آموزش

نحوه ایجاد پروپوزال های فریلنس مناسب و قابل اعتماد در کسب و کار

حتی قبل از بیماری همه گیر کرونا، تعداد معدودی کارگر شغل خود را برای شروع مشاغل فریلنس ترک کردند. از سال 2019، 7 میلیون آمریکایی در اقتصاد فریلنس کار می کردند. گزارش ها نشان می دهد که این افراد فریلنس در هر ساعت بیشتر از 70 درصد کارگران اقتصاد ایالات متحده درآمد داشتند. از زمان ظهور همه گیری، تعداد مشاغل آزاد به طور سرسام آوری افزایش یافته است. با وجود کارگران فریلنس بیشتر در استخدام استعداد های جهانی، اکنون رقابت بیشتری برای مشاغل فریلنس وجود دارد. اگر می خواهید شناخته شوید، روش انجام این کار این است که با پیشنهاد خود اولین برداشت عالی را ایجاد کنید. این پست شامل تمام مواردی است که شما باید در مورد اینکه چرا باید شروع به ارسال پروپوزال های فریلنس و نحوه نوشتن آن ها کنید بدانید. در این پست قصد داریم نحوه ایجاد پروپوزال فریلنس مناسب را بررسی کینم.

چرا باید یک پروپوزال فریلنس مناسب ارائه دهید؟

به عنوان یک بررسی سریع، پروپوزال های فریلنس سند هایی حرفه ای هستند که برای مشتری های بالقوه ارسال می کنید. این پروپوزال دامنه پروژه، خدماتی که شما ارائه می دهید، میزان سرمایه گذاری پیشنهادی شما به مشتری و جزئیات سایر اطلاعات مربوط به شغل شما را مشخص می کند. نوشتن یک پروپوزال فریلنس مناسب می تواند به معنای نشان دادن مهارت و هوش شما نیز باشد. وقتی یک پروپوزال خوب می نویسید، نشان می دهد:

  • شما یک حرفه ای معتبر هستید که فرایند های کاری خود را با دقت انجام می دهید.
  • شما به اندازه کافی به پروژه اهمیت می دهید و می توانید یک برنامه سفارشی را تنظیم کنید.
  • شما نیاز ها و اهداف مشتری خود را درک می کنید.
  • اینکه خدمات شما چطور منطبق بر شغل است.
  • چه نتایجی می توانید برای مشتری خود ایجاد کنید.
  • کاری که در گذشته برای مشتریان مشابه انجام داده اید.

فریلنسر، Nia Gyant، دلیل اینکه هر کارمند فریلنسر باید یک یک پروپوزال مناسب بنویسد، خلاصه می کند. گيانت مي گويد، “پروپوزال ها نشان دهنده اطمينان از اين است كه كار من می تواند برای يک کسب و کار فواید تفاوت داشته باشد.”

معرفی بهترین سایت های فریلنسری خارجی در سال 2021

چگونه یک پروپوزال فریلنس مناسب بنویسیم؟

اکنون که ما در مورد چرایی ارائه یک پروپوزال فریلنس مناسب صحبت کردیم، بیایید در مورد چگونگی ایجاد پروپوزال صحبت کنیم که به شما کمک می کند مشتری فریلنس جدید خود را از کارتان مطمئن کنید. ما موارد زیر را پوشش خواهیم داد:

  • اجزای اصلی یک پروپوزال فریلنس مناسب
  • روش های نوشتن پروپوزال فریلنس مناسب

اجزای اصلی یک پروپوزال فریلنس مناسب چیست؟

اگر برای اولین بار در حال نوشتن روش های نوشتن پروپوزال فریلنس هستید، باید هر بار برخی اطلاعات اصلی مناسب را در آن بگنجانید. هر پیشنهادی باید شامل موارد زیر باشد:

  • اطلاعات تماس شما: اطلاعات تماس شما شامل نام، نام تجاری، آدرس، لوگو، آدرس ایمیل، شماره تلفن و وب سایت شماست.
  • اطلاعات مشتری: نام مشتری، شرکت، آدرس شرکت و آدرس ایمیل.
  • اعداد و تاریخ های قابل توجه: پروپوزال یک سند رسمی است و باید شامل شماره مشتری، شماره پروپوزال، تاریخ ارسال پروپوزال شما و تاریخی باشد که مشتری برای پذیرش یا رد پروپوزال شما نیاز دارد.

نحوه ساختار بخش های اصلی بقیه پیشنهادات ممکن است بسته به صنعت شما کمی متفاوت باشد، اما در اینجا استاندارد ترین بخش هایی وجود دارد که می توانید آن ها را بگنجانید.

اجزای اصلی یک پروپوزال فریلنس مناسب چیست؟

1- معرفی نامه

صفحه اول پروپوزال فریلنس مناسب شما مختصراً نمایشی از پروپوزال شماست. اکثر فریلنسر ها این کار را با نوشتن نامه کوتاه به مشتری شخصی می کنند.

این نامه را کوتاه و شیرین نگه دارید و از آن به عنوان ابزاری استفاده کنید:

  • پس از اولین تماس خود را دوباره معرفی کنید
  • جزئیات پروژه را تکرار کنید
  • درک خود را از پروژه به سرعت توضیح دهید
  • مروری بر آنچه در این پروپوزال آورده اید، ارائه دهید
  • از مشتری تشکر کنید

به یاد داشته باشید، هر مشتری متفاوت است و سفارشی کردن پیشنهاد شما ضروری است، اما در اینجا الگویی وجود دارد که می توانید برای کمک به شما در شروع بررسی اجمالی پیشنهاد خود، به آن مراجعه کنید:

سلام [مشتری]،

از اینکه وقت گذاشتید وقت گذاشتید و با من در مورد [توضیح سریع پروژه] برای [نام شرکت] صحبت کردید متشکرم.

من مشتاقانه منتظر [شرح آنچه شما برای مشتری انجام خواهید داد] هستم.

این پیشنهاد شامل اطلاعاتی در مورد دامنه کار، سرمایه گذاری شما و توافق نامه پیمانکاری برای بررسی شما است.

با تشکر از شما برای توجه شما!

[اسم شما]

2- شرح پروژه یا دامنه خدمات

صفحه دوم پروپوزال خود را به شرح پروژه و دامنه خدمات خود اختصاص دهید. با تعریف مشکلی که مشتری در حال حاضر تجربه می کند شروع کنید. اگر داده ای دارید که مشکل را برجسته می کند، آن را در پیشنهاد خود بگنجانید. روش دیگر بیان مجدد اهداف پروژه است که مشتری بالقوه شما زودتر به شما ابلاغ کرده است.

هنگامی که در مورد مشکل و اهداف مشتری صحبت کردید، باید راه حل خود را به نمایش بگذارید. به عبارت دیگر، شما باید هر مشتری ای که قصد دارید برای حل مشکلش یا رسیدن به اهداف پروژه اش به آن ها راهنمایی برسانید، به مشتری بالقوه خود تبدیل کنید. به عنوان مثال، اگر یک طراح وب فریلنس هستید، دامنه خدمات شما ممکن است شامل مراحل زیر باشد:

  • پژوهش
  • طرح
  • توسعه
  • ادغام وردپرس

از آنجا که محدوده پروژه را تعریف می کنید، مطمئن شوید که دقیقاً درمورد آنچه که انجام می دهید و انجام نخواهید داد، صریح باشید. به این ترتیب، از جلوگیری می کنید و در نهایت کار اضافی ای انجام نمی دهید که برای انجام آن پولی دریافت نمی کنید.

یک نکته سریع: اگر خدمات اضافی ای ارائه می دهید که به مشتری شما در رسیدن به اهداف تجاری اش کمک می کند، بخش “توصیه های خدمات اضافی” را به پیشنهاد خود اضافه کنید. به عنوان مثال، یک طراح وب فریلنس می تواند “تست کاربر” و “نگهدارنده پشتیبانی” را اضافه کند.

3- دوره زمانی

مشتریان همچنین می خواهند بدانند که اتمام یک پروژه چقدر طول می کشد. بخش جدول زمانی پیشنهادی شما جایی است که شما نقاط عطف مهم را به یک جدول زمانی تقسیم می کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک وب سایت برای مشتری جدید ایجاد کنید، باید به آن ها بگویید که پیش بینی می کنید کل پروژه چه مدت طول بکشد. سپس، جدول زمانی را به نقاط عطف تقسیم کنید.

بگذارید بگوییم که توسعه یک وب سایت 12 هفته طول می کشد. در اینجا برخی از نقاط عطف و جدول زمانی مناسب را می توانید در پیشنهاد خود بگنجانید. جدول زمانی 12 هفته ساخت سایت وردپرس:

  • هفته های 1 و 2: تحقیق
  • هفته 3: ارائه پیش طرح گرافیکی
  • هفته های 4 و 5: نمونه های تمام شده آماده را ارائه دهید
  • هفته های 6 و 7: الگو های HTML / CSS را کد کنید
  • هفته های 8 و 9: ادغام قالب وردپرس
  • هفته های 10 و 11: آزمایش و بررسی کیفیت
  • هفته 12: ارسال به سرور و سایت زنده

یک جدول زمانی به مشتری نشان می دهد دقیقاً چه چیزی را از شما دریافت می کند و چه زمانی.

4- سرمایه گذاری

هیچ کس دوست ندارد در مورد پول صحبت کند، اما بخش “سرمایه گذاری” یکی از مهم ترین بخش ها در یک پروپوزال فریلنس مناسب است. مشتری شما می خواهد بداند که هزینه آن چقدر است و شما می خواهید مطمئن شوید که برای کار هایی که انجام می دهید حقوق دریافت می کنید.

در این بخش، جزئیات هزینه هر یک از خدمات خود را بیان کنید. می توانید بودجه اصلی را در نظر بگیرید، یعنی قیمت خدماتی که آن ها به طور خاص درخواست می کنند. اگر خدمات اضافی را پیشنهاد داده اید، بخش جداگانه ای را برای قیمت خدمات الحاقی اضافه کنید.

5- دلایل اینکه چرا مشتری باید شما را برای پروژه انتخاب کند

چند بخش زیر از فریلنسر به فریلنسر و صنعت به صنعت بسیار متفاوت است. آنچه شما در نهایت انجام می دهید نسبت به پروژه، اولویت شخصی شما، صنعت و مشتری شما بستگی دارد. برخی از فریلنسر ها شامل بخش “چرا من” هستند که اطلاعات بیشتری در مورد استعداد های حرفه ای، نتایج قابل توجه و فلسفه کار شما ارائه می دهد.

سایر فریلنسر ها شامل توصیفات هستند. فریلنسر Sally Fox از این رویکرد در پیشنهاد های خود استفاده می کند. فاکس می گوید راه ارائه یک پروپوزال بی ادعا “درج توصیف نامه از مشتری قبلی است. این اعتبار را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد مهارت ها و تجربیات خود را نشان دهید. “

یک رویکرد مشابه شامل یک مطالعه موردی مربوط به نحوه دستیابی به نتایج برای مشتریان مشابه است.

نویسنده مطالعه موردی و بنیانگذار Stories By Us، به نام Emma Siemasko می گوید: “وقتی پروپوزالی را می فرستید، می خواهید معامله را انجام دهید. بنابراین، یک مطالعه موردی را در پروپوزال خود به اشتراک بگذارید! مطالعه موردی تحولی را که هنگام کار با شما امکان پذیر است به مشتری نشان می دهد. این یک مثال واقعی از نتایج شما را نشان می دهد، که مشتری را ترغیب می کند تا به آنچه شما پیشنهاد داده اید “بله” بگوید. صرفاً طرح کار هایی که برای مشتری انجام می دهید کافی نیست، شما باید چگونگی کمک به دیگران را به نمایش بگذارید.”

روش شما هرچه باشد، مطمئن شوید که چرا بهترین فرد برای این کار هستید.

6- قرارداد

هر پروپوزال فریلنس مناسب باید شامل قرارداد پیمانکار باشد. قرارداد یک قول حقوقی بین شما و مشتری است. به عنوان مثال شما قول می دهید کالا های قابل تحویل را طبق توافق ارسال کنید و مشتری شما قول پرداخت هزینه های شما را می دهد. یک قرارداد به شما کمک می کند تا مبانی قانونی خود را پوشش دهید و در صورت شکایت از شما محافظت می کند.

Ashley Garbe Smith، بنیانگذار AGS Law و یک وکیل قرارداد ستاره ای، می گوید، “توافق نامه پیمانکاری ابزاری اساسی برای محافظت از کسب و کار است که هر فریلنسر باید با هر مشتری استفاده کند. این به شما کمک می کند تا برای کار خود حقوق دریافت کنید. این همچنین یک راهنمای مرجع عالی است که در صورت وجود هر گونه سوال تعهدات هر یک از طرفین و دامنه کار شما را روشن می کند.”

یک قرارداد نه تنها به شما کمک می کند هوای پشت سرتان را داشته باشید، بلکه به تجارت آزاد شما نیز اعتبار می بخشد.

یک نکته سریع: عاقلانه است که با یک وکیل قرارداد مشورت کنید تا یک قرارداد منحصر به فرد برای تجارت خود تنظیم کنید. همچنین چندین توافق نامه قابل تنظیم توسط وکیل و بررسی شده توسط سازمان های قضایی در دسترس است و برای فریلنسر ها ارائه می شود. اگر توانایی استخدام وکیل را ندارید، پرداخت هزینه یک بار برای یکی از این قرارداد های قابل تنظیم ایده بسیار بهتری نسبت به اتکا به الگوی تصادفی است.

روش های نوشتن پروپوزال فریلنس مناسب

گنجاندن تمام بخش های مناسب، در پروپوزال شما تنها نیمی از تلاش شما در هنگام نوشتن یک پروپوزال فریلنس مناسب عالی است. در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد که به شما کمک می کند با هر مشتری بالقوه جدیدی که پیدا می شود، “قرارداد ببندید”. همراه ما باشید تا یک پروپوزال سفارشی ایجاد کنید.

روش های نوشتن پروپوزال فریلنس مناسب
  1. قبل از نوشتن پروپوزال با مشتریان خود صحبت کنید. نوشتن پروپوزال به زمان نیاز دارد و شما می خواهید مطمئن شوید که آن را درست نوشته اید. یک تماس سریع معرفی مشتری به شما امکان می دهد سؤالاتی بپرسید، مشکلات مشتری خود را درک کنید و احساس خوبی نسبت به خدمات مورد نیاز مشتری داشته باشید.
  2. تحقیق خود را انجام دهید. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد تجارت و صنعت مشتری خود داشته باشید، احتمال امنیت پروژه بیشتر است. وقت بگذارید و درباره مشتری و صنعت او تحقیق کنید. این به شما کمک می کند یاد بگیرید چگونه می توانید به مشتری کمک کنید.
  3. پروپوزال خود را شخصی سازی کنید. استفاده از الگو برای پروپوزال های شما کاملاً مشکلی ندارد. یک الگو می تواند به شما کمک کند تا روند نوشتن را به راحتی هدایت کنید و اطمینان حاصل کنید که نکات مهم را از دست نمی دهید. با این حال، مطمئن شوید که همه چیز را برای هر مشتری سفارشی کرده اید.
  4. در مورد مشتری صحبت کنید، نه در مورد خودتان. فریلنسر، Dan Kenitz، می گوید نوشتن یک پروپوزال خوب به معنای صحبت در مورد مشتریان است. او می گوید، من اخیراً می توانم که به جای “من” از ” چه کاری می توانم برای شما انجام دهم؟” استفاده کنم. از آن زمان، من چندین پیشنهاد بیشتر برای بستن قرار داد خود دریافت کرده ام.
  5. از نرم افزار تولید پروپوزال استفاده کنید. یکی از چالش برانگیزترین موارد برای یک فریلنسر، داشتن نظم است. شما نه تنها باید کار مشتری خود را به اتمام برسانید، بلکه باید تمام کار های اداری را در کسب و کار خود انجام دهید. یک نرم افزار پروپوزال به شما کمک می کند تا پروپوزال های زیبایی ایجاد کنید و آن ها را پیگیری کنید.

اگر بتوانید بهترین روش های ایجاد پروپوزال فریلنس را پیاده سازی کنید، پروپوزال هایی ایجاد می کنید که به چشم می آیند و هر بار به شما کمک می کند مشتری را به پای قرارداد بکشانید.

سخن آخر

امیدواریم این پست به شما در نوشتن یک پروپوزال فریلنس مناسب کمک کرده باشد. اگر آماده پیوستن به صف 36٪ افرادی هستید که به صورت فریلنس کار می کنند، به یاد داشته باشید اولین قدم این است که وب سایت فریلنس خود را فعال و راه اندازی کنید. ممتاز سرور دارای طیف گسترده ای از گزینه های میزبانی وب عالی است. امروز برنامه های میزبانی وب ما را بررسی کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا