WordPressآموزش

نحوه محدود کردن دسترسی کاربر برای تغییر قالب وردپرس

این یک سناریوی کابوس است: یکی از مشتریان طراحی وب شما با وحشت تماس می گیرد زیرا سعی کرد چند وب سایت کوچک را که با دقت برای آن ها ایجاد کرده اید به روز کند، اما درست کار نمی کند. آیا می توانید به آن ها کمک کنید تا آن را در اسرع وقت آن را تعمیر کنند؟ ساده ترین راه برای مدیریت چنین شرایطی جلوگیری از آن است. در این پست قصد داریم با بررسی نحوه محدود کردن دسترسی کاربر برای تغییر قالب وردپرس از این مشکل جلوگیری کنیم.

با ایجاد برخی از محدودیت های محافظ در مورد مواردی که مشتریان شما می توانند از طریق داشبورد وردپرس به آن دسترسی پیدا کنند، می توانید به آن ها کمک کنید تا با اطمینان خاطر به روزرسانی های خود را انجام دهند و نیازی نیست برای کمک به آن ها در تعمیر سایتشان تلاش کنید. در اینجا نمونه ای از منوی سفارشی سازی وردپرس موجود است که به ما در تنظیم این محدودیت های محافظ و محدود کردن دسترسی کاربر وردپرس کمک می کند:

محدود کردن دسترسی کاربر وردپرس - محدودیت های محافظ

شاید یک مشتری نیاز داشته باشد که هر از چند گاهی تصویر سرصفحه خود را تغییر دهد، اما تایپوگرافی و هویت سایت آن ها برای ثبات نام تجاری باید یکسان باشد.

ارائه مستندات کافی در مورد نحوه به روز رسانی محتوای مشخص شده در سایت خود از طریق این منو، شما را در برابر شرایط اضطراری محافظت می کند. یک راهنمای گام به گام آسان برای پیگیری یا اشتراک گذاری صفحه نمایش به مشتریان اطمینان می دهد که می توانند بدون مشکل و خطا، به روز رسانی های لازم را انجام دهند. اگر مشتری توسعه دهنده یا طراح باشد، نیازی به محدود کردن دسترسی کاربر برای تغییر قالب وردپرس ندارد.

در ابن مرحله کاری که شما به مشتریان اجازه می دهید انجام دهند و با خیال راحت بخش مورد نظر خود را به روز رسانی کنند این است که فایل customizer.php را که بخشی از قالب تم شما است تنظیم کنند.

سپس، مشتریان توسعه وب شما می توانند هر چیزی که مجاز هستند در منوی Customize تغییر دهند به آن دسترسی پیدا کنند. برای مثال می توانند متن را تغییر دهند، اما به جای ویرایش آن روی صفحه و به هم خوردن طراحی سایت، از فیلد های فرم مختص نقششان استفاده می کنند، بنابراین بیشتر وضعیت کنترل شده است. آن ها می توانند پیش از انتشار آن را پیش نمایش کرده و قبل از شروع به کار اصلاحات لازم را انجام دهند.

مشتریان شما باید مجاز به ایجاد چه تغییراتی در وردپرس باشند؟

برای جلوگیری از خراب شدن قالب وردپرس، در حالی که سایت خود را تازه نگه می دارید، مشتریان باید بتوانند اطلاعات را بدون تغییر ظاهر قالب تغییر دهند. معمولاً این امکان وجود دارد که مشتریان به چیز های کوچکی که می خواهند کنترل کنند، مانند محتوای بنر یا تصاویر، دسترسی داشته باشند، نه تغییرات عمده مانند رنگ و فونت سایت که می تواند بر برند آن ها تأثیر بگذارد.

با این حال، هر سایت مشتری متفاوت است. شما می توانید یک ممیزی داده از سایت مشتری خود انجام دهید و با مشتری خود در مورد انواع محتوا هایی که باید پویا باشند صحبت کنید. این امر بسیار مهم است که به مشتریان خود اجازه دهید عناصر سایت خود را که باید مرتباً به روز و کنترل کنند، بنابراین آن ها می توانند اطلاعات خود را برای مشتریانشان به روز نگه دارند و بنابراین نیازی نیست که مرتباً خودتان آن ها را به روز کنید.

به عنوان مثال، اگر با یک مشتری تجارت الکترونیک سروکار دارید، ممکن است بخواهند تبلیغات خود را تغییر دهند، بنابراین در منوی سفارشی خود به بخش تبلیغات نیاز دارند. شما می توانید فایل سفارشی را ویرایش کنید تا در آن بخش تبلیغاتی، مشتری برای هر قطعه ای از اطلاعات که باید به روز کند، فیلد هایی را پیدا کند. این کار ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تیتر تبلیغاتی
  • قیمت تبلیغاتی
  • دکمه کال تو اکشن
  • لینک به صفحه تبلیغات

به این ترتیب، وقتی مشتری شما قرارداد هفتگی خود را به پایان می رساند، می تواند سایت را بدون خراب شدن قالب یا نیاز به کمک شما به روز کند.

اگر مشتری شما یک سایت خبری یا یک وبلاگ را اداره کند، چطور؟ در این صورت، آن ها ممکن است بخواهند پست های وبلاگی را که در بالای صفحه آن ها در سایت خود قرار دارد، یک بار در هفته یا هر دو هفته تغییر دهند. با ایجاد بخش سفارشی برای پست های ویژه، می توانید به آن ها در انجام این کار به راحتی کمک کنید.

بسته به نحوه نمایش محتوای ویژه سایت مشتری شما، این بخش می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عنوان بخش محتوای ویژه
  • خط برچسب بخش
  • ارسال لینک 1
  • لینک پست 2
  • لینک پست 3
  • لینک پست 4
  • و غیره
محدود کردن دسترسی کاربر وردپرس - مشتریان شما باید مجاز به ایجاد چه تغییراتی در وردپرس باشند؟

ایجاد کنترل برای محدود کردن دسترسی کاربر وردپرس

هدف این است که مشتریان بتوانند به راحتی front end سایت خود را در مواقع ضروری به روز کنند، بدون ایجاد تغییری در backend که بر ظاهر یا عملکرد سایت تأثیر منفی می گذارد.

شما ممکن است انتخاب کنید که به مشتریان خود دسترسی به یک دسته کامل از محتوا، مانند تصاویر را بدهید و اجازه دهید در هنگام ایجاد تغییرات در همه زمینه ها از توانایی خود استفاده کنند. اگر این مسیر را طی کردید، می خواهید در صورت عدم وجود تصویر یا کپی درخواست های سرویس گیرنده، یک عبارت شرطی در توابع سفارشی ساز خود قرار دهید تا محتوای پیش فرض بارگذاری شود.

اگر از قالب Underscores برای ایجاد قالب وردپرس مشتری استفاده کرده اید، پارامتر های خود را در فایل customizer.php تنظیم کنید. تقریباً هیچ چیزی را که در فایل سفارشی تغییر ندهید، روی کدگذاری استایل قالب تأثیر نمی گذارد مگر اینکه شما بخواهید. شما باید تعیین کنید که مشتریان شما به تنهایی قادر به تغییر چه چیزی هستند.

وقتی فایل customizer.php را باز می کنید، خواهید دید که در حال حاضر چند تنظیم برای مواردی مانند تغییر رنگ متن سرصفحه و نام وبلاگ ایجاد شده است. می توانید سفارشی سازی دسترسی خود را با مرور تنظیمات موجود و تنظیم پیش فرض ها برای مطابقت با نیاز های مشتری شروع کنید.

سپس، می توانید قطعات کد را اضافه کنید تا به مشتریان امکان دسترسی به بخش ها، تنظیمات و کنترل های دیگر را بدهید. به عنوان مثال، اگر مشتری شما می خواهد به طور دوره ای دسته هایی را که در صفحه اصلی وبلاگ خود نشان داده شده است تغییر دهد، می توانید قسمتی از کد مربوط به دسته های اصلی را به فایل اضافه کنید.

ایجاد کنترل برای محدود کردن دسترسی کاربر وردپرس

ما از دسته های اصلی و بخش های تبلیغاتی به عنوان مثال استفاده می کنیم، اما کار های بیشتری می توانید انجام دهید. وردپرس Codex منبع خوبی برای استفاده بیشتر از API سفارشی سازی قالب است.

تقریباً هرگونه داده ای که مشتریان شما می توانند در قسمت فرم مربوط به قالب شما وارد کنند، می تواند سفارشی شود تا گزینه های مورد نیاز را در اختیار آن ها قرار دهد، مانند انتخاب رنگ برای متن سرصفحه، انتخاب تاریخ یا ابزار جستجوی دسته و Customizer این کار را بدون تغییر کد بک-اند شما انجام می دهد.

برای مثال، فرض کنید شما به مشتریان خود این امکان را می دهید که رنگ متن هدر صفحه اصلی خود را تغییر دهند. هنگامی که آن ها یک تغییر را انتخاب می کنند، Customizer، بر اساس دستورالعمل های شما، پس از بارگذاری برگه های اصلی C در قالب تزریق CSS، رنگ هدر مورد نظر را دوباره تعریف می کند.

به عبارت دیگر، مشتری هنگام انتخاب رنگ متن هدر جدید، مستقیماً کد تم را تغییر نمی دهد. در عوض، شما از فایل سفارشی کننده برای تعریف گزینه های محتوای پویا استفاده کرده اید که بعداً می توانید آن ها را در فایل های طرح بندی زمینه خود جستجو کنید تا بر اساس انتخاب مشتریان شما، این داده ها را به روشی خاص نمایش دهد.

Customizer چطور کار میکند؟

عملکرد اصلی وردپرس در کشیدن محتوایی که مشتریان شما از طریق پنل Customize تنظیم کرده اند، get_theme_mod است. این تابع یک نام تنظیم می کند، مانند “hp-category-1” که در مثال بالا تعیین کردیم و یک متغیر که رفتار پیش فرض قبل را مشخص می کند، البته اگر تغییری ثبت نشده باشد.

هنگامی که این تنظیمات را از پایگاه داده بازیابی می کنید، می توانید آن ها را از طریق هر یک از توابع پرس و جو موجود در وردپرس اجرا کنید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید. به عنوان مثال، ما یک نام دسته بندی از عملکرد فوق، get_theme_mod دریافت می کنیم، به این معنی که می توانیم از get_term_by برای کوئری شی WP__Term از نام استفاده کنیم.

سپس، آن را در get_category و سایر کوئری ها قرار می دهیم تا داده های بیشتری را جمع آوری کنیم، مانند شرح اصطلاح یا لینک برای چاپ در بخش دسته بندی های ویژه قابل تنظیم. توابع پرس و جو گسترده وردپرس همراه با گزینه های mod theme به مشتریان شما این امکان را می دهد تا بلوک های کد پیچیده و پویا را با به روز رسانی یک تنظیم واحد به روز کنند.

محدود کردن دسترسی کاربر وردپرس - Customizer چطور کار میکند؟

فرایند سفارشی سازی و محدود کردن دسترسی کاربر وردپرس را کارآمدتر کنید!

می توانید گزینه های مشتری خود را برای ایجاد تغییرات در هنگام ایجاد قالب وردپرس تنظیم کنید. همچنین اگر کارفرما به چیزی متفاوت از طرح اصلی نیاز داشته باشد، می توان به فایل سفارشی مشتری مراجعه کرد و پس از فعال شدن سایت گزینه های دیگری را اضافه کرد.

اگر آن ها بخواهند یکی از این بخش های محتوای قابل تنظیم نه تنها در صفحه اصلی، بلکه در سایر قالب های انتخاب شده در سراسر قالب نمایش داده شود، چه می شود؟ با ایجاد جزئی در قطعات قالب خود، همه چیز را مدولار نگه دارید تا بتوانید این بلوک های کد شده سفارشی را به صورت تمیز، سریع و آسان در سراسر وب سایت فراخوانی کنید.

به عنوان مثال، می توانید کدی را که در قسمت بالا مورد بحث قرار دادیم، در فایل featured-categories.php خود قرار دهید و آن را به پوشه template-parts / theme در قالب خود اضافه کنید. سپس، اگر تابع get_template_part را در فایل های قالب home.php و archive.php فراخوانی کنید، آن قسمت در صفحه اصلی و همه صفحات بایگانی با یک ظاهر طراحی و چیدمان مشابه نمایش داده می شود.

محدود کردن دسترسی کاربر وردپرس - فرایند سفارشی سازی و محدود کردن دسترسی کاربر وردپرس را کارآمدتر کنید

با کار با برنامه نویسان وب خود برای پیدا کردن آنچه که باید به روز کنند و با تنظیم این گزینه ها از طریق فایل سفارشی سازی قالب، به مشتریان خود امکان می دهید بدون استرس به روزرسانی سایت را انجام دهند، و می توانید بر روی قالب های بیشتر تمرکز کنید. امیدواریم این پست به شما در محدود کردن دسترسی کاربر وردپرس برای تغییر قالب وردپرس، کمک کرده باشد.

منبع: hostgator.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا