CMSWordPressآموزش

بهترین جایگزین ها برای افزونه WP Rocket در سال 2021 چه افزونه هایی هستند؟

در این مقاله با 7 مورد از بهترین جایگزین های رایگان و پولی افزونه WP rocket همراه با ویژگی ها و مزایا و معایب آن ها به تفصیل آشنا می شوید. بنابراین اگر می خواهید سرعت بارگذاری وب سایت خود را افزایش دهید و به دنبال افزونه ذخیره سازی بهتر مطابق بودجه خود هستید، این مقاله بسیار برای شما مفید خواهد بود.

ذخیره سازی تنها یکی از مواردی است که می توانید برای بهبود سرعت وب سایت خود انجام دهید. بنابراین بدون هیچ گونه مقدمه بیشتری شروع می کنیم.

WProcket چیست؟

WProcket قوی ترین، محبوب ترین و ممتاز ترین پلاگین ذخیره سازی و تقویت کننده وردپرس و عملکرد است. بر خلاف بسیاری دیگر از افزونه ها، WP rocket بسیار خاص و منحصر به فرد است که دارای ویژگی های بسیار زیاد و کاربرپسند برای استفاده از رابط کاربری ساده است. با یک کلیک می توانید هر ویژگی را که می خواهید فعال یا غیرفعال کنید.

این افزونه هر ویژگی که می توانید تصور کنید را دارد تا سرعت بارگذاری وب سایت شما را از ذخیره سازی به کوچک سازی تا پاکسازی پایگاه داده و به تعویق انداختن فایل های جاوا اسکریپت و شبکه تحویل محتوا افزایش دهد.

اگر وب سایت شما در تست بارگیری وب سایت Core Web Vitals تحت 2.5 ثانیه از LCP و سایر معیار ها سربلند رد نمی شود، استفاده از پلاگین WP Rocket و یا جایگزین های آن مطمئناً سرعت بارگذاری وب سایت شما را افزایش می دهد و به طور حتم در آزمون وب سایت موفق خواهد شد.

نصب این افزونه بسیار آسان است و بدون هیچ گونه درگیری و مشکلی با هر میزبانی و قالب و افزونه دیگری کار می کند. این افزونه همچنین دارای تجارت الکترونیک و سازگاری چند زبانه است تا بتوانید بسته به راحتی خود از آن به هر زبانی که می خواهید استفاده کنید. تنها عیب این پلاگین این است که اندازه تصویر را فشرده نمی کند اما با بارگذاری کند (Lazy Load) به شما در بهینه سازی تصویر کمک می کند.

برخلاف سایر افزونه های ذخیره سازی و تقویت کننده عملکرد سایت، نمی توانید مستقیماً آن را از فهرست افزونه wordpress نصب کنید. بلکه باید این افزونه را پس از خرید بارگذاری کنید. بنابراین هیچ نسخه رایگانی در دسترس نیست.

7 جایگزین WP Rocket (رایگان و پولی)

7 جایگزین اصلی برای WP rocket هم رایگان و هم پولی وجود دارد ما همه آن ها را همراه با ویژگی ها، نصب و رتبه بندی آن ها را بررسی خواهیم کرد.

1. Wp optimize

Wp optimize از بهترین جایگزین های wp rocket

اگر محبوب ترین افزونه بک آپ گیری وردپرس به نام updraftplus را می شناسید، باید بدانید که این افزونه توسط همان شرکتی که دارای پلاگین بک آپ است توسعه یافته است. WP optimize یک افزونه تقویت کننده همه کاره وردپرس مانند WP Rocket است.

برخلاف WP rocket، این افزونه جایگزین، یک قدم جلوتر است و همچنین تمام تصاویری را که در وب سایت خود بارگذاری می کنید فشرده می کند. به طور خلاصه:

  • تصاویر را در وب سایت شما فشرده می کند
  • سرعت بارگذاری وب سایت شما را با ذخیره سازی و روش های دیگر افزایش می دهد
  • فایل های پایگاه داده وب سایت شما را پاک می کند

این افزونه دارای 1 میلیون نصب فعال و دارای رتبه 5 ستاره است که فوق العاده است. این افزونه همچنین آزمایش شده است و بدون هیچ درگیری با آخرین نسخه وردپرس و نسخه php بدون مشکل کار می کند.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم، این افزونه 3 کار را به خوبی انجام می دهد: پاکسازی و بهینه سازی پایگاه داده های وب سایت، فشرده سازی تصاویر و افزایش سرعت وب سایت. در ادامه چند ویژگی دیگر نیز وجود دارد که:

  • به شما کمک می کند تا فایل های html ،css و java را کوچک کنید.
  • همچنین می توانید منابع مسدود کننده و فایل های جاوا اسکریپت را حذف کرده و به تعویق بیاندازید یا آن ها را به صورت همزمان انجام دهید.
  • این فایل ها و جداول پایگاه داده wordpress شما را پاک می کند و فایل های غیر ضروری را با پاکسازی های هفتگی اتوماتیک حذف می کند.
  • همچنین پیش بارگذاری حافظه کش، فشرده سازی Gzip، حافظه پنهان دستگاه خاص، ذخیره مرورگر و… را فعال می کند.

2. W3 total cache

W3 total cache از بهترین جایگزین های wp rocket

این یکی دیگر از محبوب ترین افزونه های ذخیره سازی و تقویت عملکرد برای وب سایت های وردپرس و یک جایگزین عالی برای WP rocket است. این افزونه دارای بیش از 1 میلیون نصب فعال + و دارای امتیاز 4.4 ستاره از 5 است. این افزونه همچنین با آخرین نسخه وردپرس 5.8 آزمایش شده است و هیچ گونه مشکلی ندارد.

ویژگی های قابل ذکر آن عبارتند از:

  • هم از AMP و هم از SSL پشتیبانی می کند.
  • به غیر از ذخیره سازی، به کوچک سازی فایل های CSS و HTML و JavaScript نیز کمک می کند.
  • این پلاگین فایل های جاوا اسکریپت غیر ضروری را به تعویق می اندازد و مشکل مسدود کردن منابع را حل می کند.
  • همچنین از CDN پشتیبانی می کند.
  • این افزونه یک نرم افزار منبع باز است و اکثر ویژگی های آن رایگان است اما مجموعه ای از ویژگی های دیگر مانند پشتیبانی بهتر از مشتری و کوچک سازی پیشرفته فایل و افزایش عملکرد سایت وجود دارد که فقط با نسخه برتر می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید.

استفاده از این افزونه معایبی چندانی ندارد اما کاربران می گویند استفاده از این افزونه برای مبتدیان بسیار پیچیده و طاقت فرسا است زیرا گزینه های بسیار بیشتری نسبت به آنچه که انتظار می رود داشته باشید دارد و حتی داشبورد آن هم آنقدر مبتدی نیست، به غیر از این، مشکلات زیادی در استفاده از افزونه وجود ندارد.

3. WP super cache

WP super cache از بهترین جایگزین های wp rocket

این محبوب ترین افزونه ذخیره سازی با دانلود های بسیار زیاد برای وب سایت wordpress شما است. برخلاف سایر پلاگین های ذخیره سازی موجود در این لیست، آنچه این افزونه را بسیار خاص و منحصر به فرد می کند این است که توسط شرکت automattic توسعه یافته است که توسط مت مولن وگ که خالق نرم افزار منبع باز وردپرس است، هدایت می شود.

این افزونه دارای 2 میلیون نصب فعال و دارای امتیاز 4.3 ستاره از 5 است. در ادامه چند ویژگی ذکر شده است.

  • افزونه حافظه کش را در سه روش مختلف، ذخیره سازی تخصصی، ساده و ذخیره سازی وردپرس ارائه می دهد.
  • این افزونه همچنین از CDN پشتیبانی می کند.
  • تنها عیب این است که برخلاف سایر افزونه های ذخیره سازی که در این پست لیست کرده ایم، این افزونه کار هایی مانند کوچک سازی اسکریپت های HTML CSS و حذف منابع مسدود کننده رندر را انجام نمی دهد.

این پلاگین یک کار را بسیار خوب انجام می دهد و آن هم ذخیره سازی است. از این افزونه بهتر است به سه دلیل اصلی زیر استفاده کنید:

  • این پلاگین توسط شرکت Automatic ایجاد شده است که همچنین بنیانگذار نرم افزار منبع باز وردپرس است.
  • این یکی از بهترین و محبوب ترین افزونه های ذخیره سازی وردپرس با بیش از 2 میلیون نصب فعال است.
  • این یکی از ساده ترین موارد برای استفاده از افزونه های ذخیره سازی و به صورت کاملا رایگان است.

4. WP fastest cache

WP fastest cache از بهترین جایگزین های wp rocket

این پلاگین یکی دیگر از محبوب ترین ها و جایگزین خوبی برای WP rocket به عنوان افزونه ذخیره سازی است. همچنین یک نرم افزار منبع باز است. این افزونه دارای بیش از 1 میلیون نصب + و رتبه 5 ستاره در فهرست افزونه های وردپرس است. این پلاگین همچنین با آخرین نسخه wordpress 5.8 و آخرین نسخه PHP آزمایش شده است.

برخی از ویژگی هایی که شایان ذکر است:

  • از SSL ،CDN و cloudflare پشتیبانی می کند.
  • این پلاگین فایل های CSS و HTML و JavaScript را به حداقل می رساند.
  • فشرده سازی gzip را فعال می سازد تا سرعت وب سایت را از سرور به مرورگر افزایش دهد.
  • همچنین در صورت عدم استفاده از ایموجی ها در وب سایت خود به شما کمک می کند.

همچنین یک نسخه Premium از این افزونه وجود دارد که دارای ویژگی های بسیار بیشتری مانند کوچک سازی و فشرده سازی فایل های جاوا اسکریپت، به تعویق انداختن فایل های جاوا اسکریپت و حذف منابع مسدود کننده رندر به عنوان هشداری است که در بینش صفحات دریافت می کنید.

همچنین به شما کمک می کند تصاویر خود را بهینه کرده و سپس تصاویر خود را از فرمت های دیگر مانند PNG و JPG به فرمت webp تبدیل کنید، همچنین به شما کمک می کند تا پایگاه داده وب سایت خود و ویژگی های بسیار دیگر را با پشتیبانی برتر منظم کنید.

5. Autoptimize

Autoptimize از بهترین جایگزین های wp rocket

این یکی دیگر از افزونه های منبع باز وردپرس برای ذخیره سازی و تقویت کننده عملکرد است. دارای 1 میلیون نصب فعال + و امتیاز 4.7 ستاره از 5 و همچنین در آخرین نسخه وردپرس 5.8 و نسخه PHP آزمایش شده است.

برخی از ویژگی های قابل ذکر:

  • این فایل های CSS ،html را در وب سایت شما کوچک می کند.
  • این به حذف منابع مسدود کننده رندر کمک می کند.
  • همچنین بارگذاری وب سایت شما http2 را فعال می کند.
  • فونت های گوگل را همگام می کند.
  • همچنین هدر های منقضی شده را به وب سایت شما اضافه می کند.

این افزونه دارای برخی از ویژگی های عالی مانند افزودن هدر های منقضی شده و فعال کردن http 2 است که به بارگیری سریع وب سایت شما کمک می کند.

6. Perfmatters

Perfmatters از بهترین جایگزین های wp rocket

درست مانند wp rocket، این جایگزین، یک افزونه وردپرس ممتاز است که نمی توانید مستقیماً از فهرست افزونه های wordpress خود نصب کنید، بلکه باید پس از خرید آن را بارگذاری کنید.

برخلاف سایر افزونه های ذخیره سازی حافظه و افزایش عملکرد سایت، این افزونه به شما کمک می کند تا همه ویژگی های غیر ضروری را غیر فعال کنید و مواردی که wordpress به طور پیش فرض از آن ها استفاده می کند و باعث کاهش سرعت می شود، همچنین به شما در بهبود امنیت وب سایت با ویژگی های این افزونه کمک می کند.

برخی از ویژگی های قابل ذکر:

  • این افزونه ایموجی های وب سایت شما را غیرفعال کرده و تعداد درخواست های http را کاهش می دهد.
  • همچنین xmlrpc را غیرفعال می کند و امنیت وب سایت شما را بهبود می بخشد.
  • برخی ویژگی ها مانند نسخه wordpress، ادغام jQuery، لینک rsd، لینک های کوتاه، RSS feeds و پیوند های RSS را حذف می کند.
  • این به شما کمک می کند تا همه اسکریپت ها و فایل های غیر ضروری را که در صفحه وب شما بارگذاری می شوند حذف کنید، به عنوان مثال فرم تماس که در هر صفحه بارگذاری می شود و اندازه صفحه وب را افزایش می دهد.
  • همچنین به شما کمک می کند تا جداول پایگاه داده وردپرس خود را بهینه کنید.
  • همچنین فایل های جاوا اسکریپت را به تعویق می اندازد و منابع را مسدود می کند و سرعت وب سایت را افزایش می دهد.

این فقط یک افزونه ذخیره سازی و تقویت کننده عملکرد سایت نیست، بلکه با افزودن چند ویژگی مانند افزایش امنیت وب سایت شما نیز به شما کمک می کند.

همچنین به شما کمک می کند URL ورود به سیستم وردپرس را از wp-admin به صورت سفارشی حذف کرده و امنیت وردپرس را افزایش دهید. این پلاگین به شما امکان دسترسی به CDN و ویژگی های امنیتی خاص خود را می دهد.

به راحتی می توانید هر کدی را به فایل های اصلی وردپرس خود مانند هدر، متن و پاورقی اضافه کنید، به عنوان مثال کد Google Analytics بدون لمس و ویرایش کد توسط خودتان تنها با یک کلیک انجام می شود.

7. Cache enabler

Cache enabler از بهترین جایگزین های wp rocket

این آخرین افزونه caching در لیست گزینه های جایگزین WP Rocket است. این یک افزونه ذخیره سازی سبک و منبع باز است که توسط keycdn ایجاد شده است. این افزونه دارای رابط کاربری و داشبورد بسیار تمیز و کاربر پسند جهت استفاده می باشد.

این افزونه دارای بیش از 100000+ نصب فعال و دارای امتیاز 4.4 ستاره است. برخی از ویژگی های قابل ذکر:

  • به حداقل رساندن HTML بدون احتساب یا با احتساب CSS داخلی و جاوا اسکریپت
  • پشتیبانی از شبکه چندین سایت وردپرسی
  • پشتیبانی WebP (تبدیل تصاویر به WebP با Optimus)
  • پشتیبانی از پیش فشرده سازی Gzip
  • پاک کردن خودکار حافظه پنهان هوشمند

از آنجا که یک نرم افزار منبع باز است، استفاده از این نسخه ها برای این افزونه تماما رایگان است.

منبع: entrepreneurshipera.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا