CMSSeoWordPressآموزش

نحوه خصوصی کردن وبلاگ وردپرس به صورت کامل با 4 روش

آیا می خواهید وبلاگ وردپرس خود را کاملا خصوصی کنید؟ شما می توانید وبلاگ خود را کاملا خصوصی کنید تا هیچ کس جز شما و بازدیدکنندگان انتخابی شما نتوانند محتوایی که منتشر می کنید را ببینند. در این مقاله، ما به شما نحوه خصوصی کردن وبلاگ وردپرس به صورت کامل با 4 روش را نشان خواهیم داد.

چرا باید وبلاگ وردپرس خود را خصوصی کنید؟

معمولاً وقتی یک پست وبلاگ جدید در وردپرس اضافه می‌ کنید، می‌ خواهید آن را برای دیدن تمام دنیا منتشر کنید. با این حال، مواقعی وجود دارد که ممکن است بخواهید یک وبلاگ خصوصی ایجاد کنید یا پست های خاصی را خصوصی کنید و فقط برای کاربران خاصی در دسترس باشد. دلایل مختلفی برای خصوصی کردن وبلاگ وردپرس وجود دارد:

  • وبلاگی که در حال ساخت است یا در حال تعمیر است.
  • یک وبلاگ خانوادگی برای به اشتراک گذاری رویداد های خانوادگی، عکس های عروسی، عکس های کودکان و موارد دیگر.
  • یک وبلاگ خصوصی برای دفتر خاطرات شخصی یا مجله شخصی.
  • فضایی برای تیم ها برای کار بر روی پروژه ها و همکاری خارج از دید عموم.
  • یک وب سایت کلاس درس با درس ها و یادداشت هایی که فقط برای دانش آموزان ثبت نام شده در دسترس است.

در مواردی که کاربر سرور اشتراکی دارد و برای وبلاگ خود نیاز به تست یک سری فاکتور ها دارد نی، قابلیت خصوصی کردن وبلاگ بسیار کاربردی است. حالا اجازه دهید به شما نشان دهیم که چگونه می توانید وبلاگ وردپرس خود را کاملا خصوصی کنید. به سادگی از روش های سریع زیر استفاده کنید تا مستقیماً به روشی که می خواهید استفاده کنید بروید.

روش 1 – خصوصی کردن وبلاگ وردپرس با SeedProd

ساده ترین راه برای خصوصی کردن وبلاگ استفاده از افزونه SeedProd است. این افزونه بهترین سازنده قالب وردپرس و صفحه ساز درگ و دراپ برای وردپرس است که توسط بیش از 1 میلیون وب سایت استفاده شده است.

این افزونه به شما امکان می دهد به راحتی صفحاتی را به سرعت ایجاد کنید و صفحات حالت تعمیر و نگهداری را برای خصوصی کردن وبلاگ وردپرس خود ایجاد کنید، به علاوه ساخت لیست ایمیل را حتی در زمانی که در حال ساخت وبلاگ خود هستید آسان می کند.

خصوصی کردن وبلاگ وردپرس وردپرس با SeedProd

همچنین مجهز به بیش از 150 قالب مختلف است که می توانید از آن ها برای ایجاد صفحات سفارشی مانند 404، صفحات ثبت وبینار و حتی کل قالب های سفارشی وردپرس بدون نوشتن هیچ کدی استفاده کنید. علاوه بر خصوصی نگه داشتن وبلاگ خود، صفحه به زودی شما می تواند به اندازه گیری علاقه کاربران، ایجاد تبلیغات و جذب سرنخ ها نیز کمک کند.

شما می توانید وبلاگتان را تا زمانی که دوست دارید خصوصی نگه دارید. حتی می توانید صفحه به زودی خود را سفارشی کنید تا به عنوان یک صفحه اصلی عمل کند، در حالی که وبلاگ شما خصوصی باقی می ماند.

خصوصی کردن وبلاگ وردپرس - صفحه "به زودی"

هنگامی که وبلاگ شما در حالت تعمیر و نگهداری است، می توانید آزادانه تغییراتی در وبلاگ خود ایجاد کنید یا حتی یک وبلاگ جدید از ابتدا بسازید. حالت Maintenance همچنین مانع از ایندکس شدن و رتبه بندی سایت شما توسط موتور های جستجو می شود. بازدیدکنندگان شما فقط صفحه حالت تعمیر و نگهداری را می بینند.

خصوصی کردن وبلاگ وردپرس - حالت تعمیر و نگهداری وبلاگ

روش 2 – ایجاد یک وب سایت خصوصی فقط برای اعضا با MemberPress

راه دیگری که می توانید وبلاگ خود را از طریق آن خصوصی کنید، ایجاد یک وبلاگ عضویت است که کاملاً برای اعضا خصوصی شده است. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از افزونه MemberPress است. این افزونه یکی از بهترین افزونه های عضویت در وردپرس است که به سازندگان کمک کرده تا تنها در سال گذشته بیش از 600 میلیون دلار درآمد داشته باشند.

خصوصی کردن وبلاگ وردپرس - ایجاد یک وب سایت خصوصی فقط برای اعضا با MemberPress

این افزونه به شما امکان می دهد به راحتی دوره های آنلاین ایجاد کنید، کنترل های دسترسی را مدیریت کنید، درس هایی را اضافه کنید و همه این ها را در ویرایشگر بلوک وردپرس انجام دهید.

به‌ علاوه، این افزونه با برترین افزونه‌ های صفحه‌ ساز وردپرس ادغام می‌ شود، به شما امکان می‌ دهد محتوای قطره‌ ای در وردپرس برای پست‌ های برتر خود اضافه کنید و محتوای رایگان را برای کاربران خاص قفل کنید.

روش 3 – با استفاده از My Private Site، وبلاگ وردپرس خود را کاملا خصوصی کنید

راه دیگری که می توانید وبلاگ وردپرس خود را خصوصی کنید استفاده از افزونه My Private Site است. این افزونه پنهان کردن وبلاگ شما را آسان می کند و برای وبلاگ های خانوادگی و شرکت هایی که قصد ندارند محتوای خود را عمومی کنند مناسب است.

همچنین می‌ توان از آن در زمانی که وب‌ سایت شما در حال ساخت است استفاده کرد، اما روش SeedProd در بالا کار بسیار بهتری را در ایجاد یک صفحه به زودی یا تعمیر و نگهداری به شما کمک می‌ کند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه را نصب و فعال کنید.

پس از فعال سازی، برای پیکربندی تنظیمات افزونه، باید به My Private Site » Site Privacy بروید. در مرحله بعد، باید کادر “فعال کردن حریم خصوصی ورود به سیستم” را علامت بزنید تا افزونه سایت شما را خصوصی کند. سپس، روی دکمه «ذخیره وضعیت حریم خصوصی» کلیک کنید.

خصوصی کردن وبلاگ وردپرس - با استفاده از My Private Site، وبلاگ وردپرس خود را کاملا خصوصی کنید

با فعال بودن این گزینه، بازدیدکنندگان هنگام تلاش برای بازدید از وب سایت شما، صفحه ورود به سایت شما را مشاهده خواهند کرد. بعد، روی گزینه منوی «صفحه فرود» کلیک کنید. در اینجا، می توانید انتخاب کنید که کاربران پس از ورود موفقیت آمیز به کجا هدایت شوند.

به سادگی دکمه رادیویی را در بخش “صفحه فرود پس از ورود” انتخاب کنید یا یک URL خاص را در کادر “URL مقصد مشخص شده” وارد کنید. سپس، روی دکمه «ذخیره صفحه فرود» کلیک کنید.

خصوصی کردن وبلاگ وردپرس - My Private Site

پس از آن، روی گزینه منوی “صفحه اصلی” کلیک کنید. در اینجا، می‌توانید کادر موجود در بخش «صفحه اصلی سایت» را علامت بزنید تا صفحه اصلی خود را در دسترس بازدیدکنندگان قرار دهید.

ما کادر را بدون علامت می گذاریم، اما اگر بخواهید پیامی را به بازدیدکنندگان خود نشان دهید و بقیه وب سایت خود را پنهان نگه دارید، می تواند مفید باشد. اگر تغییراتی ایجاد کردید، روی دکمه «عمومی کردن صفحه» کلیک کنید.

خصوصی کردن وبلاگ وردپرس - My Private Site

بعد، روی گزینه منوی «عضویت» کلیک کنید. در اینجا، می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید کاربران بتوانند در وبلاگ شما ثبت نام کنند یا خیر.

برای اینکه بازدیدکنندگان بتوانند وبلاگ شما را ثبت کنند و مشاهده کنند، باید هر دو کادر را علامت بزنید. اگر نمی خواهید ثبت نام کاربر را مجاز کنید، هر دو کادر را بدون علامت بگذارید. سپس، روی دکمه «به‌ روز رسانی گزینه‌ ها» کلیک کنید.

خصوصی کردن وبلاگ وردپرس - My Private Site

پس از آن، وبلاگ وردپرس شما کاملا خصوصی خواهد بود. فقط کاربرانی که دارای اعتبار ورود هستند می‌ توانند وارد شوند و وبلاگ شما را مشاهده کنند.

 بازدیدکنندگان وبلاگ

روش 4. با تنظیمات وردپرس، پست های بلاگ فردی را کاملا خصوصی کنید

اگر فقط می‌ خواهید پست‌ های وبلاگ فردی را کاملا خصوصی کنید، می‌ توانید از تنظیمات داخلی وردپرس برای این کار استفاده کنید. به سادگی پست وبلاگی را که می خواهید خصوصی کنید باز کنید یا یک پست جدید ایجاد کنید. سپس، در صفحه ویرایشگر پست، گزینه «Visibility» را در کادر متا «Status & Visibility» خواهید دید. سپس، باید روی لینک “عمومی” کلیک کنید.

خصوصی کردن وبلاگ وردپرس - با تنظیمات وردپرس، پست های بلاگ فردی را کاملا خصوصی کنید

این تنظیمات به صورت یک لیست کشویی ظاهر می شود که در آن می توانید گزینه “Private” را انتخاب کنید یا حتی رمز عبور پست خود را محافظت کنید. به سادگی روی دکمه رادیویی کلیک کنید تا بهترین گزینه را برای نیاز های خود انتخاب کنید.

خصوصی کردن وبلاگ وردپرس - با تنظیمات وردپرس، پست های بلاگ فردی را کاملا خصوصی کنید

اگر انتخاب کنید که پسورد پستتان فعال شود، باید یک رمز عبور وارد کنید. کاربران شما برای مشاهده پست باید رمز عبوری که وارد کرده اید را وارد کنند. پس از انجام تغییرات، مطمئن شوید که روی دکمه “به روز رسانی” یا “انتشار” کلیک کنید تا پستتان خصوصی شود.

اکنون، تنها مدیران و ویراستاران می توانند پس از ورود به داشبورد وردپرس، پست را مشاهده کنند. اگر شما تنها کاربر وبلاگ خود هستید، پس لازم نیست نگران این موضوع باشید. اما، اگر کاربران دیگری دارید، باید مطمئن شوید که آن ها نقش کاربری مناسبی برای مشاهده پست دارند. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا یاد بگیرید چگونه وبلاگ وردپرس خود را کاملا خصوصی کنید.

منبع: wpbeginner

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا