Securityآموزش

10 مورد از بهترین کتاب های آموزش هک در سال 2021

دنیای دیجیتال در حال توسعه سریع است و در هر مرحله نیاز به امنیت اطلاعات وجود دارد. از آنجا که همه چیز اعم از اطلاعات شخصی، اطلاعات بانکی، دوستان، خانواده و غیره اکنون به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می شوند، داده ها باید در هر نقطه، امن باشند. بسیاری از مجرمان اینترنتی در جستجوی فرصت هایی برای سرقت اطلاعات محرمانه برای اهداف مختلفی از جمله نبرد بر سر منافع خود، نقض امنیت ملی، فعالیت های تروریستی و غیره هستند. در ادامه ما می خواهیم درباره کتاب های که در زمینه آموزش هک وجود دارند صحبت کنیم تا شما با شناسایی راه های نفوذ هکر ها، اطلاعات خود را تا حد قابل توجهی ایمن کنید.

سرویس هایی به نام هک اخلاقی وجود دارند که راه حلی برای محافظت از شبکه های تجاری و دولتی در برابر چنین حملاتی ارائه می دهند و امنیت داده بالایی را فراهم می کنند. ما می توانیم از طریق هک اخلاقی از سرقت یا سوء استفاده از داده های خود جلوگیری کنیم، آسیب پذیری ها یا نقاط ضعف را شناسایی کنیم، شبکه های امن را پیاده سازی کنیم و از داده ها محافظت کنیم. پنج نوع هک اخلاقی وجود دارد که اکثر ما بیشتر آن ها را می شناسیم:

  1. هک برنامه های وب
  2. هک وب سرور
  3. هک سیستم
  4. هک شبکه بی سیم
  5. مهندسی اجتماعی

هر نوع هک کردنی به مهارت ها، ابزار ها و تکنیک های خاصی احتیاج دارد و هکر های اخلاقی باید به این مسئله فکر کنند که یک هکر مخرب واقعی چگونه می تواند یک آزمایش کامل انجام دهد. آن ها باید نقاط ضعف را شناسایی کنند، در مورد تست های نفوذ بدانند، از ابزار های مناسب برای هک استفاده کنند و همیشه آماده باشند. حتی اگر حمله واقعی هم انجام شود، با این پیشگیری ها ضرر کمتر است.

انواع هکر ها

هک کردن یک موضوع هیجان انگیز است و بزرگ ترین هکر های دنیا نیز به این هیجان می افزایند. به همین دلیل انواع مختلف هکر ها براساس اهدافشان وجود دارند که در کتاب های آموزش هک نیز آمده است:

  • هکر کلاه سفید: این دسته افراد خوب یا هکر های اخلاقی هستند. آن ها از سیستم های امنیتی سوء استفاده می کنند تا به دنبال روزنه هایی بروند تا افراد بد نتوانند نفوذ را انجام دهند. آن ها تنها از طریق شناسایی تهدیدات امنیتی احتمالی از شرکت های مربوطه مجوز چنین کاری را دارند. شرکت هایی مانند گوگل، فیس بوک و مایکروسافت که اطلاعات حساس را ذخیره می کنند، هکر های کلاه سفید را استخدام می کنند.
  • هکر کلاه خاکستری: هکر های کلاه خاکستری یک قدم جلوتر از هکر های کلاه سفید هستند و برای شناسایی آسیب پذیری ها و همچنین اصلاح آن ها و برای دریافت پول از سازمان، از شبکه های چپ و راست سوء بهره برداری می کنند. آن ها نیت سوء ندارند و مقامات و سازمان های اطلاعاتی را از خلا های امنیتی که می توانند خطرناک باشند آگاه می کنند.
  • هکر کلاه سیاه: این نوع هکر ها سعی در دسترسی غیرمجاز به شبکه برای به خطر انداختن سیستم های امنیتی، خاموش کردن سیستم ها و تغییر عملکرد وب سایت دارند. این هکر ها سعی می کنند به داده های شخصی، داده های مالی و رمز های عبور دسترسی پیدا کنند.

در مقدمه بالا سعی کرده ایم اطلاعات اساسی در مورد هک را پوشش دهیم. هنگامی که شروع به خواندن مطالب در مورد هک می کنید، بیشتر به یادگیری و درک نحوه کار علاقه مند می شوید و وقتی که نوبت به یادگیری می رسد، هیچ چیز نمی تواند برتر از کتاب ها باشد. بنابراین در اینجا ما 10 کتاب برتر آموزش هک اخلاقی را داریم که از طریق آن ها دانش مورد نیاز را کسب خواهید کرد و قادر خواهید بود برخی از سیستم ها را هک کرده و در صورت لزوم راه حل ها را بدانید. به یاد داشته باشید که هک اخلاقی به معنای داشتن مجوز هک است. در غیر این صورت هک کردن یک جرم جدی محسوب می شود.

کتاب های آموزش هک برای مبتدیان تا سطوح متوسط

1. Hands-on Ethical Hacking and Network Defense

کتاب آموزش هک Hands-on Ethical Hacking and Network Defense
  • امتیاز: 4.7

این یک کتاب پایه و اساسی برای آموزش مبتدیان است و از بهترین کتاب ها برای یادگیری هک از جمله برای تازه کار هایی است که هیچ ایده ای در مورد شبکه، امنیت، هک و غیره ندارند. نویسنده با زبان ساده و موثر توضیحات کاملی در مورد مفاهیم مختلف ارائه می دهد. این کتاب بیشتر تئوری است و کاربرد های زیادی ندارد و یا تکنیکی در آن توضیح داده نشده است. این یک کتاب خوب برای مرور اجمالی تمام مفاهیم سطح بالای هک مانند تست امنیت، ابزار های مختلف، تکنیک های تست نفوذ، امنیت تلفن همراه و راه های محافظت از شبکه ها است.

نکات برجسته

  • خواندن آن آسان است و جزئیات فنی یا پیاده سازی آن خیلی زیاد نیست.
  • در پایان هر فصل سناریوها و سوالات زیادی وجود دارد که به آن ها پاسخ می دهد.
  • این کتاب بسیاری از مفاهیم و اصطلاحات را معرفی می کند و اگر می خواهید در مورد هر اصطلاح یا مفهومی به طور عمیق مطالعه کنید، می توانید با استفاده از منابع یا کتاب های دیگر یادگیری خود را تکمیل کنید.
  • این کتاب منابع کاملاً خوب و مطالب مرجع اضافی را در پیوست B ذکر کرده است.

2. The Basics of Hacking and Penetration Testing – Patrick Engebretson

کتاب آموزش هک The Basics of Hacking and Penetration Testing
  • امتیاز: 4.6

اگر قصد دارید یک تستر نفوذ باشید، این اولین کتاب خوب برای شما خواهد بود. این کتاب طیف گسترده ای از ابزار ها مانند Backtrack و Kall Linux ،Nmap ،Social-Engineer Toolkit ،Netcat و بسیاری دیگر را شامل می شود. این کتاب از ساختار مناسبی برخوردار است و هر موضوع را برای درک کامل مرحله به مرحله پوشش می دهد. لحن نویسنده کاملاً سرگرم کننده و جذاب است. این یک کتاب کامل آموزش هک اخلاقی برای مبتدیان است.

نکات برجسته

  • اگر نمی دانید با هک کردن چه کاری را باید شروع کنید، مطالعه این کتاب برای شما ضروری است.
  • زمان می برد تا نویسنده درک درستی از مفاهیم بنیادی در شما ایجاد کند.
  • نویسنده به جای اینکه فقط توضیح دهد که چه کار هایی می تواند انجام شود، به جزئیات توجه زیادی می کند و توضیح می دهد که چرا هر کاری به روش خاصی انجام می شود.
  • نویسنده به اصول پایبند است و شما را با جزئیات فنی یا مفاهیم پیشرفته بیش از حد گیج نمی کند.
  • در انتهای هر فصل تمرینات و منابع اضافی و مثال های زیادی برای افزایش تجربه خواندن برای شما وجود دارد.

3. The Web Application Hacker’s Handbook: Finding and Exploiting Security Flaws

کتاب آموزش هک The Web Application Hacker’s Handbook: Finding and Exploiting Security Flaws
  • امتیاز: 4.6

این یکی از کتاب های بسیار محبوب و بیزینسی موفق برای آموزش هک است. همچنین یک رویکرد کارآمد را دنبال می کند. این کتاب در زمینه امنیت وب سایت کاملاً مناسب است و همچنین به عنوان مرجع نیز مناسب است. نویسنده ذهن شما را با حقایق پر نمی کند بلکه سعی می کند هر لحظه شما را به فکر بیندازد. این کتاب دارای بسیاری از بهترین شیوه ها و سناریو های واقعی است. این کتاب به خوبی سازماندهی شده است، در چند فصل اول در مورد اجزای اصلی وب و آسیب پذیری های احتمالی بحث شده است، بخش های بعدی به آموزش مراحل هک، پایگاه داده و غیره تمرکز دارند.

نکات برجسته

  • تکنیک های زیادی برای حمله و محافظت از برنامه های وب در این کتاب ارائه شده است.
  • بعضی از بخش ها به شما کمک می کنند کد خود را بسازید و مثال هایی در C ++ ،ASP.Net و Java داشته باشید.
  • نویسنده ابزار های زیادی را به خوانندگان معرفی می کند و استفاده از محصول خود یعنی Burp Suite را تشویق می کند.
  • اگرچه Burp Suite رایگان نیست (هزینه بالایی دارد)، شما از محتوا چیز های زیادی کسب خواهید کرد و تکنیک های کتاب را آزمایش خواهید کرد.
  • این کتاب هم برای مبتدیان و هم برای افراد در سطح متوسط است.

4. Black Hat Python: Python Programming for Hackers and Pentesters

کتاب آموزش هک Python Programming for Hackers and Pentesters
  • امتیاز: 4.6

این کتاب برای کسانی که برخی از تجربه های برنامه نویسی (نه لزوما پایتون) را دارند اما تجربه هک کردن ندارند بسیار مناسب است. از آنجا که یادگیری پایتون آسان است، می توانید آن را در کنار هم از طریق این کتاب یاد بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید هر چند وقت یکبار به مطالب آنلاین مراجعه کنید. این کتاب از پایتون 2 استفاده می کند و بیشتر به آموزش چگونگی نوشتن ابزار های هک موثر با استفاده از پایتون می پردازد. این کتاب کاملاً دارای تکنیک است و شما را در سطوح مختلف به چالش می کشد. می توانید از آن به عنوان کتاب مرجع و همچنین برای یادگیری از ابتدا استفاده کنید.

نکات برجسته

  • نویسنده با استفاده از پایتون ترفند های جالبی را برای هک اولیه ارائه داده است.
  • اگرچه برخی از کد ها قدیمی هستند (Python2)، شما می توانید به راحتی آن را به Python3 تغییر دهید و از آن استفاده کنید.
  • زبان نویسنده واضح و دقیق است.
  • این کتاب شما را تشویق می کند که تکنیک های موجود را برای رفتار های پیشگیرانه خود و بازی در مفاهیم گسترش دهید.
  • برای مطالعه این کتاب هیچ دانش قبلی در مورد شبکه یا هک لازم نیست. این کتاب تمام اصول آموزش لازم برای هک را پوشش می دهد.
  • این کتاب همچنین شامل GitHub و چگونگی ساخت تروجان آگاه از Git-Hub است.

5. Hacking: The Art of Exploitation by Jon Erickson

کتاب آموزش هک The Art of Exploitation by Jon Erickson
  • امتیاز: 4.6

این کتاب سطح متوسط دیدگاه دیگری برای هک کردن دارد. نویسنده این کتاب شما را تشویق می کند که جدا از دانستن شبکه و امنیت، یک بنیان فنی محکم داشته باشید و نحوه کار کردن با تکنیک های هک را آموزش می دهد. این یک کتاب عملی و کاربردی است که ضمن کاوش در زمینه های مختلف هک، به روش مثال زدن عمل می کند. نویسنده به اهمیت فکر کردن مانند یک هکر، خلاق بودن و تحقیق در مناطقی که قبلاً توضیح داده نشده اند، تأکید می کند.

نکات برجسته

  • اگرچه این کتاب کمی در مورد زبان C صحبت می کند، اما بهتر است قبل از شروع کتاب درک اساسی داشته باشید.
  • شما باید مفاهیم اساسی پایتون، TCP / IP، OSI و سیستم عامل لینوکس را بدانید.
  • این کتاب از بصیرت و عمق زیادی بهره می برد، بنابراین باید وقتی این کتاب را شروع کنید که وقت کافی برای یادگیری کامل همه چیز درباره هک را داشته باشید. این کتاب یک راهنمای مرجع سریع نیست.
  • این کتاب فقط موارد استفاده را در اختیار شما قرار نمی دهد بلکه سعی در ایجاد بنیانی مستحکم دارد تا شما بتوانید به روش های هک خود فکر کنید.
  • همراه با CD برای لینوکس است که به شما کمک می کند آنچه را که می خوانید تمرین کنید.

6. Gray Hat Hacking: The Ethical Hacker’s Handbook, Fifth Edition 5th Edition

کتاب آموزش هک he Ethical Hacker's Handbook
  • امتیاز: 3.7

این کتاب همه مفاهیم پایه را پوشش می دهد و سپس به سراغ برخی مفاهیم میانی نیز می رود. بنابراین چه فرد تازه کاری باشید یا نه، به نوعی از مطالب این کتاب بهره مند خواهید شد. این کتاب جالب به سبک شسته رفته ای است که بسیار روان نوشته شده است. اگرچه برخی از مفاهیم به طور عمیق مورد پوشش قرار نگرفته اند، اما کافی است که شما با مفاهیم هک، شبکه سازی و انواع امنیت سایبری شروع کنید.

نکات برجسته

  • این کتاب به طور کامل به پنج قسمت تقسیم شده است که قسمت اول در مورد هک به طور کلی و مفاهیم مقدماتی برای هک کردن مانند یادگیری زبان برنامه نویسی (C)، استفاده از gdb و غیره صحبت می کند، قسمت دوم با مفاهیم اصلی هک و تست نفوذ شروع می شود، قسمت سوم نحوه بهره برداری از سیستم را بررسی می کند، بخش چهارم برخی از تجزیه و تحلیل های مخرب پیشرفته را پوشش می دهد. قسمت پنجم در مورد اینترنت اشیا صحبت می کند که می تواند هک شود.
  • هر فصل دارای آزمایش و تمرینات اضافی در پایان فصل است. نویسندگان همچنین در انتهای فصل منابعی را ذکر می کنند.
  • در کنار استراتژی ها و مطالعات موردی مختلف، این کتاب همچنین بیان می کند که حمله سایبری چیست و چگونه باید در مورد حملات سایبری مراقب باشید و تفاوت واضح بین هک های اخلاقی و غیراخلاقی را ذکر می کند.

کتاب های پیشرفته آموزش هک

تاکنون ما درباره کتاب هایی بحث کردیم که اصول و مفاهیم پایه و برخی مفاهیم در سطح متوسط را پوشش می دهند. کتاب های زیر یک سطح عمیق تر است و به خوانندگان کمک می کند تا هک را به صورت سازمان یافته تر و عمیق تر درک کنند.

7. Advanced Penetration Testing: Hacking the world’s most Secure Networks

کتاب آموزش هک Advanced Penetration Testing: Hacking the world’s most Secure Networks
  • امتیاز: 4.8

این کتاب برخی از سناریو ها و تکنیک های پیچیده برای رویارویی با آن ها را در بر می گیرد. این کتاب برای آموزش افراد حرفه ای است که می خواهند مانند هکر های حرفه ای فکر کنند و pen-testing را در شبکه های بسیار ایمن انجام دهند. در بسیاری از مثال های این کتاب از زبان های C ،Java ،JavaScript ،VBA ،Windows Scripting Host ،Flash و … استفاده شده است.

نکات برجسته

  • یک کتاب بسیار جذاب مثل خواندن کتاب داستان است، با این تفاوت که کتابی تکنیکی است.
  • اگرچه در سطح پیشرفته است، اما نحوه نوشتن کد سفارشی را گام به گام به شما می آموزد و به شما کمک می کند تا اهمیت ابزار pen-testing را درک کنید.
  • حتی اگر دانش برنامه نویسی نداشته باشید (اما از برخی از زمینه های رایانه آگاهید) می توانید کتاب را بخوانید. شما می توانید زبان ها را در طی مسیر یادگیری از طریق سایر کتاب های مرجع یاد بگیرید.
  • این کتاب همچنین برای کسانی که می خواهند گواهینامه های خود را به عنوان یک pen tester بگیرند، عالی است.

8. Exploiting Software: How to Break Code by Greg Hoglund and Gary R. McGraw

کتاب آموزش هک How to Break Code
  • امتیاز: 4.5

این کتاب کاملاً فنی و با دانش کامل و به صورت آموزشی نگاشته شده است. این کتاب آموزش هک برای کسانی است که دانش عملی مهندسی معکوس و بهره برداری دارند اما می خواهند در کاوش تکنیک های کلاه سیاه برای سوء استفاده از آسیب پذیری های نرم افزار شرکت کنند. این کتاب بر الگو های حمله تأکید دارد که در هیچ کتاب دیگری با این همه جزئیات به آن ها پرداخته نشده است. نویسنده مثال ها و مطالعات موردی زیادی را ارائه می دهد که در سناریوهای امروزه مرتبط هستند.

نکات برجسته

  • این کتاب بر این مسئله متمرکز است که چگونه مشکلات کیفیت نرم افزار می تواند منجر به فساد امنیتی شود و چگونه می توان آن ها را به سرعت اصلاح کرد.
  • شما یاد خواهید گرفت که چگونه ابزار های کرک خود را بنویسید (این کتاب فرض می کند شما درک اولیه ای از پردازنده x86 دارید).
  • بسیاری از فصل ها به پترن های حمله مانند سرریز پشته، سرریز قالب رشته، رمز گذاری URL و غیره اختصاص یافته اند و نحوه غلبه بر آن ها را با مثال هایی از زبان های مختلف مانند C ++ ، Java بررسی می کند.
  • نویسنده با جزئیات روت کیت ها، نوشتن آن ها، فراخوانی تماس و بسیاری از مفاهیم پیشرفته تر را پوشش می دهد.

9. Penetration Testing – A Hands-On Introduction to Hacking

کتاب آموزش هک Penetration Testing – A Hands-On Introduction to Hacking
  • امتیاز: 4.4

این کتاب با تبیین مهارت ها و فنون اساسی که هر pen tester باید داشته باشد آغاز می شود. همانطور که از نام آن پیداست، این کتاب شامل مثال های بسیار، دروس عملی با ابزار های مختلف و آزمایش های مبتنی بر ماشین است. به این ترتیب شما می توانید از نزدیک درک کنید که چگونه یک هکر به سیستم های امنیتی دسترسی پیدا می کند، کلید های شبکه و رمز های عبور را می شکند و برای همه موارد بالا و موارد دیگر به تنهایی سوء استفاده های مخصوص به خود را انجام می دهد.

نکات برجسته

  • این کتاب کاملاً تکنیکی نیست و شما را با اطلاعات و اصطلاحات فنی بیش از حد گیج نمی کند.
  • بخش آزمایشگاه آن کمی منسوخ شده است (نسخه اول)، اما تمام اطلاعات مربوطه را هنوز می توان در وب یافت (به عنوان مثال exploit-DB).
  • اگر تازه وارد مبحث هک شده اید، این کتاب مقدمه خوبی به شما ارائه می دهد و اگر باتجربه باشید می توانید از طریق تمرینات و آزمایشگاه های آن به دانش عملی زیادی دست پیدا کنید.
  • لحن نویسنده جذاب و واضح است و بر یادگیری مبتنی بر مثال متمرکز است.

10. The Tangled Web by Michal Zalewski

کتاب آموزش هک The Tangled Web by Michal Zalewski
  • امتیاز: 4.2

این کتاب یک راهنمای دقیق و جامع است و به روشی جذاب نیز نوشته شده است. از آنجا که همه ما به دلایل دیگری از وب استفاده می کنیم، شما می توانید به عنوان خواننده با سناریو های زیادی که در این کتاب آمده است ارتباط برقرار کنید. این کتاب مشخص می کند که داده های ما چگونه آسیب پذیر هستند و نقاط ضعفی که باعث می شود هک کردن در مقیاس وسیع امکان پذیر باشد چیستند. این کتاب همچنین از طریق ابزار ها و تکنیک های مختلف راه حلی برای این مشکلات ارائه می دهد.

نکات برجسته

  • هر فصل شامل مباحثی از مهندسی امنیت است که راه حل های سریع برای مشکلات رایج را ارائه می دهد.
  • همچنین طیف گسترده ای از کار های اساسی و پیشرفته مانند تجزیه URL، ساخت مشبک ها و جاسازی ابزار ها را پوشش می دهد و از ویژگی های امنیتی مدرن برای محافظت از شبکه و کاربران آن استفاده می کند.
  • این کتاب بر روی مشکلات موجود در مرورگر های وب امروزی، از جمله نحوه عملکرد آن ها و نحوه ساخت برنامه های ایمن مرورگر متمرکز است، به این معنی که این یک کتاب ضروری برای توسعه دهندگان وب است.
  • راهنمایی ها و نکات به کار رفته در این کتاب فوق العاده است و تجربه نویسنده را در این زمینه نشان می دهد.
  • کاربر با URL ،HTML ،CSS و غیره شروع می کند و رفتار هر یک را توضیح می دهد و سپس به سمت ویژگی های امنیتی مرورگر حرکت می کند. نویسنده همچنین در مورد ویژگی های امنیتی جدید آینده نگری می کند (ممکن است اکنون قدیمی شده باشد، اما هنوز ارزش خواندن دارد).

نتیجه گیری

اگر قبل از شروع به هک کردن هیچ تجربه برنامه نویسی ندارید، باید حداقل در مورد یک زبان برنامه نویسی مانند C ،C ++ ،Python ، Java برخی اصول را بیاموزید. همچنین شما باید در مورد شبکه، DBMS و نحوه ساختار آن ها بدانید. این به شما کمک می کند بهتر روی هک تمرکز کنید. برخی از کتاب های فوق این مباحث را شامل می شوند، اما داشتن دانش قبلی گزینه خوبی برای یادگیری خود شماست.

مطالب زیادی وجود دارد که می تواند به همراه این کتاب ها، مانند وبلاگ ها و آموزش های آنلاین به یادگیری شما بیافزاید. شما می توانید در برخی از دوره های آموزش هک و یا کنفرانس های بین المللی شرکت کنید و مطالب خود را همیشه بروز نگه دارید.

منبع: hackr.io

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا