Securityآموزش

آموزش نحوه جلوگیری از کامنت های اسپم در وب سایت وردپرس

شاید تابحال در مورد آسیب پذیری بخش کامنت های وب سایت، شنیده باشید. البته که هکر ها، همیشه روش هایی باور نکردنی برای رسیدن به مقاصد خود (یعنی همان هک کردن وب سایت ها) پیدا خواهند کرد که این مورد همان کامنت های اسپم است که ممکن است تا کنون، شنیده باشید. در ادامه، در مورد نحوه آسیب پذیری وب سایت از طریق کامنت های اسپم، بیشتر توضیح خواهیم داد. همچنین یک ویدیو آموزشی برای نحوه جلوگیری از کامنت های اسپم، برای شما تهیه کرده ایم.

راه اندازی یک وب سایت وردپرس بسیار چالش برانگیز است. هکر ها همیشه به دنبال راه هایی برای سوء استفاده از وب سایت ها و اضافه کردن کد های مخرب هستند. یکی از ساده ترین روش های هکر ها برای سوء استفاده از یک وب سایت، وارد کردن کد مخرب به سایت شما با استفاده از کامنت ها یا همان ایجاد کامنت های اسپم، است. در واقع، اگر با روش های کامنت مارکتینگ آشنایی داشته باشید، نحوه ایجاد کامنت های اسپم را بهتر درک خواهید کرد.

جلوگیری از ایجاد کامنت های اسپم.

در واقع، هکر ها از اسکریپت های خودکار برای اسکن وب سایت های وردپرسی استفاده می کنند که قابلیت کامنت را دارند. این اسکریپت ها، سپس به طور خودکار کامنت هایی را در سایت شما می نویسند. اگر جلوگیری نکنید، هکر ها می توانند سایت شما را با صد ها کامنت، هر روز اسپم کنند.

اغلب، این کامنت ها حاوی پیوند هایی به محصولات یا خدمات هستند. اغلب، این محصولات یا خدمات جنبه فرقه‌ ای دارند، که این چیزی نیست که بیشتر مردم بخواهند در وب‌سایت خود پیدا کنند.

انگیزه اکثر هکر ها پولی است که آن ها از کلیک لینک، روی کامنت های اسپم خود، دریافت می کنند. هکر های وردپرس، اغلب در کشور های کم درآمد یافت می شوند و برای منبع درآمد به کامنت های اسپم، متکی هستند. بنابراین، آن ها نه تنها سایت شما را برای لذت شخصی هک می کنند، بلکه این کار را برای گذران زندگی انجام می دهند. این بدان معناست که این هکر ها انگیزه بالایی برای ارسال کامنت های اسپم دارند.

برای جلوگیری از این تهدید، ارسال هرزنامه می تواند آنقدر سودآور باشد که کل شرکت ها با هدف توزیع هرزنامه یا هک سایت های وردپرس توسعه داده شوند. این شرکت ها از اسکریپت های اسپم در کامنت ها، استفاده می کنند که به طور گسترده از طریق اینترنت در دسترس هستند.

هکر ها همچنین می توانند از کامنت های اسپم، برای وارد کردن کد مخرب به سایت شما استفاده کنند که می تواند سایت وردپرس شما را به خطر بیندازد. حملات SQL، از کامنت ها برای به خطر انداختن پایگاه داده وردپرس شما استفاده می کنند. هکر ها ممکن است از این تکنیک برای سرقت یا حذف اعتبار کاربران شما استفاده کنند.

این نوع حملات بیشتر برای شرکت های بزرگ و کمتر برای کسب و کار های کوچک رایج است. هکر ها از حمله SQL، با سرقت اعتبار سود می برند.

با تنظیمات مناسب می توانید کار را برای هکر ها که سایت وردپرس شما را به خطر می اندازند، بسیار دشوار تر کنید. این ویدیو را که از وب سایت cyberkrafttraining تهیه شده است، تماشا کنید و از نکات مهم برای جلوگیری از کامنت های اسپم، استفاده کنید.

منبع: cyberkrafttraining

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا