CMSWeb DesignWordPressآموزش

چگونه طراحی سایت چند زبانه در وردپرس را انجام دهیم؟‎ (به همراه تصاویر)

چگونه طراحی سایت چند زبانه در وردپرس، را انجام دهیم؟ آیا می خواهید سایت وردپرس خود را به چند زبان ترجمه کنید؟ نمی دانید از کجا شروع کنید؟ در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی می توانید یک سایت چند زبانه وردپرسی ایجاد کنید. با ما همراه باشید.

نیازی به راه اندازی چند سایت و یا نصب های جداگانه وردپرس برای هر زبان ندارید. شما قادر خواهید بود به راحتی پیام ها، صفحات، برچسب ها، دسته ها و مضامین وردپرس خود را به هر زبان دلخواه ترجمه کنید.

سایت وردپرسی

ما هر دو رویکرد رایج را که توسط صاحبان سایت چند زبانه وردپرس اتخاذ شده است، بررسی خواهیم کرد.

روش اول: به شما امکان می دهد تا کلیه مطالب را به زبان های مورد نظر خود ترجمه کنید.

روش دوم: در واقع یک سایت چند زبانه ایجاد نمی کند، بلکه در عوض با استفاده از سرویس Google Translate ترجمه های ماشینی از محتوای موجود شما را اضافه می کند.

ناگفته نماند که ترجمه دستی مطالب شما رویکرد بسیار بهتری دارد. این به شما امکان می دهد کیفیت کار را در سراسر وب سایت حفظ کنید. شما می توانید مطالب را خودتان ترجمه کنید یا متخصصانی را برای این کار استخدام کنید.

اگر منابعی ندارید و هنوز هم می خواهید کاربران بتوانند محتوا را به زبان های دیگر مشاهده کنند، می توانید به Google Translate بروید. محتوا با استفاده از Google Translate ترجمه می شود. نکته منفی این رویکرد این است که کیفیت ترجمه ها به خوبی نخواهد بود.

بیایید با ساختن یک سایت وردپرس چند زبانه با ترجمه های دستی شروع کنیم.

طراحی سایت چند زبانه در وردپرس

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه Polylang است. پس از فعال سازی، برای پیکربندی افزونه باید به Settings » Languages مراجعه کنید.

ایجاد یک سایت وردپرس چند زبانه

صفحه تنظیمات زبان به سه زبانه تقسیم می شود. اولین برگه با عنوان “Languages” است. اینجا جایی است که شما زبان هایی را که می خواهید در سایت خود استفاده کنید اضافه می کنید.

شما باید زبان پیش فرض را اضافه کنید و همچنین تمام زبان های دیگری را انتخاب کنید که کاربران می توانند در سایت شما انتخاب کنند.

پس از افزودن زبان ها به برگه “Strings Translations” بروید. در اینجا شما باید عنوان، توضیحات سایت را ترجمه کنید و سپس قالب تاریخ و زمان را انتخاب کنید.

ایجاد یک سایت وردپرس چند زبانه

آخرین مرحله در پیکربندی، برگه تنظیمات است. اینجاست که می توانید یک زبان پیش فرض برای سایت و سایر تنظیمات فنی خود انتخاب کنید.

ایجاد یک سایت وردپرس چند زبانه

برای اکثر مبتدیان، ما توصیه می کنیم URL را تغییر ندهید، بنابراین گزینه اول را انتخاب کنید. زیرا اگر این افزونه را همیشه خاموش کنید، تمام آن پیوندها خراب می شوند.

شما باید گزینه detecting browser’s preferred language (تشخیص زبان ترجیحی مرورگر) را انتخاب کنید و به صورت خودکار مطالب را به زبان دلخواه خود نشان دهید. با این کار کاربر محتوا را به زبان دلخواه خود مشاهده می کند و در صورت نیاز می تواند زبان را تغییر دهد.

پس از اتمام کار، روی دکمه save change کلیک کنید تا تنظیمات خود را ذخیره کنید.

اضافه کردن مطالب چند زبانه در وردپرس

Polylang افزودن مطالب به زبان های مختلف را بسیار آسان می کند. به سادگی یک پست / صفحه جدید ایجاد کنید و یا یک صفحه موجود را ویرایش کنید. در صفحه ویرایش پست، متوجه متا جعبه زبان ها خواهید شد.

ایجاد یک سایت وردپرس

زبان پیش فرض شما بطور خودکار انتخاب می شود، بنابراین می توانید ابتدا به زبان پیش فرض خود محتوا اضافه کنید و سپس آن را به زبان های دیگر ترجمه کنید.

برای ترجمه، باید روی دکمه (+) کنار language کلیک کنید و سپس محتوا را برای آن زبان اضافه کنید.

ایجاد یک سایت وردپرس

این روند را برای همه زبان ها تکرار کنید. پس از اتمام کار، می توانید پست ها و صفحات خود را منتشر کنید.

توجه به این نکته ضروری است که Polylang با انواع پست های سفارشی کار می کند، بنابراین قطعاً می تواند به شما در ساخت چند زبانه فروشگاه woocommerce کمک کند.

ترجمه دسته ها، برچسب ها و طبقه بندی های سفارشی

همچنین می توانید دسته ها، برچسب ها یا هر طبقه بندی سفارشی که ممکن است از آنها استفاده کنید را ترجمه کنید.

اگر می خواهید دسته ها را ترجمه کنید، به بخش Posts » Categories بروید.

ترجمه دسته ها، برچسب ها و طبقه بندی های سفارشی

یک دسته به زبان پیش فرض خود اضافه کنید و سپس برای شروع اضافه کردن ترجمه ها، بر روی آیکون (+) برای هر زبان کلیک کنید.

نمایش تعویض زبان ها در سایت وردپرس شما

اضافه کردن یک زبان به کاربران این امکان را می دهد تا هنگام مشاهده سایت شما، زبان مد نظر خود را انتخاب کنند. Polylang آن را بسیار ساده می کند. فقط به Appearance » Widgets بروید و ویجت تعویض زبان را به نوار کناری خود یا یک منطقه دیگر اضافه کنید. پس از اتمام کار ، روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا تنظیمات ویجت خود را ذخیره کنید.

نمایش تعویض چند زبانه در سایت وردپرس شما

هم اکنون می توانید سایت خود را پیش نمایش دهید تا بتوانید زبان را در حال فعال شدن ببینید.

نمایش تعویض چند زبانه در سایت وردپرس شما

استفاده از Google Translate برای طراحی سایت چند زبانه

در این قسمت استفاده از Google Translate برای طراحی سایت چند زبانه در حالی که اضافه کردن ترجمه های انسانی قطعاً برای کاربر بهتر است، اما ممکن است شما منابع یا زمان لازم برای انجام این کار را نداشته باشید. در این حالت، می توانید با استفاده از Google Translate، به طور خودکار مطالب را در سایت خود ترجمه کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید، نصب و فعال سازی افزونه Google Language Translator است. پس از فعال سازی، برای پیکربندی افزونه به Settings » Google Language مراجعه کنید.

سایت وردپرسی چند زبانه

این افزونه به شما این امکان را می دهد که زبان های موجود با Google Translate را انتخاب کنید. این افزونه بسیار قابل تنظیم است، بنابراین باید تنظیمات را طی کرده و آن را به دلخواه خود پیکربندی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا