CMSWordPressآموزش

هر آنچه لازم است درباره پست های خصوصی در وردپرس بدانید!

آیا می دانید پست های خصوصی در وردپرس به چه صورت هستند؟ هنگام ایجاد یک صفحه یا پست در وردپرس، ممکن است آن قسمت کوچک “قابل مشاهده بودن” را در بخش نوشته بررسی کرده باشید. در زیر آن سه دکمه رادیویی را مشاهده می کنید: عمومی، رمزدار و خصوصی.

گزینه “خصوصی” چیست؟ اگر در حال انتشار یک پست وبلاگ هستید و نمی خواهید همه آن را ببینند که همیشه هم اینطور نیست، زیرا پست های خصوصی وردپرس برای ارتباطات داخلی شرکت ها، محتویات محدود و مستنداتی که مشتریان عادی ممکن است نیازی به دیدن آن نداشته باشند، فوق العاده است.

قابلیت مشاهده در وردپرس

پست های خصوصی وردپرس برای همه کاربران غیرمجاز قفل می شود. فقط برخی از کاربران می توانند وارد سیستم شده و پست خصوصی را بیایند و آنچه در آن است مشاهده کنند.

مطالعه بیشتر

مزیت پست خصوصی وردپرس قدرت شما در هنگام اعطای دسترسی به کاربر است. به عنوان مثال نیازی نیست اجازه دهید همه کاربران پست را ببینند. اگر یک پست وبلاگ با دستورالعمل های سئو برای نویسندگان خود دارید، ممکن است بخواهید ورود افرادی که در فهرست نویسندگان ذکر نشده اند را محدود کنید.

مقاله های مورد نیاز کارمندان شرکت

فرآیند ایجاد پست های خصوصی ساده است. بنابراین ما بلافاصله پس از توضیح برخی مواردی که پست های خصوصی وردپرس می تواند مفید واقع شود، آموزش خصوصی سازی پست را مرور می کنیم.

موقعیت های استفاده از پست خصوصی وردپرس

در ادامه مواردی وجود دارد که در آن پست های خصوصی می توانند مفید باشند:

  • برای معرفی محصول یا خدمات: یکی از مزایای پست یا صفحه خصوصی این است که هنوز منتشر می شود، ارائه محصولات و خدمات است. از آنجا که بسیاری از بیزینس ها اغلب برای ایده های جدید و ارائه محصولات مشارکت دارند، منطقی است که پست را در یک محیط زنده قرار دهیم، در حالی که همه مهمانان قفل هستند. ادمین ها کنترل کاملی بر روی ذینفعان صفحه خصوصی دارند.
  • برای تنظیمات محتوا یا طراحی: اگرچه تنظیم sandbox روش ترجیحی برای توسعه دهندگان است، بسیاری از وبلاگ نویسان از انتشار پست ها و قالب بندی مقالات با یک پست زنده لذت می برند. نیازی به زدن دکمه پیش نمایش نیست و به شما یک تست واقعی در مورد نحوه ظاهر شدن محتوا می دهد. نه تنها این مورد از قابلیت های آن است، بلکه می توانید محتوا را توسط ویراستاران خود در آن فرم منتشر شده اجرا کنید.
  • برای یک انجمن منحصر به فرد: برخی از انجمن ها به دلیل انحصاری بودن خصوصی هستند. دیگران افراد خاص را در یک سازمان دخیل می کنند.
  • برای آموزش های داخلی و صفحات مرجع: این یکی از رایج ترین روش های استفاده از پست های خصوصی وردپرس است. راهنمای نوشتن، ماژول آموزشی، پشتیبانی از مشتری یا مواردی از این دست نیازی به بالاترین سطح امنیت ندارد. با این حال بازدیدکنندگان وب سایت نیازی به دیدن این اطلاعات ندارند.
  • برای یک وبلاگ خصوصی: برخی از افراد دوست دارند بدون دسترسی همگان از دیدن مجله خود به کار خود ادامه دهند. یک پست خصوصی وردپرس به شما فضای انتشار رسمی می دهد، در مقایسه با پیش نمایش پست و ذخیره آن به عنوان پیش نویس. علاوه بر این هنوز به شما این امکان را می دهد که پست ها را با دوستان یا خانواده به اشتراک بگذارید.
  • محتوای تخصصی: ممکن است بخواهید محتوایی را که مخصوص کاربران ویژه است قفل کنید. اگرچه کاملاً امکان به اشتراک گذاشتن پست های خصوصی با گروه های کاربری خاص وجود دارد، اما بهترین گزینه این است که از افزونه gateway محتوا یا عضویت سایت استفاده کنید.
مزایای استفاده از پست خصوصی در وردپرس

آیا پست های خصوصی گزینه مناسبی برای اطلاعات حساس هستند؟

به طور پیش فرض، هرکسی که نقش کاربری ویرایشگر یا ادمین را دارد می تواند همه پست های خصوصی سایت شما را مشاهده کند. آن ها همچنین کنترل تغییر تنظیمات حریم خصوصی را نیز در اختیار دارند. هنگام کار در محیطی با ویرایشگر ها یا ادمین های متعدد، این را در نظر داشته باشید. ممکن است شخصی باشد که نباید پست خصوصی را بخواند یا ممکن است به طور تصادفی (یا عمدا) پست را بدون اطلاع شما عمومی کند.

علاوه بر این، پست های خصوصی قفل های آهنی ندارند. من توصیه نمی کنم اطلاعات حساس را با استفاده از پست های خصوصی وردپرس منتشر کنید. به عنوان مثال وکلا و مشاوران املاک نباید قرارداد ها را منتشر کنند. به طور مشابه شرکت های تجارت الکترونیک باید از انتشار هرگونه اطلاعات مشتری خودداری کنند.

آیا تصاویر موجود در پست های خصوصی هنوز private هستند؟

همه تصاویر از نظر فنی در دسترس عموم هستند، حتی زمانی که آن ها را به عنوان بخشی از پست های خصوصی منتشر می کنید. هر کسی می تواند این تصاویر را در صورت داشتن URL تصویر دریافت کند. اگرچه محتمل نیست، اما مطمئناً ممکن است. در نهایت همه نویسندگان سایت شما می توانند تصاویر موجود در کتابخانه رسانه را مشاهده کنند.

چگونه آن را ایجاد کنیم؟

برخی از نقش های کاربری می توانند پست های خصوصی را مشاهده و ویرایش کنند. این نقش ها عبارتند از:

  • ادمین: می تواند هر پست خصوصی را مشاهده، ایجاد، ویرایش و حذف کند، صرف نظر از اینکه چه کسی آن را پست کرده است.
  • ویرایشگر: می تواند هر پست خصوصی را مشاهده، ایجاد، ویرایش و حذف کند، صرف نظر از اینکه چه کسی آن را پست کرده است.
  • نویسنده: می تواند پست های خود را مشاهده، ایجاد، ویرایش و حذف کند. اگرچه نویسندگان نمی توانند پست های خصوصی ایجاد شده توسط کاربران دیگر را مشاهده یا ویرایش کنند.

زمان مورد نیاز: 6 دقیقه.

مراحل ایجاد پست خصوصی

  1. مرحله اول: یک پست/صفحه جدید ایجاد کنید یا یک پست قدیمی را ویرایش کنید

    مطمئن هستم که اکثر مردم نحوه افزودن یا ویرایش یک پست را می دانند، اما می خواهم به شما اطلاع دهم که امکان ایجاد یک پست خصوصی از یک پست جدید یا عمومی که قبلاً منتشر شده است وجود دارد.ایجاد پست خصوصی جدید یا ویرایش پست های گذشته

  2. مرحله دوم: قابلیت مشاهده پست را ویرایش کنید

    به بخش نوشته در پست خود بروید. بخش قابل مشاهده بودن را پیدا کرده و روی لینک عمومی کلیک کنید. دکمه رادیویی عمومی را به خصوصی تغییر دهید. روی دکمه OK کلیک کنید تا قفل شود. سپس اگر پست جدید است، روی دکمه انتشار کلیک کنید. اگر قدیمی است، دکمه بروزرسانی را مشاهده خواهید کرد.قابلیت خصوصی کردن پست در وردپرس

  3. مرحله سوم: پست را منتشر کرده و حریم خصوصی آن را بررسی کنید

    با وارد شدن به عنوان مدیر یا ویرایشگر سایت، می توانید پست های خصوصی وردپرس را تست کنید. اگر متن “خصوصی:” را قبل از عنوان مشاهده می کنید، فقط مدیر و ویرایشگران می توانند آن را مشاهده کنند و سایت شما کاربران دیگر را به صفحه 404 هدایت می کند.حریم خصوصی پست های وردپرس

  4. مرحله چهارم: پست را با گروه های کاربری خاصی به اشتراک بگذارید (اختیاری)

    به طور پیش فرض فقط مدیران و ویرایشگران می توانند پست های خصوصی را مشاهده کنند. با این حال اگر می خواهید محتوای خود را به گروه های کاربری خاص (مانند اعضای خانواده یا همکاران) نشان دهید، افزونه WP JV Post Reading به شما در این زمینه کمک می کند.
    اگر در دانش وردپرس خود کمی پیشرفته تر هستید، می توانید از نقش های کاربری وردپرس و افزونه ویرایشگر نقش کاربر نیز استفاده کنید تا به نقش های کاربر دسترسی بیشتری به قابلیت های read_private_posts و read_private_pages بدهید. این به آن دسته از کاربران اجازه می دهد تا پست ها و صفحات خصوصی را نیز مشاهده کنند.افزونه های به اشتراک گذاری پست خصوصی

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود.

منبع: themeisle.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا