای انتشار پست های وبلاگ

اگر به تازگی یک وبلاگ راه اندازی کرده اید، احتمالاً به دنبال راه هایی برای جذب افراد بیشتری برای خواندن مطالبتان هستید. در حالی که راه‌ های زیادی برای افزایش ترافیک وبلاگتان وجود دارد، ممکن است بپرسید، آیا انتشار محتوا در زمان و تاریخ خاصی می‌ تواند به شما کمک کند بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید؟

در طول سال ها، مطالعات زیادی برای یافتن زمان مناسب برای انتشار یک پست وبلاگ انجام شده است. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که 70٪ از مردم وبلاگ ها را صبح می خوانند و میانگین بهترین زمان برای انتشار پست های وبلاگ برای حداکثر ترافیک، دوشنبه حدود ساعت 11 صبح به وقت شرقی است.

با این حال، مطالعه دیگری که میلیون‌ ها پست وبلاگ را تجزیه و تحلیل کرد، نشان داد که تفاوتی در تعداد اشتراک‌ گذاری‌ ها یا ترافیک در روز های مختلف هفته وجود ندارد. پس از تجزیه و تحلیل همه مطالعات مختلف، متوجه شدیم نکته کلیدی این است که بهترین زمان برای انتشار پست های وبلاگ برای هر وب سایت متفاوت است. ممکن است یک وبلاگ با انتشار دوشنبه ها در ساعت 11 صبح بیشترین بازدید را داشته باشد، در حالی که وبلاگ دیگری ممکن است با انتشار در شنبه شب بازدید های بیشتری داشته باشد.

همه چیز به مخاطب شما بستگی دارد

شما نمی توانید یک روز از هفته را برای انتشار تمام محتوای خود انتخاب کنید و امیدوار باشید که بر اساس یک مطالعه تعامل بیشتری داشته باشید. این به این دلیل است که بیشتر مطالعات یک دیدگاه کلی در بین صنایع مختلف ارائه می دهند.

بهتر است آزمایش خود را انجام دهید و بدانید چه ساعت و روزی برای وب سایت شما بهترین بازخورد را دارد. می‌ توانید روز ها و زمان‌ های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه زمانی بیشترین ترافیک، اشتراک‌ گذاری اجتماعی و نظرات را دریافت می‌ کنید.

خبر خوب این است که آزمایش زمان انتشار در وردپرس بسیار آسان است. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید بهترین زمان انتشار برای پست های وبلاگ خود را در وردپرس پیدا کنید.

نحوه تست بهترین زمان انتشار در وردپرس

ساده ترین راه برای کشف بهترین زمان برای انتشار پست های وبلاگ در وردپرس استفاده از MonsterInsights است. این بهترین افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس است و بیش از 3 میلیون کسب و کار از آن استفاده می کنند.

 بهترین زمان انتشار پست - نحوه تست بهترین زمان انتشار در وردپرس

با استفاده از MonsterInsights، می‌ توانید بهترین زمان انتشار را از طریق ویژگی دیمنشن سفارشی آن‌ ها که داده‌ های بازدیدکنندگان را ردیابی می‌ کند، آزمایش کنید. بیایید به هر دو روش برای آزمایش بهترین زمان برای انتشار پست های وبلاگ نگاه کنیم.

راه اندازی تجزیه و تحلیل زمان انتشار

به طور پیش فرض، Google Analytics زمان انتشار پست وبلاگ شما را ردیابی نمی کند. با این حال، می‌ توانید از MonsterInsights برای اضافه کردن این ردیابی با استفاده از یک دیمنشن سفارشی استفاده کنید. دیمنشن های سفارشی به ردیابی داده های اضافی مانند نویسندگان محبوب، نوع پست محبوب و بهترین زمان انتشار در Google Analytics کمک می کند.

بهترین بخش استفاده از MonsterInsights این است که برای اضافه کردن ردیابی دیمنشن سفارشی در وب سایت خود، نیازی به کد نویسی ندارید.

توجه: همچنین به نسخه MonsterInsights Pro نیاز دارید زیرا شامل افزونه Custom Dimensions است. به علاوه، شما همچنین سایر ویژگی های ردیابی پیشرفته و گزارش های داشبورد از جمله گزارش های لحظه ای را دریافت می کنید.

ابتدا باید افزونه MonsterInsights را نصب و فعال کنید. اگر به کمک نیاز دارید، لطفاً راهنمای ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید. پس از فعال‌ سازی، از داشبورد وردپرس خود به Insights منتقل می‌ شوید و صفحه خوش‌ آمد گویی MonsterInsights را می‌ بینید. ادامه دهید و روی دکمه “راه اندازی ویزارد” کلیک کنید تا Google Analytics را به سایت خود اضافه کنید.

 بهترین زمان انتشار پست - MonsterInsights

در مرحله بعد، می توانید از داشبورد وردپرس خود به Insights » Addons بروید و سپس به افزونه «Dimensions» بروید. پس از آن، روی دکمه “نصب” کلیک کنید و افزونه به طور خودکار فعال می شود. تغییر وضعیت از “نصب نشده” به “فعال” را مشاهده خواهید کرد.

 بهترین زمان انتشار پست - Dimensions

پس از فعال شدن افزونه، می توانید به Insights » Settings بروید. سپس، به تب “conversions” بروید.

 بهترین زمان انتشار پست - conversions

سپس به قسمت «Custom Dimensions» بروید. در اینجا باید روی دکمه «افزودن دیمنشن سفارشی جدید» کلیک کنید تا ردیابی زمان انتشار را اضافه کنید.

 بهترین زمان انتشار پست - Custom Dimensions

پس از آن، به سادگی دیمنشن «منتشر شده در» را از منوی کشویی انتخاب کنید. فراموش نکنید که پس از اتمام، تغییرات خود را ذخیره کنید.

 بهترین زمان انتشار پست - دیمنشن «منتشر شده در»

اکنون باید دیمنشن های سفارشی را در Google Analytics اضافه کنید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه در نسخه های قدیمی Google Analytics (موسوم به Universal Analytics) و نسخه جدید Google Analytics 4 دیمنشن ایجاد کنید.

افزودن دیمنشن های سفارشی در Universal Analytics

ابتدا باید به وب سایت Google Analytics مراجعه کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. به سادگی ویژگی وب سایت خود را از منوی بالا انتخاب کنید.

 بهترین زمان انتشار پست - Google Analytics

پس از آن به صفحه Admin بروید. سپس روی گزینه‌ های «ایجاد دیمنشن» و «دیمنشن سفارشی» در زیر ستون Property کلیک کنید.

 بهترین زمان انتشار پست - ایجاد دیمنشن

در مرحله بعد، می توانید روی دکمه “+ New Custom Dimension” کلیک کنید.

 بهترین زمان انتشار پست - New Custom Dimension

در صفحه بعدی یک نام برای دیمنشن سفارشی خود وارد کنید. سپس روی دکمه “ایجاد” کلیک کنید.

 بهترین زمان انتشار پست - نام برای دیمنشن سفارشی

اکنون کد هایی را برای دیمنشن های سفارشی خود خواهید دید. به سادگی روی دکمه «انجام شد» در پایین کلیک کنید.

 بهترین زمان انتشار پست - مشاهده کد برای دیمنشن های سفارشی
بهترین زمان انتشار پست

دیمنشن سفارشی شما اکنون در Google Analytics ایجاد خواهد شد. فقط مطمئن شوید که شماره Index در Google Analytics با ID دیمنشن های سفارشی در MonsterInsights مطابقت دارد. اگر این اولین دیمنشن سفارشی ای است که تنظیم می کنید، هر دو به طور خودکار “1” خواهند بود، بنابراین نیازی به تنظیم آن نیست.

 بهترین زمان انتشار پست - ID دیمنشن های سفارشی

افزودن دیمنشن سفارشی در Google Analytics 4

برای تنظیم دیمنشن های سفارشی در نسخه Google Analytics 4، به حساب خود وارد شوید. پس از آن، باید از منوی سمت چپ خود به Configure بروید.

 بهترین زمان انتشار پست - دیمنشن سفارشی در Google Analytics 4

در مرحله بعد، از منوی سمت چپ به گزینه «دیمنشن های سفارشی» بروید و سپس روی دکمه «ایجاد دیمنشن سفارشی» کلیک کنید.

 بهترین زمان انتشار پست - Configure

اکنون، باید جزئیات مربوط به دیمنشن سفارشی جدید خود را وارد کنید. به سادگی یک نام برای دیمنشن وارد کنید و یک توضیح برای مرجع خود اضافه کنید. ما دیمنشن سفارشی جدید را “بهترین زمان انتشار” می نامیم. هنگام انتخاب دامنه “رویداد” را از منوی کشویی انتخاب کنید. در آخر، پارامتر رویدادی را وارد کنید که می‌ خواهید دیمنشن از آن استفاده کند و در گزارش‌ ها نشان داده شود، مانند «publication_time».

 بهترین زمان انتشار پست - جزئیات مربوط به دیمنشن سفارشی

پس از وارد کردن این جزئیات، فراموش نکنید که پس از اتمام کار، روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید. شما با موفقیت یک دیمنشن سفارشی در Google Analytics ایجاد کرده اید تا بهترین زمان انتشار در وب سایت را ثبت کنید.

اکنون می توانید بهترین زمان های انتشار را در سایت خود مشاهده کنید و ببینید چه زمانی بیشترین ترافیک را دریافت می کنید. با MonsterInsights، می توانید گزارش دیمنشن های را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید. به سادگی به Insights » Reports از داشبورد وردپرس خود بروید و سپس به گزارش «دیمنشن» بروید.

 بهترین زمان انتشار پست - دیمنشن

با استفاده از داده های داشبورد آمار، می توانید بازدید از صفحه را در تاریخ ها و زمان های مختلف مشاهده کنید. پست های وبلاگ خود را در بهترین زمان انتشار برنامه ریزی کنید و ترافیک وبلاگ خود را افزایش دهید.

بازدیدکنندگان در لحظه را برای بهترین زمان انتشار نظارت کنید

همچنین می‌ توانید گزارش Realtime را در MonsterInsights مشاهده کنید تا ببینید بلافاصله پس از انتشار و تبلیغ یک پست وبلاگ چه تعداد بازدیدکننده دریافت می‌ کنید. به سادگی به Insights » Reports بروید و سپس به گزارش “Realtime” بروید تا گزارش را مشاهده کنید.

 بهترین زمان انتشار پست - گزارش "Realtime"

در مرحله بعد، می توانید پس از انتشار یک پست، گزارش را زیر نظر بگیرید و آن را با خوانندگان خود به اشتراک بگذارید. این به شما کمک می کند تا بهترین زمان برای انتشار پست وبلاگ را پیدا کنید.

انتشار پست های وبلاگ خود در زمان مناسب تنها راه افزایش ترافیک شما نیست. اگر پست‌ های وبلاگ شما به‌ درستی برای موتور های جستجو بهینه‌ سازی شده باشند، در طول زمان، مدت‌ ها پس از انتشار، ترافیک بیشتری دریافت خواهند کرد. با گذشت زمان، این کار باعث می شود که ترافیک بیشتری نسبت به انتشار در یک روز یا زمان خاص داشته باشید. یکی دیگر از راه های اثبات شده برای دریافت ترافیک بیشتر به پست های وبلاگ جدید، استفاده از پوش نوتیفیکیشن است.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بهترین زمان برای انتشار وبلاگ را فهمیده باشید و آن را آزمایش کنید. در مرحله بعد، می توانید راهنمای ما در مورد نحوه انتخاب بهترین هاست وردپرس را ببینید، یا انتخاب تخصصی ما از بهترین خدمات بازاریابی ایمیلی را ببینید.

منبع: wpbeginner

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا