Seoآموزش

آیا انتقال سایت به هاست دیگر باعث تاثیر منفی بر سئو سایت می شود؟

خواه نا خواه همیشه انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگر بر سئوی وب سایت شما تاثیر می گذارد. هر تغییری در سایت بر سئو تاثیر می گذارد. اما ایجاد تغییرات اساسی سئوی وب سایت شما را در معرض خطر قرار می دهد. بسیاری از میزبان‌ها خدمات انتقال سایت را به صورت رایگان انجام می دهند اما با این وجود تاثیر انتقال سایت بر سئو غیر قابل انکار است. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور این خطرات را کاهش دهید، پس تا انتهای این پست همراه ما باشید.

آیا انتقال سایت به هاست دیگر باعث تاثیر منفی بر سئو سایت می شود؟

بله انتقال سایت به هاست دیگر خواه نا خواه بر سئوی سایت شما تاثیر منفی می گذارد. این تاثیر منفی شامل موارد زیر می شود:

  • اولین تاثیر منفی این کار این است که هنگام انتقال سایتتان به هاست دیگر برای مدتی سایت شما از دسترس خارج می شود و کاربران به سایت شما دیگر دسترسی نخواهند داشت که تاثیر منفی بر سئو دارد. برای کاهش این تاثیر منفی شما باید زمانی از روز را برای این کار انتخاب کنید که سایت شما کمترین ترافیک و بازدید را دارد.
  • همچنین یکی از موارد مهم دیگر که باید مورد توجه شما قرار بگیرد این است که هاست شما چقدر به جامعه هدف شما (کسانی که از سایت شما بازدید می کنند) نزدیک است. به طور مثال شما سایتی دارید که بازدید کنندگان آن ایرانی ها هستند و سروری که سایتتان تا الان روی آن قرار داشته در ایران بوده است. حال اگر سایتتان را به سروری در خارج از ایران منتقل کنید به علت فاصله ای که سرور با جامعه هدف شما دارد سایت شما کند می شود.
  • دومین مورد که بر سئوی سایت شما تاثیر منفی می گذارد این است که ممکن است هاست فعلی شما امکاناتی داشته باشد که هاست جدیدی که انتخاب کرده اید شامل این امکان نباشد. در این صورت پس از انتقال سایتتان به هاست جدید، برخی از امکانات سایت شما دیگر قابل استفاده نیست. بنابراین قبل از انتقال سایت خود به امکانات هاست جدیدتان توجه داشته باشید.
  • دومین مورد که بر سئوی سایت شما تاثیر منفی می گذارد این است که هاست جدیدی که برای انتقال انتخاب کرده اید سرعت کمتری به نسبت هاست فعلی شما داشته باشد. از آن جایی که زمان بارگذاری صفحه یکی از مهم ترین موارد در رتبه بندی سئو است، کند شدن سایتتان به ضرر شما خواهد بود و بلعکس با انتخاب هاستی که سرعت سایتتان را بالا ببرد بر سئوی سایتتان تاثیر مثبتی می گذارد. در این حالت وقتی کاربران زمان بارگذاری کندی را تجربه می‌ کنند، احتمال اینکه در آینده دوباره از سایت شما بازدید کنند، کمتر است. مثلا اگر صفحه سایت شما بیش از 2 ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود می توان گفت حدود 50 درصد از بازدید کنندگان از وب سایت شما خارج می شوند.

پیشنهاد ما

همان طور که می دانید سرعت مهم ترین عامل در جذب، حفظ و افزایش ترافیک و تبدیل بازدید کنندگان به مشتری است. از آنجایی که سرعت سایت به پیکر بندی سرور نیز بستگی دارد، پیشنهاد ما به شما تهیه پلن های قدرتمند برای انتقال سایت شماست. یکی از مزایای تهیه هاست از ممتاز سرور این است که در تمامی پلن ها ما از هارد های NVMe استفاده می کنیم که بسیار در سرعت سایت شما تاثیر گذار است. همچنین از دیگر مزایای پلن های هاست ممتاز سرور امکان ارتقای تمامی پلن ها برای دستیابی به حداکثر سرعت است.

بنابراین، اگر همچنان قصد انتقال سایتتان به سرور دیگری را دارید، برای راهنمایی بیشتر در این زمینه می توانید با تیم پشتیبانی ما به شماره تماس 05137600520 تماس حاصل فرمایید. همچنین برای مشاهده پلن ها می توانید به وب سایت ممتاز سرور مراجعه کنید.

روند انتقال سایت به هاست دیگر با کمترین تاثیر منفی بر سئو

انتقال سایت به هاست دیگر با کمترین تاثیر منفی بر سئو

اکنون که در مورد چگونگی تأثیر انتقال سایت بر سئو بحث کردیم، بیایید روند مهاجرت را مرور کنیم. شما برای این کار می توانید از چک لیست ما برای آماده سازی وب سایت خود برای مهاجرت استفاده کنید:

  1. قبل از هر کاری از سایت خود بکاپ بگیرید.
  2. قبل از لغو سرویس میزبانی وب دیگر خود، سرعت بارگذاری صفحه سایت فعلی خود را با سرعت بارگذاری سرور جدید که قصد تهیه آن را دارید مقایسه کنید. امیدواریم سرور جدید سرعت سایت شما را بهبود بخشد.
  3. برای انتقال سایت خود از یک هاست به هاست دیگر زمانی را انتخاب کنید که سایت شما کم ترین ترافیک و بازدید را داشته باشد. زیرا هنگام انتقال سایت برای مدتی سایت شما از دسترس خارج خواهد شد.
  4. سلامت وب سایت خود را از لحاظ سئو بررسی کنید. کارشناسان وب سایت ممتاز سئو می توانند به شما در این زمینه کمک کنند تا بعد از انتقال سایتتان از لحاظ سئو بهترین عملکرد را داشته باشید.
  5. معرفی DNS سایت به هاست جدید.
  6. می‌ توانید در حین پیکربندی سایت خود، مشکلات را بر طرف کنید و آدرس‌ URL قدیمی خود را به آدرس‌ URL جدید ریدایرکت کنید.
  7. انتقال دامنه به هاست جدید.
  8. وب سایت خود را تست کنید و لینک های داخلی را به روز کنید. ابزار ScreamingFrog به شما امکان می دهد لینک های داخلی و انکر تکست ها و صفحات مربوطه را پیدا کنید.
  9. یک صفحه 404 سفارشی ایجاد کنید تا هنگام قطعی کوتاه وب سایتتان هنگام انتقال به جای یک صفحه ارور 404 به صفحه اصلی یا بخش مرتبط دیگری هدایت کند. در غیر این صورت کاربر نا امید می شود و سایت شما را می بندد و به سایت دیگری مراجعه می کند.
  10. فایل Robots.txt خود را به روز کنید. فایل robots.txt به ربات های خزنده موتور جستجو می گوید که این ربات ها کدام صفحات را می تواند یا نمی تواند از سایت شما درخواست و بررسی کند.
  11. وب سایت خود را روی موبایل تست کنید. آیا سایت شما در دستگاه تلفن همراه بالا می آید؟ گوگل یک ابزار تست برای موبایل ارائه می دهد تا مشخص کند که آیا گوگل سایت شما را برای موبایل مناسب می بیند یا خیر.
  12. عملکرد خود را پس از انتقال و راه اندازی سایتتان بررسی کنید. عملکرد رتبه بندی، ترافیک، مشکلات سایت و تعداد کاربران آنلاین را بررسی کنید.

با رعایت نکات ذکر شده در بالا از تاثیرات منفی انتقال سایت بر سئو تا حد زیادی پیشگیری می کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا