Securityآموزش

درآمد متخصص امنیت سایبری چگونه است؟

مطالعه سالانه Cost of a Data Breach توسط IBM نشان داد که یک نقض داده می‌تواند تا 3.29 میلیون دلار برای یک شرکت هزینه داشته باشد که 12 درصد افزایش نسبت به سال 2014 دارد. پس جای تعجب نیست که کسب‌ و کار ها بیش از هر زمان دیگری به متخصصان امنیت سایبری با تقاضای خالص برای محافظت از داده‌های حساس و دارایی‌ های ارزشمندشان پول می‌پردازند.
در اینجا نگاهی به شش شغل پر درآمد در حوزه متخصص امنیت سایبری و میانگین دستمزد آن‌ها می‌اندازیم، بنابراین شما بینش‌های حقوقی لازم برای استخدام استعدادهای متخصص را داشته باشید.

6 شغل پردرآمد در زمینه امنیت سایبری

شغل های پردرآمد در این زمینه بسیار زیاد هستند، زیرا موقعیت شغلی بسیار حساسی دارند.

مدیر امنیت اطلاعات

طبق راهنمای حقوق و دستمزد صنعت فناوری و دیجیتال مارکتینگ در سال 2019، این شغل در صدر لیست پر درآمد ترین مشاغل در حوزه متخصص های امنیت سایبری با بازه متوسط دستمزد 125000 تا 215000 دلار قرار دارد. مدیران امنیت اطلاعات با شناسایی مناطقی که ممکن است سیستم های اطلاعاتی شما را آسیب پذیر کند، نقش کلیدی در جلوگیری از بلایای امنیتی ایفا می کنند.

این افراد حرفه ای هستند که وظیفه ارزیابی اقدامات امنیتی فعلی و کاهش حملات آینده علیه رایانه ها، شبکه ها و داده های شرکت شما را بر عهده دارند.

چه زمانی استخدام کنیم؟ اگر به دنبال محافظت از داده های مشتریان و اجتناب از هزینه ها و جریمه های مربوط به هک یا سرقت داده های حساس خود هستید، به خودتان لطف کنید و برای این نقش، فرد مورد اعتمادی را استخدام کنید، قبل از اینکه شرکت شما هزینه هنگفتی را بپردازد و مجبور شوید به دلیل عدم محافظت از داده‌های مشتریان، وجوهی را به جریمه‌ های سنگین اختصاص دهید، مانند Uber زمانی که به دلیل نقض اعلان داده‌های دولتی 148 میلیون دلار جریمه شد.

مهندس امنیت سایبری

شغل مهندس امنیت سایبری نیز یکی از بالاترین درآمد ها را در صنعت متخصص های امنیت به همراه دارد که میانگین حقوق متخصص امنیت سایبری از 120000 تا 200000 دلار است. شرکت‌ ها برای مجموعه مهارت‌ ها و تجربه‌ هایشان روی این متخصصان سرمایه‌گذاری می‌کنند، زیرا آنها در درجه اول مسئول چندین کارکرد مهندس امنیت هستند، از جمله طراحی، توسعه و پیاده‌سازی راه‌حل ‌های شبکه امن برای دفاع در برابر حملات سایبری پیشرفته، تلاش‌های هک و تهدید های مداوم.

چه زمانی استخدام کنیم؟ استخدام یک مهندس امنیت سایبری به لطف دانش عمیق و تجربه متخصصان در این نقش، تیم امنیت سایبری شما را تقویت می کند. وقتی به دنبال ارتقای تیم خود به سطح بعدی هستید، این نقشی است که باید ابتدا استخدام آن را در اولویت قرار دهید.

مهندس امنیت برنامه

یکی دیگر از پر درآمد ترین مشاغل متخصص های امنیت سایبری، مهندسان امنیت برنامه، به طور متوسط بین 120،000 تا 180،000 دلار درآمد دارد. اگر شرکت شما از راه حل های نرم افزاری ارائه شده یا میزبانی شده توسط سازمان های شخص ثالث مانند AWS یا Microsoft’s Azure استفاده می کند یا حتی اگر راه حل های خود را سفارشی می کنید، استخدام یک مهندس امنیت برنامه بسیار مهم است.

درآمد شغل های امنیتی

این متخصصان وظیفه دارند از تمامی نرم‌افزار ها و برنامه‌ های کاربردی بیزینسی که توسط تمامی نیرو های کار شما استفاده می‌شوند ایمن باشند و اطمینان حاصل کنند که تمام محدودیت‌ های حریم خصوصی و انطباق در نرم‌افزار تعبیه شده و از آن ها پیروی می‌شود.

چه زمانی استخدام کنیم؟ این نقش برای هر کسب ‌و کاری که به دنبال ادغام نرم‌افزار هایی مانند AWS یا Azure در فعالیت ‌های روزمره خود است، بسیار مهم است. چرا؟ مهندسین امنیت برنامه دارای تجربه و مجموعه مهارت های مورد نیاز برای اطمینان از امنیت و پایداری برنامه های داخلی و خارجی شما هستند که به جلوگیری از تلاش هکرها یا سیستم های مخرب برای برهم زدن یکپارچگی زیرساخت شما کمک می کند.

تحلیلگر امنیت سایبری

میانگین درآمد تحلیلگر و متخصص امنیت سایبری برای این موقعیت بین 90000 تا 160000 دلار است و ارزش هر دلار را دارد. این متخصصان امنیتی به ایجاد، برنامه ریزی و اجرای اقدامات امنیتی برای ایمن نگه داشتن زیرساخت شما کمک می کنند.

آن‌ها دانش و تجربه لازم را دارند تا با تستر های نفوذ و مدیران امنیت اطلاعات کار کنند تا حملات سایبری را که می‌تواند نتیجه کار شما را فلج کند، کاهش دهد و از آن جلوگیری کند و به ویژه برای شناسایی آسیب‌ پذیری‌ ها قبل از اینکه هکر ها فرصتی پیدا کنند، مجهز هستند.

چه زمانی استخدام کنیم؟ اگر شرکت شما با نقض داده ها یا آلوده شدن به یک ویروس بدافزار مواجه شده است، گام بعدی شما باید استخدام یک تحلیلگر امنیت سایبری باشد که می تواند به کاهش حمله کمک کند و شما را از هرگونه حمله بعدی محافظت کند.

تستر نفوذ

تستر های نفوذ که معمولاً Pen Testers یا هکر اخلاقی نامیده می شوند، درآمد این متخصص های امنیت سایبری به طور متوسط بین 80000 تا 130000 دلار درآمد دارند. یک نظرسنجی McAfee نشان داد که مدیران امنیتی معتقدند استخدام هکر های اخلاقی، درک ارزشمندی از منطق مورد استفاده هکر ها و مهارت‌ های حیاتی برای امنیت سایبری به شرکت ارائه می‌دهد.

استخدام افراد امنیتی

آیا شرکت شما تست های امنیتی سه ماهه، ماهانه یا روزانه انجام می دهد؟ اگر چنین است، پس این افراد حرفه ای هستند که باید روی جذب و حفظ آن ها سرمایه گذاری کنید. تستر های نفوذ تست‌ های مختلف و عمیق را در سیستم‌ های کامپیوتری، شبکه‌ ها و حتی برنامه‌ های کاربردی وب شما انجام می‌دهند تا آسیب ‌پذیری‌ هایی را که می‌توانند توسط مجرمان سایبری مورد سوء استفاده قرار گیرند، شناسایی کنند.

چه زمانی استخدام کنیم؟ کسب و کار شما چقدر در برابر حملات سایبری سطح بالا ایمن است؟ این فردی است که می تواند به این سوال پاسخ دهد و مطمئن شود که شما یک قدم جلوتر از آخرین استراتژی های هک هستید. اگرچه ممکن است استخدام هکر ها برای نقش های امنیتی شما غیر منطقی به نظر برسد، اما مجموعه جدیدی از نامزد ها را با دانش خودی برای کمک به ایمن سازی دارایی های شما باز می کند.

مهندس امنیت شبکه

با تکمیل این لیست از پر درآمد ترین مشاغل برای متخصص های امنیت سایبری، میانگین حقوق برای نقش مهندس امنیت شبکه در حال حاضر بین 125000 تا 185000 دلار است. بسیار شبیه به سمت مهندس امنیت سایبری، این یک موقعیت چند وجهی است.

وظیفه حفظ LAN، WAN و معماری سرور شما و همچنین حفظ و نظارت بر شبکه های مجازی، فایروال ها، امنیت ایمیل و پروتکل های وب و امنیت برنامه ها را بر عهده دارد. وقتی صحبت از شبکه کامپیوتری یک کسب و کار می شود، هرگز نمی توانید خیلی ایمن باشید و این نقش به تضمین امنیت شبکه شرکت شما کمک می کند.

چه زمانی استخدام کنیم؟ اگر شرکت شما در شبکه شما با مشکلاتی مواجه است یا آسیب‌پذیری‌ هایی را کشف می‌کند که از آن‌ها آگاه نبودید، وقت آن است که یک مهندس امنیت شبکه را انتخاب کنید. آن ها به تمیز کردن و محافظت از شبکه های شما کمک می کنند.

سخن آخر

با مطالعه این راهنمای انحصاری برای پر درآمد ترین مشاغل برای متخصص های امنیت سایبری، میزان حقوق آن ها را در نظر بگیرید تا بتوانید بودجه لازم را برای استخدام افراد امنیتی مورد نیاز خود اختصاص دهید.

با توجه به اینکه کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تا سال 2022 سالانه 6 تریلیون دلار هزینه جرایم سایبری برای جهان به همراه داشته باشد، بسیار مهم است که امروز استعداد های امنیت سایبری را استخدام کنید و مطمئن شوید که حقوق رقابتی ارائه می‌دهید تا استعداد های سطح بالا را که نیاز دارید از دست ندهید.

منبع: mondo.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا