WordPressآموزش

نحوه سریع تر رتبه بندی شدن محتوای جدید در وب سایت وردپرسی

آیا می خواهید محتوای جدید که در وب سایت وردپرسی ایجاد کرده اید سریع تر رتبه بندی شود؟ گاهی اوقات موتور های جستجو برای ایندکس کردن مطالب جدید زمان نیاز دارند، بنابراین ممکن است محتوای سایت وردپرسی شما در نتایج جستجو ظاهر نشود یا ترافیک زیادی نداشته باشد. در این راهنما، ما به شما نشان می دهیم که چگونه به راحتی مطالب جدید سایت وردپرس را با نکات کاربردی سریع تر رتبه بندی کنید.

چرا رتبه بندی محتوای جدید مهم است؟

به عنوان مالک وب سایت وردپرسی، اگر از روز اول روی رتبه بندی محتوای خود کار نکنید، ترافیک زیادی را از دست خواهید داد. هنگامی که این کار را انجام می دهید، محتوای شما می تواند رتبه جستجوی بالا تری کسب کند و از همان ابتدا ترافیک بیشتری را به دست آورد. بعداً، با افزایش اعتبار سایت در موتور های جستجو، رتبه شما بهبود می یابد.

با این حال، بسیاری از وب سایت ها تلاش می کنند ترافیک بیشتری را به محتویات خود بیاورند. خوشبختانه، برخی از شیوه های آسان برای پیاده سازی سئو در وردپرس وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. کافی است مراحل زیر را دنبال کنید تا محتوای جدید خود را رتبه بندی کرده و فوراً ترافیک بیشتری را دریافت کنید. با توجه به این موارد، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توان به راحتی محتوای جدید سایت وردپرسی خود را سریع تر رتبه بندی کرد.

All in One SEO را برای وردپرس نصب کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که All in One SEO را برای وردپرس نصب و فعال کنید.

All in One SEO را برای وردپرس نصب کنید - رتبه بندی سریع محتوای جدید

All in One SEO (AIOSEO) بهترین افزونه سئوی وردپرس در بازار است. این افزونه به شما این امکان را می دهد که به راحتی سئوی سایت وردپرسی خود را بدون هیچ مهارت خاصی بهینه کنید.

توجه: نسخه رایگان All in One SEO نیز موجود است. با این حال، توصیه می کنیم از نسخه برتر برای استفاده از پتانسیل کامل آن استفاده کنید.

پس از فعال شدن، افزونه یک ویزارد راه اندازی را راه اجرا می کند که شما را برای شروع کار در مراحل مختلف راهنمایی می کند. به سادگی دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و همه چیز با چند کلیک تنظیم می شود.

All in One SEO برای بهینه سازی سایت وردپرسی - رتبه بندی سریع محتوای جدید

راه اندازی AIOSEO به طور خودکار بسیاری از وظایف مهم بهینه سازی موتور های جستجو را بر عهده می گیرد. به عنوان مثال، اگر در یک پست وبلاگ قدیمی عنوان یا توضیحات سئو وجود نداشته باشد، این افزونه می تواند به طور خودکار آن موارد را برای شما ایجاد کند. با این حال، کار های بیشتری می توانید با افزونه انجام دهید که رتبه جستجوی محتوای جدید شما را افزایش می دهد.

وب سایت خود را به گوگل سرچ کنسول اضافه کنید

گوگل سرچ کنسول یک ابزار رایگان است که توسط گوگل ارائه شده است تا به صاحبان وب سایت ها در نظارت بر عملکرد وب سایت خود در نتایج جستجو کمک کند. این به شما امکان می دهد رتبه بندی جستجو را ردیابی کرده و هنگامی که گوگل قادر به کرال کردن یا فهرست بندی هیچ صفحه ای در وب سایت شما نیست مطلع شوید. همچنین می توانید با استفاده از سایت مپ، محتوای جدیدی را که به طور خودکار منتشر می کنید به گوگل اطلاع دهید.

ابتدا باید از وب سایت Google Search Console دیدن کرده و بر روی دکمه start now کلیک کنید. در مرحله بعد، باید آدرس وب سایت خود را ارائه کرده و بر روی دکمه ادامه کلیک کنید.

وب سایت خود را به گوگل سرچ کنسول اضافه کنید

اکنون، از شما خواسته می شود که مالکیت وب سایت خود را تأیید کنید. چندین روش برای انجام این کار وجود دارد، اما ما روش تگ HTML را نشان می دهیم زیرا ساده ترین روش است.

اثبات مالکیت وب سایت به سرچ کنسول - رتبه بندی سریع محتوای جدید

روی برچسب HTML کلیک کنید تا بزرگ شود و سپس کد داخل آن را کپی کنید. All in One SEO برای وردپرس دارای یک ابزار داخلی است تا بتوانید این کد را به راحتی به وب سایت خود اضافه کنید. به سادگی به قسمت مدیریت وب سایت وردپرس خود بروید و به صفحه All in One SEO »تنظیمات عمومی بروید.

تنظیمات All in One SEO

از اینجا، باید به صفحه ابزار های وبمستر بروید و روی کادر Google Search Console کلیک کنید تا کد تأیید گوگل سرچ کنسول خود را اضافه کنید. فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. اکنون می توانید به برگه گوگل سرچ کنسول بازگردید و بر روی دکمه تأیید کلیک کنید.

تایید احراز هویت - رتبه بندی سریع محتوای جدید

حالا شما وب سایت خود را با موفقیت به Google Search Console اضافه کردید.

افزودن نقشه های سایت XML به سرچ کنسول

نقشه سایت یا سایتمپ XML فایلی است که تمام محتوای وب سایت شما را در قالب XML لیست می کند، بنابراین موتور های جستجو مانند گوگل به راحتی می توانند محتوای شما را کشف و ایندکس کنند. وردپرس دارای نقشه سایت اصلی XML خاص خود است که می توانید با افزودن wp-sitemaps.xml در انتهای آدرس وب سایت خود آن ها را (به عنوان مثال، https://example.com/wp-sitemap.xml) پیدا کنید.

با این حال، اگر از AIOSEO استفاده می کنید، نقشه های سایت XML خاص خود را ایجاد می کند که قدرتمند تر هستند. این شامل نقشه های سایت XML، نقشه های ویدئویی، نقشه های سایت خبری و نقشه های سایت RSS نیز می باشد. نقشه های سایت AIOSEO نیز کاملاً قابل تنظیم هستند، بنابراین می توانید دقیقاً تصمیم بگیرید که کدام محتوا را شامل شود.

حتی می توانید از نقشه سایت خود برای پنهان کردن صفحات خاص از گوگل استفاده کنید. با مراجعه به بخش سایت نقشه های سایت خود را مشاهده و مدیریت کنید.

نقشه سایت - رتبه بندی سریع محتوای جدید

برای مشاهده نقشه سایت خود، کافی است روی دکمه باز کردن نقشه سایت کلیک کنید، یا فقط می توانید sitemap.xml را در انتهای دامنه وب سایت خود (به عنوان مثال، https://example.com/sitemap.xml) اضافه کنید. سپس، به داشبورد حساب Google Search Console خود وارد شوید و سپس روی منوی Sitemaps از ستون سمت چپ کلیک کنید. پس از آن، باید “sitemap.xml” را در قسمت “افزودن نقشه سایت جدید” اضافه کنید.

نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول

برای ادامه روی دکمه ارسال کلیک کنید.

افزودن نقشه سایت RSS به گوگل سرچ کنسول

All in One SEO همچنین دارای ویژگی RSS Sitemap است که حاوی جدید ترین پست های وبلاگ شما است. موتور های جستجو توصیه می کنند که نقشه سایت RSS را نیز به سایت خود اضافه کنید. این یک فایل کوچکتر است و موتور های جستجو می توانند برای جستجوی محتوای جدید بیشتر به آن دسترسی پیدا کنند. ابتدا، باید از صفحه All in One SEO »Sitemaps دیدن کرده و به برگه RSS Sitemap بروید.

نقشه سایت RSS -رتبه بندی سریع محتوای جدید

از اینجا باید مطمئن شوید که گزینه نقشه سایت RSS فعال است. برای مشاهده آن می توانید روی دکمه Open Sitemap کلیک کنید. به طور پیش فرض، URL نقشه سایت آر اس اس sitemap.rss را به نام دامنه شما اضافه کرده است (به عنوان مثال https://example.com/sitemap.rss). اکنون می توانید به داشبورد گوگل سرچ کنسول بازگردید و روی منوی نقشه سایت کلیک کنید. از اینجا، “sitemap.rss” را در گزینه Add a New Sitemap اضافه کنید و سپس روی دکمه ارسال کلیک کنید.

اضافه کردن نقشه سایت RSS

اکنون گوگل از نقشه های سایت شما استفاده می کند تا مطالب جدید را در وب سایت شما سریع تر بیابد.

محتوای جدید خود را برای رتبه بندی بهینه کنید

سه نکته اول ذکر شده در بالا اطمینان می دهد که موتور های جستجو می توانند به سرعت محتوای شما را پیدا کنند. حالا بیایید در مورد چگونگی آماده سازی محتوای جدید وب سایت وردپرسی برای رتبه بندی سریع تر در موقعیت های بالاتر صحبت کنیم. All in One SEO به شما این امکان را می دهد که به راحتی یک عنوان و توضیح متا به هر پست یا صفحه ای در زیر باکس تنظیمات AIOSEO در زیر محتوای خود اضافه کنید.

تنظیمات بهینه سازی محتوا در AIOSEO - رتبه بندی سریع محتوای جدید

در زیر آن، می توانید عبارت کلیدی تمرکزی را که می خواهید برای آن رتبه بندی شوید، اضافه کنید. این به سئو اجازه می دهد تا محتوای شما را برای کلمات کلیدی اصلی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و پیشنهاداتی را برای بهبود بهینه سازی به شما ارائه دهد.

اضافه کردن عبارت کلیدی

می توانید نمره کلی سئوی خود را در گوشه سمت راست بالای صفحه مشاهده کنید. با کلیک بر روی آن، نکات کاربردی نیز به شما نشان داده می شود که می توانید برای بهبود محتوای خود اعمال کنید.

مشاهده نمره سئو - رتبه بندی سریع محتوای جدید

اضافه کردن لینک های داخلی

لینک داخلی پیوندی به صفحه دیگری در وب سایت شما است. لینک داخلی به محتوای شخصی شما تأثیر زیادی بر سئو دارد. برای بهبود سئوی خود، عاقلانه است که در هر محتوای جدیدی که می نویسید لینک ها را به مهم ترین مطالب خود بدهید. این می تواند به افزایش رتبه برای محتوای قدیمی شما کمک کند. با این حال، افزودن لینک های داخلی که به محتوای جدید شما اشاره می کنند، هنگام انتشار آن نیز مهم است.

لینک های داخلی - رتبه بندی سریع محتوای جدید

شما می توانید این کار را با ویرایش مقالات قدیمی خود انجام دهید تا هر زمان که انتشار می دهید لینک هایی به محتوای جدید تر خود اضافه کنید. بسیاری از وبلاگ نویسان موفق زمان خود را برای افزودن لینک های داخلی به مقالات جدید به صورت هفتگی یا ماهانه اختصاص می دهند.

مطالب خود را به اشتراک بگذارید

یکی دیگر از راه های سریع برای تبلیغ پست های جدید وبلاگ و سریع تر رتبه بندی شدن، به اشتراک گذاشتن محتوای جدید سایت وردپرسی با فالور های خود در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، پینترست و موارد دیگر است. برای به دست آوردن بیشترین مشارکت در رسانه های اجتماعی، باید مطمئن شوید که محتوای شما در هر پلتفرمی خوب به نظر می رسد.

در اینجاست که AIOSEO وارد می شود. AIOSEO این امکان را فراهم می کند که محتوای خود را هنگام اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر کنترل کنید. همچنین می توانید متا داده های Open Graph را برای افزودن تصاویر کوچک مناسب برای هر مقاله در وب سایت خود اضافه کنید.

اشتراک گذاشتن محتوای جدید در رسانه های اجتماعی

پاداش: پیگیری ترافیک وب سایت

در نهایت، شما به راهی نیاز دارید تا مطمئن شوید محتوای جدید سایت وردپرسی شما سریع تر ایندکس شده و به درستی رتبه بندی شده است. ساده ترین راه برای پیگیری این امر استفاده از MonsterInsights است. این بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است و به شما امکان می دهد به راحتی ترافیک و رتبه وب سایت خود را زیر نظر داشته باشید.

ابتدا باید افزونه MonsterInsights را نصب و فعال کنید. پس از راه اندازی MonsterInsights، می توانید عملکرد وب سایت خود را مستقیماً از داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.

افزونه MonsterInsights - رتبه بندی سریع محتوای جدید

MonsterInsights همچنین رتبه بندی موتور های جستجو را به شما نشان می دهد، بنابراین می توانید عملکرد محتویات خود را ردیابی کرده و از ایندکس شدن صحیح آن مطمئن شوید.

 رتبه بندی موتور های جستجو در MonsterInsights

امیدوارم این مقاله به شما در یادگیری نحوه رتبه بندی سریع تر محتوای جدید وردپرس کمک کرده باشد.

همچنین اگر در زمینه سئو به کمک پیشرفته تری نیاز دارید می توانید از تیم متخصصان ممتاز سئو برای این کار کمک بگیرید!

منبع: wpbeginner.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا