Seoآموزش

نحوه ثبت سایت در گوگل وب مستر

در این مقاله قصد داریم برای شما عزیزان نحوه ثبت سایت در گوگل وب مستر را به صورت کامل آموزش دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

تنظیم حساب Google Webmaster

اول از همه، شما به یک حساب در Google نیاز دارید. شما بدون آن، به ابزارها دسترسی نخواهید داشت. باید به https://accounts.google.com/SignUp بروید و در چند مرحله آسان، برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید. با این کار به همه ابزارها و برنامه های Google دسترسی خواهید داشت. برای انجام این کار نیازی به داشتن یک حساب Gmail ندارید. شما می توانید آن را با استفاده از آدرس ایمیل خود باز کنید.

پس از اتمام کار با ایجاد یک حساب کاربری، می توانید وارد شوید و به http://www.google.com/webmasters/tools وارد شوید و به آن دسترسی پیدا کنید.

آموزش ثبت سایت در گوگل وب مستر

از آنجا که از قبل وارد حساب کاربری خود شده اید، می توانید در صفحه اصلی به آن دسترسی پیدا کنید و می توانید با کلیک بر روی دکمه “اضافه کردن یک سایت” در گوشه بالا سمت راست، آدرس وب سایت خود را اضافه کنید، جهت را در کادر تایپ کنید و روی گزینه “ادامه دهید” کلیک کنید.

نحوه ثبت سایت در گوگل وب مستر

پس از آن، شما به صفحه “تأیید مالکیت خود” هدایت می شوید که با درخواست تأیید اعتبار خود برای دسترسی به وب سایت اضافه شده، از شما درخواست می کند تا هویتتان را تایید کنید. اگر این مرحله را جست و جو کنید، سایت درج شده شما روی صفحه اصلی نمایش داده می شود، اما با عنوان “تأیید نشده” برچسب گذاری می شود و شما قادر به دسترسی به اطلاعاتی در مورد آن نخواهید بود. می توانید مالکیت خود را از طریق چند روش بررسی کنید و تأیید آن از طریق Google Analytics ساده ترین روش است. (برای این که بتوانید این کار را انجام دهید، نیاز به مجوز و حساب مدیر آنالیز دارید).

به طور پیش فرض، Webmaster Tools توصیه می کند مالکیت خود را از طریق روش “پرونده بارگذاری HTML” بررسی کنید. این یک فرایند دقیق تر است، که شامل بارگیری یک فایل خاص html است که توسط Google پیشنهاد شده است که باید در وب سایت خود بارگذاری کنید، سپس به پیوند در یک مرورگر دسترسی پیدا کنید. بعد از اتمام این مراحل می توانید دکمه “تأیید” را بزنید و همه تنظیمات را انجام دهید. اگر می خواهید تأیید خود را ادامه انجام دهید، باید آن صفحه HTML را در سایت خود قرار دهید.

نحوه ثبت سایت در گوگل وب مستر

اگر این مرحله آخر را تمام کردید، همه چیز تنظیم شده است و باید برای دسترسی به داشبورد سایت آماده باشید. لازم است بدانید که برخی از داده ها ممکن است از ابتدا در دسترس نباشند و ممکن است بعد از چند روز ظاهر شوند، زیرا این مجموعه جدید تنظیمات Webmaster Tools است.

بررسی موارد جدید یا بحران های جدید

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، یکی از مهمترین و معمولی ترین استفاده های بیشتر کاربران GWT، نظارت بر بخش “پیام های سایت” است. ممکن است توسط Google در مورد هر مشکلی که در وب سایت خود مشاهده می کنید هشدار داده شوید، همچنین پیام های خاصی را ارسال می کند که حاوی اطلاعات مربوطه هستند. جدیدترین پیامها یا موارد شناسایی شده در صفحه اصلی داشبورد با عنوان “جدید و مهم” نمایش داده می شوند.

امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را کرده باشید و توانسته باشید ثبت سایت در گوگل وب مستر را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید.💕

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا