Hosting

فاکتور های سرعت سرور اشتراکی چیست؟

یکی از نگرانی های هر وب سایتی که از سرور اشتراکی برای میزبانی وب استفاده می کند، وجود دارد، سرعت است. وقتی بازدید گنندگان وب سایت شما را باز می کنند، انتظار دارند صفحات مختلف به سرعت بارگذاری شوند. ممکن است فکر کنید اطلاعات موجود در وب سایت شما ارزش صبر کردن را دارد، اما برای بازدیدکنندگان پرمشغله که انتخاب های بیشتر و بهتری به غیر از وب سایت شما دارند، صبر کردن برای بارگذاری یک وب سایت ارزش وقت گذاشتن ندارد. در این پست قصد داریم فاکتور های مهم سرعت سرور اشتراکی را بررسی کنیم.

چرا باید به دنبال یک هاست اشتراکی پر سرعت باشیم؟

هاستینگ وب تنها عاملی نیست که بر سرعت سایت تأثیر می گذارد، اما بسیار مهم است. هنگام انتخاب ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، توجه به فاکتور های سرعت سرور اشتراکی، به وب سایت شما این امکان را می دهد که سرعت بارگذاری بهتری داشته باشد و این موضوع بنا به دلایل زیر مهم است:

یک سایت با بارگذاری سریع تجربه کاربری بهتری ایجاد می کند

اهداف اصلی وب سایت شما هر چه که باشد، تحقق آن ها به ارائه یک تجربه کاربری خوب و پر سرعت و به بازدیدکنندگان بستگی دارد. اگر می‌ خواهید افراد از سایت شما بازدید کنند، باید تجربه خوبی در بازدید از سایت شما داشته باشند. وقتی وب سایت شما هر بار که بازدید کننده روی آن کلیک می کند سریع بارگذاری شود، تجربه بهتری نسبت به زمانی که مجبور شوند منتظر بمانند ایجاد می کند.

سایت کند بازدیدکنندگان را فراری می دهد!

منتظر ماندن در یک سایت کند یک تجربه خسته کننده است. اما بسیاری از بازدیدکنندگان، حتی به خود زحمت نمی دهند که منتظر بمانند. آن ها فقط کلیک می کنند. تحقیقات گوگل نشان می دهد که 32 درصد خروج ها، متعلق به وب سایت هایی است که بارگذاری آن ها بیشتر از سه ثانیه طول می کشد.

سرعت بیشتر برای سئو خوب است

گوگل به آنچه کاربرانش می پسندد، اهمیت می دهد. از آنجایی که بازدیدکنندگان انتظار بارگذاری سریع را دارند، الگوریتم های گوگل به وب سایت هایی که این ویژگی را ارائه می دهند، امتیاز بیشتری می دهد. اطمینان از اینکه صفحات وب شما سریع بارگذاری می شوند، بخشی جدایی ناپذیر از SEO است. البته زمان‌ بارگذاری سریع، به تنهایی صفحات شما را به نتیجه اول گوگل نمی‌ رساند، اما اگر وب‌ سایت شما کند بارگذاری می‌ شود، می‌ تواند سئوی شما را خراب کند.

سرعت وب سایت بر تبدیل ها تأثیر می گذارد

تحقیقات منبع Portent نشان داد که سرعت سایت بر تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری نیز تأثیر دارد. اگر یک وب سایت تجاری دارید، انتخاب میزبانی وب سریع می تواند مستقیماً بر سود شما تأثیر بگذارد. حتی اگر وب‌ سایت شما تجاری نباشد، احتمالاً دوست دارید بازدیدکنندگانتان برخی از کار هایی را که شما می خواهید، در وب سایتتان انجام دهند (ثبت‌ نام در فهرست ایمیل، دنبال کردن شما در رسانه‌ های اجتماعی و غیره). تهیه کردن یک هاست اشتراکی سریع، شانس این که بازدیدکنندگان شما این کار ها را انجام دهند افزایش می دهد.

فاکتور های سرعت سرور اشتراکی

اکنون می دانید سرعت سایت مهم است، اما این به این معنا نیست که انتخاب یک هاست اشتراکی پر سرعت آسان است. چگونه ارزیابی می کنید که کدام ارائه دهندگان میزبانی وب، هاست اشتراکی پرسرعت ارائه می دهند؟ چند عامل مختلف وجود دارد که می توانید آن ها را بررسی کنید. در این بخش برخی از مهم ترین فاکتور های سرعت سرور اشتراکی را با بررسی می کنیم.

میزان منابع

انتخاب شرکت میزبانی وب مناسب، بخشی از مسیر پیدا کردن سرور اشتراکی پر سرعت است. اما سرمایه گذاری در پلن مناسب نیز به همان اندازه مهم است. ارائه دهندگان میزبانی وب چندین نوع پلن میزبانی وب ارائه می دهند که هر کدام برای وب سایت هایی با سطوح مختلفی از نیاز طراحی شده اند. معمولا پلن های هاست اشتراکی ای که شرکت های ارائه دهنده برای کاربران و انواع وب سایت های مختلف آماده می کنند، دارای میزان منابع و ویژگی های خاصی هستند. در واقع میزان منابع با توجه به نوع وبسایتی که دارید می تواند یکی از مهم ترین فاکتور های سرعت سرور اشتراکی باشد.

اگر یک وب سایت کسب و کار کوچک دارید یا یک وب سایت شخصی راه اندازی کرده اید تا سرگرمی اصلی خود را با جهان به اشتراک بگذارید، احتمالاً نیاز های وب سایت شما نسبتاً ساده است. شما به احتمال زیاد روزانه هزاران بازدیدکننده نخواهید داشت، تعداد صفحات قابل مدیریتی خواهید داشت و فایل های بزرگ زیادی را میزبانی نخواهید کرد. برای وب سایت هایی که نیاز های اولیه دارند، هاست اشتراکی یا هاست وردپرس معمولاً کافی است.

اگر وب سایتی دارید که نیاز های پیچیده تری دارد، برای مثال صد ها هزار بازدید کننده در ماه، صد ها صفحه و فایل های بزرگ زیاد، آنگاه ممکن است یک پلن هاست اشتراکی پهنای باند کافی برای وب سایت شما نداشته باشد. برای این که تجربه کاربری بهتری به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید، بهتر است یک پلن قدرتمند تر مانند هاست VPS یا حتی یک سرور اختصاصی تهیه کنید.

برای اکثر وب سایت های تازه تأسیس، این پلن های سطح بالاتر در همان ابتدای کار ضروری نیست. اما اگر می‌ خواهید در طول زمان رشد وب‌ سایت‌ تان را افزایش دهید، انتخاب یک ارائه‌ دهنده میزبانی وب که برنامه‌ های میزبانی مناسبی را ارائه می‌ دهد که به رشد وب سایتتان کمک می کند، می‌ تواند به شما در داشتن یک وب سایت پر سرعت در طولانی مدت کمک کند.

مکان سرور

وب سایت ها بر روی سرور های فیزیکی ذخیره می شوند که در مکانی فیزیکی قرار گرفته اند. مکان آن سرور ها می تواند بر سرعت بارگیری وب سایت شما برای بازدیدکنندگان تأثیر بگذارد.

اگر سرور های شرکت میزبانی وب شما در اروپا قرار دارند، اما بیشتر بازدیدکنندگان شما در ایران هستند، این فاصله زیاد باعث کاهش زمان بارگذاری می شود. هنگام انتخاب ارائه دهنده میزبانی وب خود، اطمینان حاصل کنید که سرور های آن ها از منطقه هدف شما فاصله زیادی ندارند. خیلی مهم نیست که در همان شهر باشد یا نه، اما این که در یک طرف دیگر دنیا باشد، مهم است. مکان فیزیکی سرور همواره یکی از فاکتور های مهم سرعت سرور اشتراکی است.

همچنین بررسی کنید که آیا از CDN (شبکه تحویل محتوا) استفاده می کنند یا نه. CDN مانند Cloudflare می‌ تواند وب‌ سایت‌ ها را در سرتاسر جهان، طوری بارگذاری کند که حتی برای بازدیدکنندگانی که در مکان‌ های دوردست هستند نیز، کند نباشد.

سخت افزاری سرور

کیفیت سخت افزاری سرور های فیزیکی میزبان وب شما نیز مهم است. ارائه‌ دهنده میزبانی وب که روی فناوری با کیفیت و به‌ روز سرمایه‌ گذاری می‌ کند و آن را به خوبی حفظ می‌ کند، می‌ تواند عملکرد کلی بهتری نسبت به ارائه‌ دهنده‌ ای که این کار را انجام نمی‌ دهد، که شامل سرعت‌ های بهتر است، ارائه دهد.

با این که ممکن است زیر ساخت های فناوری وب سرور را درک نکنید، سعی کنید بفهمید که یک ارائه دهنده خدمات میزبانی وب دقیقاً چه فناوری هایی را در زیرساخت های خود ارائه می دهد. با این کار می توانید بفهمید آیا عملکرد آن ها به اندازه کافی خوب است یا خیر. کیفیت سخت افزاری هم درست مانند میزان منابع، فاکتوری مهم در سرعت سرور اشتراکی است.

چگونه سرعت وب سایت خود را تست کنیم؟

چگونه سرعت وب سایت خود را تست کنیم؟

اگر در حال حاضر یک برنامه میزبانی وب دارید و مطمئن نیستید که سطح سرعت مورد نظر شما را فراهم می کند یا خیر، بهترین راه برای فهمیدن این موضوع انجام تست سرعت است. شما همیشه می‌ توانید وب‌ سایت خود را خودتان روی کامپیوتر یا گوشی خود آزمایش کنید، اما این به شما این اطمینان را نمی‌ دهد که وب‌ سایت شما برای سایر افراد نیز به همین اندازه خوب عمل می‌ کند یا نه.

برای این کار، باید از ابزار های تست سرعت مانند Page Speed ​​Insights استفاده کنید. برای این کار کافیست به وبسایت Page Speed ​​Insights مراجعه کرده و URL سایت خود را وارد کرده و روی “Analyze” کلیک کنید، این ابزار بر اساس عملکرد سرعت سایتتان امتیازی به شما می دهد. می توانید امتیاز سرعت سایت خود را برای دسکتاپ و موبایل مشاهده کنید همچنین این ابزار توصیه های خاصی برای کار هایی که می توانید برای بهبود سرعت وب سایت خود انجام دهید، به شما ارائه می دهد.

به غیر از سرعت چه چیز دیگری را باید در نظر بگیرید؟

هاست شما مهم است، اما این تنها عاملی نیست که سرعت وب سایت را تعیین می کند. همچنین باید به عواملی مانند حجم تصاویری که استفاده می‌ کنید، تعداد افزونه‌ هایی که دارید و اینکه آیا ذخیره مرورگر را فعال کرده‌ اید یا نه، فکر کنید. اما انتخاب یک شرکت میزبانی وب معتبر پایه و اساس محکمی را فراهم می کند که سایر اقداماتی را که برای سریع نگه داشتن وب سایت خود انجام می دهید تضمین می کند.

اگر می خواهید این بار یک هاست سریع خریداری کنید، به شما پیشنهاد می کنیم پلن های هاست اشتراکی پر سرعت ممتاز سرور را نیز در نظر داشته باشید. امیدواریم این پست برایتان مفید بوده باشد.

منبع: hostgator

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا