Web Designآموزش

تفاوت بین لندینگ پیج و وب سایت چیست؟ کدام یک برای شما بهتر است؟

آیا می خواهید تفاوت بین لندینگ پیج و وب سایت را یاد بگیرید؟ بسیاری از کسب و کار های کوچک شک می کنند که آیا باید یک لندینگ پیج یا یک وب سایت کامل ایجاد کنند تا حضور آنلاین خود را به نمایش بگذارند. در این مقاله، تفاوت بین لندینگ پیج و وب سایت و اینکه کدام یک را باید برای کسب و کار خود بسازید را به شما نشان خواهیم داد.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

لندینگ پیج یک صفحه وب مستقل است که برای یک هدف و یا هدف های خاص طراحی شده است. این یک ابزار بسیار همه کاره است که می تواند در بازاریابی، تبلیغات و کمپین ها استفاده شود.

همچنین می توان از آن به عنوان یک وب سایت با صفحه “به زودی” برای یک تجارت، یک وب سایت تک صفحه ای، یک صفحه فروش محصول و موارد دیگر استفاده کرد.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

لندینگ پیج ها به طور خاص برای تبدیل های بالاتر طراحی شده اند. آن ها ویژگی های طراحی منحصر به فردی دارند که انجام عمل مورد نظر را برای کاربران آسان تر می کند. این اقدام می تواند ثبت نام در لیست ایمیل، خرید محصول، پر کردن فرم و موارد دیگر باشد. این اقدامات به عنوان “کال تو اکشن” نامیده می شود.

به طور کلی، هدف صفحات فرود به حداقل رساندن حواس‌ پرتی‌ هایی است که می‌ تواند کاربران را از خود دور کند و تمام اطلاعاتی را که برای انجام اقدام لازم دارند در اختیار آن‌ ها قرار دهد.

یک لندینگ پیج همچنین می تواند به تنهایی یک وب سایت مستقل با بخش های مختلف باشد که همگی منجر به یک فراخوان واضح برای اقدام می شوند.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

وب سایت چیست؟

وب سایت مجموعه ای از لندینگ پیج و بخش های مختلف است که به کاربران شما کمک می کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. به عنوان مثال، یک وب سایت تجاری معمولی می تواند یک بخش درباره، یک صفحه وبلاگ جداگانه، یک صفحه تماس با ما، صفحات محصولات و خدمات و موارد دیگر داشته باشد.

انواع مختلفی از وب سایت ها وجود دارد و همه آن ها می توانند صفحات مختلفی برای ویژگی های مختلف داشته باشند.

تفاوت بین وب سایت و لندینگ پیج چیست؟

برخلاف لندینگ پیج، یک وب سایت می تواند چندین صفحه اطلاعات با اهداف و مقاصد متفاوت داشته باشد. هر صفحه در یک وب سایت به اندازه یک لندینگ پیج بر روی تبدیل متمرکز نیست.

به عنوان مثال، یک وب سایت تجاری ممکن است از کاربران بخواهد که اطلاعاتی در مورد تمام محصولات و خدماتی که ارائه می دهند به دست آورند. همچنین ممکن است به کاربران چندین مورد برای انتخاب بدهد (مانند خرید، مقایسه قیمت، پیوستن به لیست ایمیل، دنبال کردن در رسانه های اجتماعی و موارد دیگر).

انواع مختلف وب سایت ها اهداف متفاوتی دارند و یک وب سایت راه های بیشتری برای جذب مخاطب می دهد. یک وب سایت همچنین می تواند توسط چندین لیندینگ پیج برای کمپین های بازاریابی پشتیبانی شود.

به عنوان مثال، یک وب سایت عضویت ممکن است از یک لندینگ پیج برای یک طرح اشتراک استفاده کند یا یک فروشگاه تجارت الکترونیک ممکن است بخواهد یک لندینگ پیج قبل از راه اندازی شده برای یک محصول آینده ایجاد کند.

با توجه به تفاوت های لندینگ پیج و وب سایت کدام یک را انتخاب کنیم؟

بسیاری از مبتدیان برای تصمیم گیری بین انتخاب لندینگ پیج یا وب سایت گیج می شوند. پاسخ در نیاز های خود و آنچه می خواهید برای کسب و کار خود به دست آورید نهفته است.

اگر می‌ خواهید به سرعت محصولی را راه‌ اندازی کنید، یک حضور آنلاین برای کسب‌ و کار خود ایجاد کنید، مشتریان بالقوه را جذب کنید، در این صورت یک لندینگ پیج راهی آسان است.

لندینگ پیج یا وب سایت؟ با توجه به تفاوت ها کدام یک را انتخاب کنیم؟

از سوی دیگر، اگر می‌ خواهید یک حضور آنلاین چند صفحه‌ ای برای کسب‌ و کار خود ایجاد کنید، از جمله سبد خرید الکترونیکی، فروش دوره‌ های آنلاین، راه‌اندازی وبلاگ و موارد دیگر استفاده کنید، در این صورت یک وب‌سایت بهتر خواهد بود.

افزونه WP-forms

به یاد داشته باشید که همیشه می توانید یک لندینگ پیج را به عنوان یک وب سایت تک صفحه ای ایجاد کنید. همچنین می توانید با رشد کسب و کار خود، لندینگ پیج خود را به یک وب سایت کامل تبدیل کنید. به طور مشابه، شما همچنین می توانید یک وب سایت کامل با چندین صفحه ایجاد کنید و همچنان لندینگ پیج ها را برای کمپین های خاص اضافه کنید.

با توجه به تفاوت ها برای ساختن لندینگ پیج یا وب سایت به چه چیز هایی نیاز دارم؟

جدا از تفاوت هایی که بین لندینگ پیج و وب سایت وجود دارد، برای ایجاد لندینگ پیج یا وب سایت به یک دامنه و یک حساب میزبانی وب نیاز دارید. نام دامنه مکان وب سایت یا لندینگ پیج شما (به عنوان مثال momtazserver.com) است. این همان چیزی است که کاربران شما برای مشاهده لندینگ پیج یا وب سایت شما در مرورگر خود تایپ می کنند.

حساب میزبانی وب جایی است که لندینگ پیج یا فایل های وب سایت شما در آن ذخیره می شود. به طور معمول، یک دامنه هزینه زیادی ندارد و برنامه های میزبانی با میانگین قیمت هاست اشتراکی از 23 هزار تومان در ماه شروع می شود (معمولاً سالانه پرداخت می شود). حالا اگر تازه شروع کرده اید، این مقدار قابل توجهی است.

شما می توانید برای گزینه های بیشتر قیمت های پلن های میزبانی ممتاز سرور را بررسی کنید. پس از ثبت نام برای یک حساب میزبانی، ممتاز سرور به طور خودکار وردپرس را برای شما نصب می کند. وردپرس بهترین سازنده وب سایت در جهان است و ایجاد یک وب سایت یا ایجاد لندینگ پیج را بسیار آسان می کند. به سادگی وارد حساب هاست خود شوید و سپس وارد داشبورد حساب وردپرس خود شوید.

چگونه یک لندینگ پیج برای کسب و کار خود بسازیم؟

ساده ترین راه برای ایجاد لندینگ پیج استفاده از SeedProd است. این بهترین سازنده لندینگ پیج در بازار است و به شما این امکان را می دهد که به راحتی لندینگ پیج ها را با استفاده از رابط درگ و دراپ و بدون نوشتن هیچ کدی ایجاد کنید. ابتدا باید افزونه SeedProd را نصب و فعال کنید.

توجه: نسخه رایگان SeedProd نیز موجود است که می توانید از آن برای تست استفاده کنید. با این حال، برای باز کردن قفل همه ویژگی‌ ها و قالب‌ های موجود در نسخه پریمیوم، باید آن را ارتقاء دهید.

پس از فعال سازی، باید کلید مجوز SeedProd خود را وارد کنید. می توانید این اطلاعات را در حساب کاربری خود در وب سایت SeedProd پیدا کنید.

افزونه SeedProd

اکنون می توانید شروع به ساخت اولین لندینگ پیج خود کنید. به سادگی به صفحه SeedProd » صفحات بروید و روی دکمه «ایجاد لندینگ پیج جدید» کلیک کنید.

کار با افزونه SeedProd برای ساخت لندینگ پیج

در مرحله بعد، از شما خواسته می شود که یک صفحه قالب را به عنوان نقطه شروع برای لندینگ پیج خود انتخاب کنید. SeedProd دارای ده ها قالب زیبا است که می توانید آن ها را به طور کامل تغییر دهید یا حتی می توانید با یک قالب خالی شروع کنید.

قالب های SeedProd

با این کار یک پنجره پاپ آپ ظاهر می شود که از شما می خواهد یک نام برای لندینگ پیج خود وارد کنید. یک نام برای صفحه خود وارد کنید و سپس بر روی دکمه “ذخیره و شروع ویرایش صفحه” کلیک کنید.

مراحل ساخت لندینگ پیج در SeedProd

SeedProd اکنون رابط صفحه ساز را با پیش نمایش زنده از الگوی انتخابی شما بارگیری می کند.

پیش نمایش زنده از الگوی انتخاب شده

برای ویرایش هر موردی در پیش‌ نمایش زنده، به سادگی می‌ توانید روی آن کلیک کنید. همچنین می توانید بلوک های جدید را از ستون سمت چپ به صفحه خود اضافه کنید.

SeedProd با تمام عناصر رایج به عنوان بلوک همراه است. هر بلوک تنظیمات خاص خود را دارد که می توانید با استفاده از یک رابط کاربری ساده آن ها را تنظیم کنید. همچنین شامل بلوک‌ هایی برای ووکامرس و ادغام‌ هایی برای همه خدمات محبوب بازاریابی ایمیلی در زیر تب «contact» است.

بلوک های قابل ساخت در SeedProd

هنگامی که از لندینگ پیج خود راضی شدید، می توانید برای ذخیره یا انتشار صفحه کلیک کنید.

ذخیره صفحه

انتشار لندینگ پیج به عنوان صفحه اصلی برای دامنه

اکنون اگر می خواهید لندینگ پیج خود را فقط زمانی نمایش دهید که شخصی نام دامنه شما را وارد کند، باید آن را به عنوان صفحه اصلی خود در وردپرس تنظیم کنید.

به سادگی به تنظیمات » خواندن بروید. از اینجا باید “یک صفحه ایستا” را در زیر گزینه “نمایش صفحه اصلی ” انتخاب کنید.

انتشار لندینگ پیج به عنوان صفحه اصلی برای دامنه

پس از آن، ادامه دهید و لندینگ پیجی را که قبلا ایجاد کرده بودید به عنوان «صفحه اصلی» خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که برای به روز رسانی تنظیمات خود، روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

ایجاد لندینگ پیج ها برای نام های دامنه دیگر

در بالا تفاوت های لندینگ پیج و وب سایت را ذکر کردیم و توضیح دادیم که کدام یک می تواند برای شما مناسب تر باشد. اگر بخواهید لندینگ پیج هایی برای نام های دامنه دیگر ایجاد کنید چه؟ اگر دامنه های متعددی برای پوشش بازار ها و مناطق مختلف دارید، این مورد به کارتان می آید.

SeedProd دارای پشتیبانی داخلی از نقشه برداری دامنه است. این به شما امکان می دهد به راحتی یک لندینگ پیج در SeedProd ایجاد کنید و آن را به هر نام دامنه دیگری ترسیم کنید.

ایجاد لندینگ پیج ها برای نام های دامنه دیگر

چگونه یک وب سایت کامل برای کسب و کار خود بسازیم؟

وردپرس قدرتمند ترین سازنده وب سایت است که توسط میلیون ها وب سایت تجاری، فروشگاه های تجارت الکترونیک، وبلاگ ها، سایت های خبری و رسانه ای استفاده می شود. از آنجایی که قبلاً وردپرس را بر روی حساب ممتاز سرور خود نصب کرده اید، می توانید به سادگی وارد داشبورد حساب خود شوید و شروع به کار در وب سایت خود کنید.

ابتدا می خواهید با مراجعه به صفحه Pages » All Pages و کلیک بر روی دکمه Add New صفحات جدیدی اضافه کنید.

ایجاد صفحات جدید در وردپرس

وردپرس دارای یک ویرایشگر قدرتمند است که به شما امکان می دهد به راحتی عناصر طراحی و محتوا را به عنوان بلوک به صفحات خود اضافه کنید.

نکته: هنوز نمی دانید باید چه افزونه هایی را روی وردپرس نصب کنید؟ لیست افزونه های ضروری برای وردپرس را برای کمی کمک بررسی کنید.

در مرحله بعد، شما می خواهید یک قالب برای وب سایت خود انتخاب کنید. وردپرس دارای هزاران قالب رایگان و پولی برای انواع وب سایت ها است. هنگامی که قالبی را که می خواهید استفاده کنید پیدا کردید، می توانید به صفحه Appearance » Themes بروید و روی دکمه افزودن جدید کلیک کنید تا آن را نصب کنید.

انتخاب و نصب قالب وردپرس

برای دستورالعمل های دقیق، آموزش ما در مورد نحوه نصب قالب وردپرس را ببینید. قدرت واقعی وردپرس از افزونه های آن ناشی می شود. این ها مانند برنامه هایی برای وب سایت های وردپرس شما هستند که می توانید برای گسترش ویژگی های آن نصب کنید.

برای وب سایت جدیدتان به کمک بیشتری نیاز دارید؟ آموزش دقیق ما در مورد ترند های برتر طراحی وب سایت در سال 2021 را بررسی کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تفاوت بین لندینگ پیج و وب سایت را بیاموزید.

منبع: wpbeginner

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا