Seo

نحوه جستجو کلمات کلیدی پربازدید با 6 ابزار رایگان

دانستن چگونگی جستجو کلمات کلیدی پربازدید ، بخش اساسی هر استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. با شرایط مناسب، می توان رنک سایت خود رادر نتایج جستجوهای گوگل افزایش داده و ترافیک بیشتری را از مخاطبان مورد نظر خود به سمت سایت هدایت کنید.

با توجه به اینکه بازاریابی محتوا یک مؤلفه مهم سئو است، تحقیقات در مورد کلمات کلیدی پربازدید می تواند بسیار وقت گیر و اغلب گران باشد. خوشبختانه، چندین ابزار جستجو رایگان برای کلمات کلیدی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بدون این که بودجه اضافی صرف کنید کار خود را بهینه تر انجام دهید.

ما شش ابزار رایگان جستجو درباره کلید واژه را گردآوری کرده ایم که می توانید برای یافتن کلمات کلیدی SEO برای وب سایت خود استفاده کنید. علاوه بر آن یک راه مقرون به صرفه برای گسترش تحقیقات بر روی کلمات کلیدی شما با استفاده از Alexa نشان خواهیم داد.

نحوه جستجو کلمات کلیدی پربازدید با 6 ابزار رایگان

هنگامی که به دنبال یک راه حل رایگان جستجوی کلید واژه هستید، Related Search Google مکان خوبی برای شروع می باشد. یک کلمه کلیدی یا عبارتی را در موتور جستجو وارد کنید و به انتهای صفحه بروید. در آنجا جستجوهایی را که Google تعیین کرده است و با عبارت هدف شما ارتباط نزدیکی دارد را می بینید.

کلمات کلیدی پربازدید

این روش، روشی ساده و رایگان برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط و برای گنجاندن در محتوای شما است که می تواند سیگنال ها و نشانه هایی را که به موتورهای جستجو ارسال می کنید تقویت کرده و سئو خود را بهبود ببخشید.

هنگام انجام جستجو در Google، ممکن است باکس متنی را مشاهده کنید که دارای سؤالات برتر مربوط به عبارت هدف شما باشد. این سؤالات مرتبط برای نشان دادن پاسخ، سایر عبارات جستجو و حتی سؤالات مرتبط بیشتر نیز می باشد.

کلمات کلیدی پربازدید

با ظهور زبان طبیعی (natural language) و جستجوی معنایی (semantic search)، عبارات و سوالات طولانی در نتایج جستجو یکپارچه تر شده اند. این سؤالات یک راه عالی برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی است که می توانید محتوای وب را در وب سایت خود هدف قرار دهید. و از آنجا که کلمات کلیدی طولانی از نظر ماهیت بسیار خاص هستند، برای جلب توجه مخاطبان اصلی شما بسیار ارزشمند هستند.

3. ابزار Answer the Public

راه دیگر برای یافتن کلمات کلیدی طولانی استفاده از ابزار Answer the Public است. یک عبارت کلیدی هدف را وارد کنید. این ابزار انتخاب عظیمی از عبارات مرتبط را نشان می دهد که شامل آن کلمه کلیدی است.

بزار Answer the Public کلمات کلیدی پربازدید

این راه یک روش عالی دیگر برای پیدا کردن ده ها و هزاران موضوع برای محتوای شماست. حتی می توانید نتایج را با توجه به سؤال (مثلاً چگونه ، که هستند) مرتب کنید. یا اگر شامل گزاره ها باشد می توانید بر اساس گزاره ها مرتب سازی را انجام دهید (مثلاً برای ، می تواند ، با) و موارد دیگر.

4. ابزار LSI Graph Keyword Generator

وقتی آموختید چگونه کلمات کلیدی را جستجو کنید، باید نحوه یافتن کلمات کلیدی LSI را نیز بیاموزید. کلمات کلیدی LSI اصطلاحاتی هستند که از نظر معنایی با اصطلاح هدف شما مرتبط هستند. LSI Graph Keyword Generator یک ابزار جستجو رایگان برای کلید واژه است که به شما در یافتن آنها کمک می کند. عبارت هدف خود را وارد کنید و ابزار لیستی از عبارات مرتبط و با معنایی را ایجاد می کند.

ابزار LSI Graph Keyword Generator کلمات کلیدی پربازدید

برای یافتن اصطلاحات SEO معنایی از Explorer Keyword استفاده کنید. معنایی یا Semantic فرایند استفاده از کلمه کلیدی هدف و همچنین کلمات کلیدی مرتبط در صفحه محتوا برای درخواست جستجوی معنایی وافزایش رتبه در جستجوگر ها است.

5.ابزار  Wordtracker Scout

اگر می خواهید نحوه جستجوی کلمات کلیدی در یک صفحه وب را بدانید، از Wordtracker Scout استفاده کنید. Wordtracker Scout به شما نشان می دهد که کلمات کلیدی در صفحه موجود با محتوا مشخص چیست. افزونه آن را به مرورگر Chrome خود اضافه کنید و کلیک کنید تا صفحه وب را که در آن هستید اسکن کند. این ابزار مجموعه کلمات مرتبط را با مناسب ترین کلمات کلیدی صفحه ایجاد می کند.

ابزار Wordtracker Scout کلمات کلیدی پربازدید

می توانید از این ابزار رایگان برای جستجو کلید واژه استفاده کنید تا سایت هایی را که مخاطب مورد نظر شما را جذب می کنند پیدا کنید. این ابزار عبارات رایجی را پیدا می کند که می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد.

6. ابزار Site Overview الکسا

برای انجام یک تحلیل کلمه کلیدی در کل وب سایت، از ابزار Site Overview سایت Alexa استفاده کنید. این ابزار اطلاعات زیر را در مورد وب سایت نشان می دهد:

  • کلمات کلیدی برتر: کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را به سایت منتقل می کنند.
  • شکاف های کلیدی: کلمات کلیدی که ترافیک را به سمت رقبای سایت می برند اما به سایت مورد نظر نمی رساند.
  • کلمات کلیدی با رتبه بندی آسان: کلمات کلیدی مرتبط که در توانایی رتبه سایت قرار دارند.
  • کلمات کلیدی خریدار: کلمات کلیدی محبوب که purchase intent بالایی دارند.
ابزار Site Overview الکسا کلمات کلیدی پربازدید

بخش keyword opportunities portion از ابزار Overview Site فوق العاده متنوع است. شما می توانید سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا کلمات کلیدی را که باید هدف گذاری کنید پیدا کنید. هم چنین می توانید در سایت رقیب خود جستجو کنید و با چیدن استراتژی های کلیدواژه و تلاش برای بالا بردن رتبه الکسا، رتبه بندی گوگل را به بهترین حالت خود برسانید. تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی وب سایت را انجام دهید تا دریابید که چه شرایطی برای آنها بهترین عملکرد را دارد.

کلمات کلیدی پربازدید

در آخر، شما می توانید سایت های وبلاگ نویسی را تجزیه و تحلیل کنید تا مباحثی را که برای آنها جذاب است و مرتبط به کلمه کلیدی شماست را پیدا کنید. هم چنین برای مشخص کردن شکاف های کلمات کلیدی سایت خود می توانید از ابزار Overview Site استفاده کنید.

ابزارهای جستجو رایگان کلمات کلیدی می توانند نگاه گسترده ای به کلمات کلیدی بالقوه سایت، کلمات کلیدی مرتبط و کلمات کلیدی رقیب نشان دهند. اما اگر می خواهید یک طرح کلمه کلیدی استراتژیک ایجاد کنید، باید بدانید که چگونه کلمات کلیدی را بطور مؤثر جستجو کنید و چگونه می توانید داده های کلیدی را ارزیابی کنید که استراتژی شما را در بر بگیرد.

برای به دست آوردن این اطلاعات سطح بالا، نسخه کامل Alexa را امتحان کنید. طرح پیشرفته شامل نسخه به روزرسانی شده از ابزار Overview Site و همچنین ابزارهای قوی جستجو کلمات کلیدی مانند Matrix Keyword Competitive و ابزار میزان دشوار بودن کلید واژه است.

1. ابزار Overview Site الکسا

در نسخه پرداخت شده از ابزار Overview Site، می توانید به لیست کامل فرصت های کلمات کلیدی (نه تنها چهار مورد برتر در نسخه رایگان) دسترسی داشته باشید و گزارش های کامل را در مورد شکاف های کلمات کلیدی، کلمات کلیدی با رتبه بندی آسان و کلمات کلیدی خریدار به دست آورید.

کلمات کلیدی پربازدید

با توجه به موارد گفته شده، سعی کنید از نسخه پرداخت شده استفاده کنید تا تحقیقات کلمات کلیدی خود را عمیق تر انجام دهید و فرصت هایی را برای استراتژی SEO در سایت و خارج از سایت کشف کنید.

2. ماتریس Competitive Keyword الکسا

با نسخه پرداخت شده الکسا، به سایر ابزارهای قدرتمند جستجو کلمات کلیدی، مانند ماتریس کلید واژه های رقابتی، نیز دسترسی پیدا می کنید. این ابزار سایت شما را به همراه نه نفر از رقبای شما اسکن می کند تا گرافیکی ایجاد کند که برترین کلمات کلیدی ارگانیک و پولی را که منجر به ترافیک سایت های موجود در مجموعه می شود، ایجاد کند.

ماتریس کلمات کلیدی رقابتی الکسا

می توانید از این گزارش ببینید که کلمات کلیدی برتر در رقابت با یکدیگر مشترک هستند. همچنین می توانید شکاف های کلمات کلیدی را شناسایی کنید. شکاف های کلمات کلیدی فرصت های تجاری شما را ارائه می دهد. شما می توانید با ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی مربوطه، در سایر بخش های صنعت خود رقابتی تر شوید. برای شناسایی آسان شکاف های کلمات کلیدی ، فیلتر آن را به جستجوی خود اضافه کنید.

کلمات کلیدی پربازدید

در این گزارش، کلمات کلیدی هدایت کننده ترافیک سایت شما پیدا می شود و یافتن اصطلاحات جدید و ارزشمند برای هدف گیری آسان می شود.

کلمات کلیدی پربازدید

با استفاده از ابزار Site Overview، می توانید به سرعت گزارش خلاء های کلمات کلیدی را در “ماتریس رقابت با کلید واژه” ایجاد کنید. در بخش شکاف های کلمه کلیدی (keyword gaps)، روی “مشاهده همه کلید واژه ها” کلیک کنید. این ابزار به طور خودکار تعدادی از رقبای برتر شما و یک فیلتر شکاف کلمه کلیدی را اضافه می کند تا گزارشی را ارائه دهد که بهترین فرصت های کلیدی در سایت شما را نشان دهد.

کلمات کلیدی پربازدید

فیلترهای اضافی، ماتریس رقابت را بهینه تر می کند. فیلتر را برای کلمات کلیدی خریدار اضافه کنید تا فقط کلمات کلیدی را نشان دهد که purchase intent بالایی دارند. همچنین می توانید مستقیماً از ابزار Site Overview  به این گزارش دسترسی پیدا کنید. در بخش کلمات کلیدی خریدار، روی “مشاهده همه کلید واژه ها” کلیک کنید.

این ابزار به طور خودکار رقبای شما را به فیلتر کردن تجزیه و تحلیل برای کلمات کلیدی خریدار و شکاف های کلمات کلیدی تبدیل می کند و شناسایی فرصت های کلمات کلیدی را آسان تر می کند.

3. ابزار دشواري كليد واژه

یکی دیگر از ابزارهای جستجو کلمات کلیدی در الکسا، ابزار دشوار بودن کلید واژه است. این ابزار به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را از دو طریق جستجو کنید.

1. یک وب سایت وارد کنید تا کلمات کلیدی پربازدید مربوط به محتوای سایت موجود را ببینید. این ابزار به شما کمک می کند تا اصطلاحاتی را پیدا کنید که مربوط به محتوای وب سایت و محصولات یا خدمات وب سایت شما می باشد. این گزارش شامل یک امتیاز محبوبیت (که نشان می دهد چند بار عبارت جستجو می شود) و یک امتیاز رقابت (که نشان می دهد رتبه بندی برای این اصطلاح چقدر دشوار است) می باشد.

کلمات کلیدی پربازدید

با کلیک بر روی “مشاهده همه کلیدواژه ها” در گزارش کلمه کلیدی با رتبه بندی آسان ، به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

کلمات کلیدی پربازدید

این گزارش به طور خودکار فیلترهایی را برای مخفی کردن عباراتی که در حال حاضر ترافیک را به سایت شما هدایت می کند شامل می شود و همچنین مواردی که از توانایی های رتبه شما فراتر می رود، اضافه می کند.

کلمات کلیدی پربازدید

الکسا برای تعیین اینکه چه کلمات کلیدی در توانایی های رتبه بندی سایت شما وجود دارد، امتیاز قدرت رقابتی را به سایت شما اختصاص می دهد. اگر امتیاز رقابت یک کلمه کلیدی فراتر از توان رقابتی سایت شما باشد، رتبه بندی آن دشوار خواهد بود و بنابراین ممکن است کلید واژه مناسبی برای هدف گذاری نباشد.

این گزارش به شما کمک می کند کلمات کلیدی پربازدید و محبوب و کم رقابت که مناسب برای سایت شما، برای مخاطبان مورد نظر شما و در توانایی رتبه بندی شما باشد را پیدا کنید.

2- روش دیگر استفاده از ابزار Keyword Difficulty جستجوی عبارت هدف (بجای وب سایت هدف) است. وقتی یک عبارت هدف را وارد می کنید، پیدا کننده کلمه کلیدی لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را در اختیار شما قرار می دهد.

کلمات کلیدی پربازدید

با لیست کلمات کلیدی، می توانید اصطلاحات مربوطه را برای هدف قرار دادن در سایت خود مشخص کنید. برای یافتن اطلاعات بیشتر، فیلترها را اضافه کنید. فیلترها می توانند رقابت، ارتباط و محبوبیت را تعیین کنند و همچنین کلمات کلیدی را که از قبل ترافیک سایت شما را هدایت می کند، فیلتر کنند. این ابزار به شما این امکان را می دهند تا به سرعت بهترین کلمات کلیدی پربازدید را برای هدف گیری در استراتژی محتوا و سئو خود پیدا کنید.

اکنون می دانید که چگونه با استفاده از شش ابزار رایگان می توانید به جستجوی کلمات کلیدی پربازدید بپردازید و چگونگی استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی Alexa را مشاهده کرده اید. با یک آزمایش رایگان از برنامه پیشرفته الکسا به این ابزارها دسترسی نامحدود داشته باشید. سپس استراتژی جستجو کلمه کلیدی خود را برای جذب مخاطب ایده آل، افزایش دید جستجو و هدایت بیشتر ترافیک تنظیم کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا