آموزش

نحوه ساخت حساب پی پال (PayPal) به صورت گام به گام

پی پل یکی از بزرگترین پلتفرم های انتقال پرداخت آنلاین در جهان است که به بیش از 200 کشور و در 25 ارز مختلف خدمات ارائه می دهد. تاریخچه طولانی، گستره وسیعی از ویژگی‌ها و پرداخت‌ های ایمن به آن برتری نسبت به رقبایی مانند Venmo ،Apple Pay و Stripe داده است. به راحتی می توانید اقدام به ساخت یک حساب پی پال کنید و در عرض چند دقیقه شروع به استفاده از آن کنید.

پی پل به شما این امکان را می دهد که به صورت آنلاین خرید کنید یا بین سایر حساب های پی پال یا حساب های بانکی پشتیبانی شده در سراسر جهان انتقال پول انجام دهید. با محافظت قوی در برابر کلاهبرداری هم برای خریداران و هم برای فروشندگان، این یکی از مطمئن ترین و امن ترین راه ها برای انتقال آنلاین پول است.

در سال‌ های اخیر، PayPal کارت‌ های نقدی و کارت‌ های اعتباری را نیز در کشور های منتخب صادر کرده است. با این حال، به خاطر داشته باشید که PayPal جایگزین حساب بانکی نیست و باید به عنوان یک سرویس پرداخت در نظر گرفته شود.

ساخت حساب پی پال

ساخت یک حساب پی پال توسط خودتان ساده است. با این حال، چیزی بیشتر از وارد کردن نام و آدرس ایمیل شما وجود دارد. شما باید از چند مرحله و الزامات آگاه باشید، که ما در این آموزش کامل توضیح داده ایم.

برای راه اندازی حساب کاربری به چند چیز نیاز دارید. ابتدا باید اطلاعات شخصی خود مانند نام کامل، آدرس، شماره تلفن و ایمیل خود را ارائه دهید. همچنین باید حساب خود را به کارت نقدی، کارت اعتباری یا حساب بانکی خود متصل کنید. در برخی موارد، PayPal همچنین ممکن است از شما مدرک شناسایی بخواهد.

انواع حساب ها

قبل از شروع به راه‌ اندازی یک حساب کاربری، باید تصمیم بگیرید که چه نوع حسابی در PayPal می‌خواهید ایجاد کنید. دو نوع وجود دارد:

  • شخصی
  • تجاری

هر کدام دارای مزایای خاص و برای استفاده ایده آل هستند.

اگر می خواهید برای دوستانتان پول بفرستید یا خرید آنلاین انجام دهید، یک حساب شخصی پی پل تنها چیزی است که نیاز دارید. این نوع در دسترس ترین نوع حساب برای راه اندازی است و برای اکثر کاربران انتخاب صحیحی است.

نوع دیگر حساب پی پل مخصوص مشاغل است. اگر می‌ خواهید محصولات را به صورت آنلاین بفروشید و پرداخت‌های کارت نقدی و اعتباری را با کارمزد کمی بپذیرید، این گزینه را انتخاب کنید. حساب‌ های تجاری همچنین می توانند به 200 کارمند اجازه دسترسی به این حساب را بدهند و مزایای منحصر به فرد دیگری نیز ارائه می‌ دهد.

نکته: ما در این مقاله ساخت یک حساب شخصی پی پال را آموزش می دهیم، اما این روند برای هر دو نوع حساب بسیار مشابه است.

نحوه ساخت حساب پی پال

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. برای ساخت حساب پی پل، به وب‌سایت Paypal بروید و روی دکمه Sign-Up در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. اکنون نوع حساب مورد نظر خود را انتخاب کنید: (حساب شخصی یا حساب تجاری). بعد از اتمام، گزینه Next را انتخاب کنید.

از شما خواسته می شود یک شماره تلفن وارد کنید. پس از آن، فرمی را پر می‌کنید که شامل نام، آدرس ایمیل و رمز عبور است. Continue را بزنید و سپس با انتخاب ملیت خود و تایپ آدرس و سایر اطلاعات مورد نیاز فرم دوم را پر کنید. PayPal در ثانیه ای که روی Continue کلیک می کنید حساب شما را ایجاد می کند، اما هنوز کار شما به پایان نرسیده است.

برای شروع استفاده از PayPal، کارت اعتباری یا حساب بانکی خود را اضافه کنید. با این کار حساب شما به یک حساب بانکی مرتبط می شود تا بتوانید پول واریز یا برداشت کنید. این از نظر فنی اختیاری است، اما بدون آن، حساب شما به شدت محدود خواهد شد.

آخرین مرحله در این فرآیند این است که آدرس ایمیل خود را با کلیک بر روی لینک موجود در ایمیل ارسال شده برای شما، تأیید کنید.

زمان مورد نیاز: 2 دقیقه.

نحوه ساخت حساب پی پال:

  1. گام اول

    به وب سایت PayPal رفته و روی دکمه Sign-Up در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

  2. گام دوم

    نوع حساب مورد نظر خود را انتخاب کنید، (حساب شخصی یا حساب تجاری) و روی Next کلیک کنید.

  3. گام سوم

    شماره تلفن خود را وارد کنید و کد تاییدی که برایتان ارسال می شود را در کادر موجود وارد کنید

  4. گام چهارم

    نام، آدرس ایمیل و رمز عبور خود را اضافه کنید و سپس روی ادامه کلیک کنید.

  5. گام پنجم

    آدرس و سایر اطلاعات مورد نیاز خود را اضافه کنید و سپس روی Continue کلیک کنید.

  6. گام ششم

    اختیاری: روی دکمه آبی شروع به کار کلیک کنید تا اطلاعات کارت اعتباری یا بانک خود را اضافه کنید .

  7. گام هفتم

    آدرس ایمیل خود را با کلیک بر روی پیوند موجود در ایمیلی که توسط PayPal برای شما ارسال شده است، تأیید کنید.

چگونه یک حساب کاربری را تأیید کنیم؟

به دلایل امنیتی، قبل از شروع استفاده از وجوه خود، باید حساب PayPal خود را تأیید کنید. این کار با پیوند دادن یک حساب بانکی یا کارت اعتباری/دبیت انجام می شود. برای این کار به PayPal.com رفته و روی تب Pay & Get Paid کلیک کنید. در زیر کیف پول، بانک و کارت را انتخاب کنید. حساب بانکی یا کارتی را که می خواهید تأیید کنید انتخاب کنید.

اگر از کارت اعتباری یا نقدی استفاده می‌ کنید، گام بعدی این است که PayPal را در صورتحساب کارت اعتباری خود بررسی کنید – این یک کد چهار رقمی است – و از آن برای تأیید کارت استفاده کنید. همچنین می‌ توانید با استفاده از برنامه بانکتان، هزینه‌ها را به صورت زنده بررسی کنید. کافی است به قسمت بانک‌ ها و کارت‌ ها برگردید، کارتی را که می‌ خواهید تأیید کنید انتخاب کنید، کد چهار رقمی را وارد کنید و سپس روی تأیید کلیک کنید.

تمام: اکنون می توانید از PayPal برای ارسال و دریافت پول استفاده کنید.

فرآیند حساب های بانکی در واقع ساده تر است. پی پل از شما می پرسد که در کدام موسسه بانک دارید و سپس می توانید با استفاده از اعتبار بانکی خود وارد شوید. سیستم بقیه کار ها را در پس زمینه انجام خواهد داد.

شما همچنین می توانید یک حساب بانکی را به صورت دستی اضافه کنید و این روند کم و بیش مانند کارت ها است، مهم ترین استثنا این که PayPal دو واریز به حساب بانکی شما به صورت تصادفی بین 0.01 تا 0.99 دلار انجام می دهد. هنگامی که این اتفاق افتاد، باید این دو مبلغ را برای تأیید حساب بانکی خود وارد کنید، همان طور که کد چهار رقمی را برای تأیید کارت اعتباری خود وارد کرده اید. البته باید بدانید که شما نمی توانید پول سپرده شده توسط PayPal را نگه دارید.

یک بار دیگر، در زیر دستورالعمل های گام به گام را به طور خلاصه فهرست کرده ایم.

نحوه تایید حساب پی پل:

1. به PayPal.com بروید و وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به پی پال

اگر به تازگی حساب خود را ایجاد کرده اید، احتمالاً از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید یک حساب بانکی را پیوند دهید. اما اگر نه، می توانید به https://www.paypal.com بروید و برای ورود به سیستم روی Log In کلیک کنید. دکمه ورود به سیستم در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد.

  • هنگامی که یک روش پرداخت را به PayPal اضافه کردید، می توانید از آن برای ارسال پول استفاده کنید
  • می‌توانید بدون پیوند دادن حساب بانکی یا کارت نقدی از PayPal استفاده کنید، اما فقط می‌ توانید به سایر حساب‌ های PayPal پول ارسال کنید (و از آن ها پول دریافت کنید. فقط در صورتی می توانید از PayPal به حساب بانکی خود پول انتقال دهید که آن را پیوند داده باشید.)

2. تب Pay & Get Paid را انتخاب کنید.

انتخاب گزینه Pay & Get Paid

در بالای صفحه است

  • اگر یک حساب تجاری ایجاد کرده‌اید، روی برگه Pay & Get Paid در بالا کلیک کنید و Money را از منو انتخاب کنید.

3. در زیر گزینه Wallet، گزینه Banks & Cards را انتخاب کنید.

انتخاب گزینه Banks & Cards

این دکمه نزدیک به بالای صفحه است

  • روی Link a card or bank کلیک کنید

4. حساب بانکی یا کارتی را که می خواهید تأیید کنید، انتخاب کنید.

تایید حساب بانکی در پی پال

در صورت تمایل می توانید چندین روش پرداخت اضافه کنید، اما در حال حاضر، با یکی شروع کنید.

  • برای پیوند دادن هر کارت، روی پیوند یک کارت نقدی یا کارت اعتباری کلیک کنید. این گزینه برای خرید آنلاین طراحی شده است. همچنین می توانید از این گزینه برای افزودن کارت هدیه پیش پرداخت از Visa ،MasterCard ،American Express یا Discover استفاده کنید.
  • برای پیوند دادن یک حساب بانکی، روی لینک آن کلیک کنید. این گزینه به شما امکان می دهد از حساب پی پل خود به حساب بانکی شخصی یا تجاری خود پول انتقال دهید.

5. حساب بانکی یا فعالیت کارت اعتباری خود را برای واریز PayPal بررسی کنید.

بررسی فعالیت حساب بانکی

اگر انتخاب کردید که یک حساب بانکی را پیوند دهید یا یک کارت نقدی یا اعتباری صادر شده توسط بانک دارید، بررسی کنید که آیا بانک شما در لیست است یا خیر. اگر لوگوی آن را نمی بینید، می توانید از نوار جستجو برای جستجوی نام آن استفاده کنید. اگر بانک شما در لیست است، می توانید اطلاعات ورود به سیستم بانکداری آنلاین خود را وارد کنید تا به طور خودکار حسابتان را پیوند دهید.

  • همچنین می توانید از سیستم خودکار برای پیوند حساب بانکی خود بدون نگاه کردن به سپرده ها استفاده کنید.

6. اطلاعات حساب خود را وارد کنید

وارد کردن اطلاعات حساب

اگر توانستید بانک خود را از لیست انتخاب کنید، دستورالعمل‌ های روی صفحه را دنبال کنید تا وارد شوید و آن را تأیید کنید. اگر بانک شما در لیست نبود، باید اطلاعات را به صورت دستی وارد کنید:

  • حساب چک یا پس انداز: وقتی از شما خواسته شد شماره حساب و شماره مسیر بانک را تایپ کنید. این اعداد را در پایین چک یا در صورتحساب بانکی خود خواهید یافت.
  • کارت اعتباری: در صورت درخواست، شماره کارت، تاریخ انقضا، کد CVV سه رقمی و سایر اطلاعات را تایپ کنید.

اگر می خواهید کارت یا حساب بانکی دیگری را در تاریخ دیگری به حساب پی پل خود اضافه کنید، باید آن را نیز تأیید کنید.

انتخاب کارت

اگر توانستید برای پیوند دادن یک حساب بانکی به سیستم بانکداری آنلاین خود وارد شوید (یا اگر کارت اعتباری یا نقدی را پیوند داده‌ اید)، روش پرداخت شما اکنون به PayPal متصل است.

  • اگر بانک شما در لیست نبود و شماره حساب بانکی خود را دستی تایپ کرده اید، حساب بانکی خود را در 24 تا 48 ساعت کاری بررسی کنید. پی پل دو سپرده کوچک به حساب شما واریز می کند که مجموعاً کمتر از یک دلار است. برای تأیید اینکه مالک حساب بانکی هستید، باید این دو مقدار را وارد کنید.
  • برای تایید سپرده های خود پس از 2 روز کاری، دوباره وارد PayPal شوید، روی تب Wallet کلیک کنید، بانک خود را انتخاب کنید، بانک خود را به روش دیگری پیوند دهید و دو مبلغ را همانطور که در صورتحساب شما ظاهر می شود وارد کنید. برای تایید روی ارسال کلیک کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که پی پل می تواند در هر زمان از شما یک فرم شناسایی درخواست کند. این اغلب زمانی اتفاق می افتد که مقدار مشخصی پول از حساب شما عبور کند. بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید متفاوت است، اما بیشتر راهی برای جلوگیری از تقلب و فرار مالیاتی است.

اکانت پی پل در ایران

پی پل بعد از تحریم ها محدودیت هایی را برای کاربران ایرانی اعمال کرده است که اصطلاحاً لیمیت (Limits) نامیده می شود و برای رفع آن افراد باید مدارک خود را ارسال کنند و یا گاهاً احراز هویت حضوری برای حل آن انجام دهند.

در صورتی که اکانت یک کاربر ایرانی شناسایی شود، حساب آن شخص بلاک و موجودی آن هم مسدود خواهد شد!

با این حال می توان با استفاده از یکسری راهکار های موقت اکانت پی پل را ساخت که در ادامه برایتان خواهیم گفت:

  1. خرید یک شماره مجازی
  2. استفاده از آی پی آدرس غیر ایرانی
  3. استفاده از آدرس در کشور مورد نظر ( اطلاعاتی که برای آدرس نیاز دارید):
    1. Street Address: آدرس خیابان و آپارتمان
    1. City: شهر
    2. State: ایالت
    3. ZipCode: کد پستی
    4. تلفن موبایل – منزل
    5. تاریخ تولد

ترجیحا هر سه مورد باید متعلق به یک کشور باشد و تمام موارد را به صورت فیک می توان خریداری کرد، اما توجه داشته باشید هنگامی که می خواهید شماره کارت خود را وارد کنید، باید با سایر اطلاعات مطابقت داشته باشد!

ممتاز سرور این آموزش را صرفا جهت کمک به کاربران ایرانی تهیه نموده و در صورت بروز هرگونه مشکل مسئولیتی را عهده دار نیست، بنابراین در فرآیند و اقدام به انجام آن نهایت دقت و بررسی را به عمل آورید.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا