HostingServerآموزش

تفاوت هاست اشتراکی ایرانی و خارجی-کدام یک برای کار ما بهتر است؟

در این مقاله به بررسی تفاوت هاست اشتراکی ایرانی و خارجی می پردازیم. به طور کلی هنگام خرید هاست با دو صورت هاست لینوکسی و ویندوزی مواجه می شویم که هاست لینوکسی رایج تر بوده و محبوب تر است. در گام دوم باید بین هاست ایرانی و خارجی انتخاب کنیم. در این پست به شما خواهیم گفت هاست اشتراکی ایرانی چه مزایایی دارد و چرا بهتر است سرور اشتراکی ایرانی خریداری کنید، پس با ما تا انتهای این پست همراه باشید.

1- تفاوت هاست اشتراکی ایرانی و خارجی در سرعت

هاست اشتراکی به این دلیل که سرور آن در ایران قرار دارد و اکثر بازدید کنندگان سایت هایی که از این سرور استفاده می کنند بازدید کننده های ایرانی هستند سرعت بارگزاری اولیه بالایی دارند. این به این دلیل است که هر چه فاصله هاست از کاربر کمتر باشد سرعت اولیه بارگزاری بیشتر است.

2- تفاوت سرور اشتراکی ایرانی و خارجی در دسترس بودن سایت

یکی از موارد مهم در موفقیت یک سایت این است که همیشه در دسترس باشد. با توجه به اینکه سرور های اشتراکی در دیتاسنتر های ایرانی نگهداری می شوند اگر اینترنت بین الملل قطع شود برای افرادی که اطلاعات خود را روی این هاست قرار داده اند، مشکل از دسترس خارج شدن سایت وجود نخواهند داشت. به علاوه این هاست مشکل ضبط و توقیف سرور را نیز ندارد.

3- تفاوت هاست اشتراکی ایرانی و خارجی از نظر سئو

یکی از موارد مهم در بحث سئو این است که موتور جست و جو گوگل بتواند به راحتی به وب سایت شما دسترسی داشته باشد. همانطور که در مورد قبل هم گفته شد اگر به هر دلیلی سایت از دسترس خارج شود موتور جستجوی گوگل سایت شما را پیدا نمی کند. در این صورت در گوگل سایت شما ایندکس نخواهد شد و رتبه نخواهد گرفت که این اصلا خبر خوبی نسیت اما وجود هاست اشتراکی داخل ایران باعث شده خیال افرادی که از این سرویس استفاده می کنند راحت باشد.

از طرفی خوب است بدانید موتور جست و جو گوگل در بحث ایندکس کردن بین سایت هایی که با هاست ایرانی یا خارجی کار می کنند تفاوتی قائل نمی شود.

4- تفاوت سرور اشتراکی ایرانی و خارجی از نظر امنیت

امنیت سرور اشتراکی داخلی بهتر است چرا که در سرور های خارجی امکان ضبط، توقیف و تحریم سرور وجود دارد. به علاوه اگر سایت دولتی دارید و اطلاعات ملی و محرمانه ای روی آن وجود دارد بهتر است هاست شما ایرانی باشد چرا که از نظر امنیت بهتر است و در صورت تحریم سایت شما دچار قطعی نمی شود.

5- تفاوت هاست اشتراکی ایرانی و خارجی از نظر قیمت و هزینه

خرید سرور های ایرانی از نظر هزینه بهتر است چرا که سرور های خارجی با ارز هار خارجی مثل دلار و یورو کار می کنند به همین خاطر باید برای آن ها هزینه بیشتری بپردازید. اما خرید سرور اشتراکی و به طور کلی در سرور های ایرانی سرویس کم هزینه تری است و مشکل تبدیل ارز را هم ندارد.

یکی از موارد مهم دیگر که باید در خرید سرویس های هاست به آن توجه کنید کیفیت سخت افزار است که اگر سخت افزار سروری که از آن استفاده می کنید خوب باشد مشکل پهنای باند و سرعت نخواهید داشت.

پلن طلاییپلن نقره ایپلن برنزی
فضای حافظه: 2 گیگابایت
تعداد IP: یک عدد
نوع هارد دیسک: NVMe
قیمت: 69000 تومان

خرید سرویس
فضای حافظه: 1 گیگابایت
تعداد IP: یک عدد
نوع هارد دیسک: NVMe
قیمت: 39000 تومان

خرید سرویس
فضای حافظه: 512 مگابایت
تعداد IP: یک عدد
نوع هارد دیسک: NVMe
قیمت: 22000 تومان

خرید سرویس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا