Security

بدافزار یا Malware چگونه می تواند سایت شما را آلوده کند؟

بدافزار یا نرم افزارهای مخرب عاملی است که می تواند یک مشکل واقعی در مقابله با هر وب سایت باشد. با این حال، یکی از مهمترین موضوعاتی که مردم با آن روبرو هستند این است که آنها نمی دانند بدافزار چیست یا چگونه می تواند سایت شما را آلوده کند و به عبارتی عملکرد بدافزار چگونه است. برای اینکه اطمینان حاصل شود همه دقیقاً می دانند که بدافزار چیست و چگونه باعث ایجاد خطر است، می خواهیم در اینجا با جزئیات بیشتری به بررسی آن بپردازیم.

بنابراین بدافزار چیست؟

توضیح بدافزار چندان دشوار نیست. Malware نرم افزاری است که برای چند هدف انتخابی و مشخص طراحی شده است. بیشتر اوقات، متوجه خواهید شد که این نرم افزار برای ایجاد مشکل در روند سایت یا حتی زندگی شما طراحی شده است. این بدافزار سایت ها را هک می کند، ویروس ها و کدهایی را که برای سرقت اطلاعات طراحی شده اند، نصب می کند و به شخص دیگری امکان دسترسی به سایت یا رایانه شما را می دهد. انواع مختلفی از نرم افزارهای مخرب وجود دارد که هرکدام از آنها کارهای مختلفی را در کامپیوتر شما انجام می دهند. برای مثال Ransomware کامپیوتر شما را قفل می کند و سپس شما را مجبور به پرداخت پول به هکر برای باز کردن قفل آن می کند. یک برنامه اسب تروجان برنامه ای است که برای مخفی کردن فایل ها درون یک برنامه یا پرونده، طراحی شده است و پس از بارگیری، آن را فعال می کند.

عملکرد بدافزار در سایت چگونه است؟

بدافزارها از راه های مختلفی می توانند وارد سایت شوند. همانطور که قبلاً مشخص شد، این امکان وجود دارد که خودتان آن را به طور اتفاقی از طریق یک افزونه یا یک نرم افزار جدید ساخت وب سایت نصب کنید. راهی که هکرها نرم افزارهای مخرب را در سایت شما قرار می دهند با سوء استفاده از نقاط ضعف موجود در خود سایت هستند.

 عملکرد بدافزار
عملکرد بدافزار

همه وب سایت ها دارای درجات مختلفی از امنیت هستند. این امنیت مانع از ورود هکرها به سایت ها و ایجاد مشکل می شود. با این حال، همچنین صحیح است که امنیت وب سایت ها گاه به گاه افت می کنند. به عنوان مثال بیشتر features شما با گذشت زمان سایت شما را در معرض خطر قرار می دهند. افراد غالباً هنگامی که یک سایت عکس، فیلم و انیمیشن را ارائه می دهد بسیار خوشحال هستند. این امر تجربه مرور یک سایت و لذت بردن از آن می افزاید. با این حال، این همان جایی است که امنیت می تواند کمتر باشد و غالباً نقطه ورود هکرها است.

با این حال، شما همچنین باید نسبت به هکرهایی که سعی می کنند با استفاده از حمله brute force وارد سایت شما شوند، احتیاط داشته باشید. این حمله شامل تلاش برای رمزهای عبور مختلف برای دستیابی به امور داخلی سایت شما می شود و به آنها امکان می دهد کد منبع را دستکاری کنند. این بدان معناست که آنها می توانند بدافزارهایی را در بلوک های ساختمان سایت شما نصب کنند، که باعث می شود هرکسی که وارد آن قسمت از وب سایت شود و آن را هک نماید. این یک نوع عملکرد بدافزار است.

به طور کلی، بدافزارها موضوعی است که بسیار خطرناک است و نباید آن را با بی احتیاطی مورد استفاده قرار داد. شما باید مطمئن شوید که از هرگونه بدافزار محافظت شده هستید. بهتر است فایل هایی که از آن اطلاعی ندارید را در سایت خود قرار ندهید تا در معرض خطر قرار بگیرید. بدافزار روش های بسیار متنوعی برای ورود به یک سایت و ایجاد مشکل دارد، همین مسئله باعث می شود تا از چنین ابزاری خطرناک برای استفاده سرقت اطلاعات افراد استفاده شود. هنگامی که یک وب سایت را اجرا می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که فرم هایی که بدافزارها می توانند از طریق آن وارد شوند را به روز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا