Web Design

زمان مورد نیاز برای ساخت و راه اندازی وب سایت چقدر است؟

یکی از سوالات متداول که کاربران می پرسند این است که “ساخت وب سایت چه مدت طول می کشد؟” یا “زمان مورد نیاز برای ساخت و راه اندازی وب سایت چقدر است؟” این یک سوال عالی است، اما همچنین یک پاسخ ساده و مطلقی ندارد. به طور معمول برای اکثر وب سایت ها، 12 تا 16 هفته طول می کشد. اما، این بستگی به تجربه شما در ساختن وب سایت، آنچه می خواهید وب سایت شما انجام دهد، چقدر برنامه ریزی قبلی دارید و همچنین از ابزار های آموزشی ای که استفاده می کنید، دارد. اگر می خواهید یک وب سایت فوق العاده ساده و بدون جلوه های پیشرفته ایجاد کنید، می توانید آن را در عرض چند ساعت ایجاد کنید.

اگر یک وب سایت کاملاً کاربردی و سفارشی می خواهید، هفته ها تا ماه ها به طول می انجامد. در اینجا مراحلی که باید برای ساخت و راه اندازی وب سایت انجام دهید را بررسی می کنیم.

با قدرت شروع کنید و ادامه دهید

شعر شل سیلوراستاین، Melinda Mae، که در آن روایت ملیندا مای می خواهد یک نهنگ بزرگ را بخورد و همه می گویند این غیرممکن است را در نظر داشته باشید. در ظاهر درست کردن یک وبسایت کامل تا حدودی مانند این داستان است. خوردن نهنگ برای ملیندا غیر ممکن به نظر نمی رسید، بنابراین او پشت میز می نشیند و گاز های ریزی می زند، و نهنگ را در طی 89 سال تمام می کند.

خوشبختانه، خوردن این نهنگ خاص (ساختن وب سایت) 89 سال طول نخواهد کشید، اما احساسات Melinda Mae می تواند مشابه احساس شما در این راه باشد. شما انگیزه زیادی در ابتدا خواهید داشت؛ اما، اگر وقتی کار را شروع کردید، انگیزه خود را حفظ کنید و پروژه را هر چند وقت یکبار به بخش های کوچک تری تقسیم کنید، به سرعت روند کار خود را طی خواهید کرد و در کمترین زمان ساخت وب سایت خود را به پایان خواهید رساند.

برنامه ریزی داشته باشید

ایجاد یک وب سایت بدون برنامه ریزی به نوعی مانند پخت کیک بدون دستور العمل است. در پایان با کنار گذاشتن مراحل مهم، متوجه می شوید که کل مدت کار بیهوده ای انجام می داده اید. قبل از اینکه ساخت وب سایت خود شروع کنید، به یک دستورالعمل نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که به تمام سؤالات زیر پاسخی دارید:

  • می خواهید وب سایت خود را چگونه نامگذاری کنید؟
  • آیا وب سایت شما دارای یک تگ لاین است؟
  • می خواهید از کدام تصویر هدر استفاده کنید؟
  • آیا می خواهید لوگوی خود را در وب سایت قرار دهید؟
  • می خواهید از چه طرح رنگی استفاده کنید؟
  • چه فونتی را دوست دارید؟
  • آیا گالری تصاویر برای تکمیل کپی وب سایت خود دارید؟
  • می خواهید طرح اصلی وب سایت شما چگونه باشد؟
  • چند صفحه در وب سایت خود می خواهید؟
  • کدام صفحات را در وب سایت خود می خواهید؟
  • می خواهید منوی پیمایش کجا ظاهر شود؟
  • چگونه کاربران وب سایت با شما تماس می گیرند (به عنوان مثال تلفن، چت، فرم تماس)
  • آیا وب سایت شما شامل یک وبلاگ خواهد بود؟
  • آیا اصول SEO را می دانید؟
  • می خواهید هر صفحه وب سایت شما چه چیزی بگوید؟

وقت بگذارید و پاسخ هر یک از این سؤالات را یادداشت کنید. خوشحال خواهید شد که این کار را کردید.

تحقیقات بازار

قبل از اینکه حتی شروع به تحقیق درباره نام دامنه یا ثبت نام در میزبانی وب کنید، انجام تحقیقات بازار ضروری است. این شامل یادگیری هرچه بیشتر در مورد مخاطبان هدف و رقبایتان است. وقتی می دانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و رقبا چه کار هایی انجام می دهند، ایجاد وب سایت آسان تر است و زمان ساخت آن بهینه تر می شود. همچنین مخاطبان شما را درگیر خود می کند و شما را از سایر وب سایت های رقیب متمایز کند.

تحقیقات بازار وب سایت می تواند فرایندی درگیر باشد و عاقلانه است که با منابع اضافی برای چگونگی انجام تحقیقات مؤثر در مورد مخاطبان و رقبا مشورت کنید. اما، در اینجا برخی از اصول لازم برای بررسی وجود دارد:

  • اطلاعات جمعیتی مخاطبان شما چیست؟
  • مخاطبان شما چه چیزی را دوست دارند و دوست ندارند؟
  • مخاطبان شما چه نوع محتوایی را دوست دارند (به عنوان مثال متن، فیلم، پادکست)؟
  • بینش رسانه های اجتماعی شما درباره مخاطبان شما چه می گوید (در صورت وجود)؟
  • چه بینش مشتری ای از CRM خود دارید (در صورت وجود)؟
  • بررسی های فعلی شما درباره شرکت شما چه می گویند؟
  • رقبای شما چه کسانی هستند؟
  • رقبای شما چه کار می کنند که موفق باشند و چه کار نمی کنند؟
  • چه تفاوتی با رقبای خود دارید؟
  • چه مشکلی را حل می کنید که رقبا حل نمی کنند؟

ساختار وب سایت خود را مشخص کنید

از آنجا که وب سایت ها بصری هستند، مهم است که ساختار وب سایت خود را ترسیم کنید. حتی می توانید به سرعت مشخص کنید که می خواهید چه صفحاتی را در سایت خود بگنجانید و می خواهید صفحات شما به چه صورت باشد.

خبر خوب این است که شما لازم نیست یک هنرمند باشید. این تمرین به شما کمک می کند ایده های خود را روی کاغذ بیاورید. می توانید تم های وردپرس را انتخاب کنید، لازم نیست که هیچ یک از کار های هنری را انجام دهید یا خودتان آن را طراحی کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک ایده اساسی در مورد آنچه می خواهید برنامه ریزی کنید و سپس به وردپرس اجازه دهید کارهای سخت را انجام دهد. البته این در صورتی است که بخواهید از یک CMS استفاده کنید. اگر بخواهید خودتان کد نویسی کنید، کارتان کمی سخت تر از قبل خواهد شد.

اگر با وردپرس کار می کنید، می توانید یکی از هزاران قالب وب سایت را که از قبل ساخته شده اند، انتخاب کنید که به بهترین شکل با آنچه در ساختار های ذهنی خود ترسیم کرده اید مطابقت داشته باشد.

استفاده از قالب های وردپرس

نسخه کپی وب سایت خود را بنویسید

پس از ترسیم ساختاری که می خواهید وب سایت شما چگونه باشد، وقت آن است که نسخه وب سایت خود را بنویسید. اگر نمی دانید وب سایت شما دقیقاً چگونه است و هنوز به چه تعداد نسخه نیاز دارید، می توانید برای هر صفحه در سایت خود سندی ایجاد کنید. سپس، عنوان، زیرعنوان ها و هر کپی از نسخه ای را که می دانید می خواهید در صفحه یادداشت کنید. هنگامی که به یک طرح یا موضوع پرداختید، تنظیمات را انجام خواهید داد. هنگامی که طرح زمینه خود را انتخاب کردید یا طرح خود را شروع کردید، می توانید مطالب خود را در صفحه ساز یا قالب وردپرس جایگذاری کنید.

دامنه، هاست و نرم افزار خود را انتخاب کنید

اگر برنامه ریزی ای برای وب سایت خود ایجاد کرده اید، تحقیقات بازار خود را انجام داده اید و تصاویر و کپی های خود را برنامه ریزی کرده اید، رسماً زمان شروع کار است. اولین قدم برای ساخت وب سایت انتخاب دامنه است. دامنه شما یک آدرس وب منحصر به فرد است که مرورگر ها را مستقیماً به وب سایت شما هدایت می کند. اگر هنوز نمی دانید باید از کدام سرویس دهنده خرید کنید، پیشنهاد ما به شما ممتاز سرور است که با بهترین و به صرفه ترین پلن ها، می تواند سرویسی قوی در اختیار شما و وب سایتتان بگذارد. همچنین می توانید از پیشنهاد هوشمند ممتاز سرور استفاده کرده و بهترین پلن برای وب سایت خود را دریافت کنید.

ممتاز سرور

بهترین خدمات هاستینگ را از ممتاز سرور بگیرید!

ممتاز سرور با ارائه بهترین خدمات همراه با قیمت های مقرون به صرفه آماده یاری رساندن به شما برای راه اندازی یک وب سایت مناسب با کسب و کارتان می باشد.

برای ثبت نام در میزبانی وب، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به momtazserver.com بروید، برنامه میزبانی مورد نظر خود را انتخاب کرده و ثبت نام کنید. اغلب نوع برنامه میزبانی انتخابی شما به پلتفرمی که استفاده می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید از وردپرس برای ساخت وب سایت خود استفاده کنید، می توانید یک طرح میزبانی از هاست های وردپرسی انتخاب کنید. پس از راه اندازی حساب کاربری خود، می توانید وردپرس را به آسانی نصب کرده و شروع به ایجاد سایت خود کنید. به یاد داشته باشید میزبانی وب سرویسی است که برای اجاره فضای سرور از آن استفاده می کنید. به همین ترتیب، شما همچنین می توانید وب سایت خود را با یک وب سایت ساز شخص ثالث بسازید و همچنان از طریق ممتاز سرور میزبان آن باشید.

وب سایت خود را طراحی کنید

اکنون که تمام برنامه ریزی ها را انجام داده اید و یک حساب میزبانی و دسترسی به وردپرس یا سازنده وب سایت دارید، می توانید طراحی سایت خود را شروع کنید. این مرحله قسمت عمده ای از وقت شما را به خود اختصاص می دهد. با این حال، اگر برنامه ریزی کرده و آماده شده باشید، این روند راحت تر خواهد بود. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به سیستم حساب خود وارد شوید، عناصر و الگو های طراحی خود را انتخاب کنید و شروع به وارد کردن تصاویر و کپی از قبل برنامه ریزی شده کنید. در اینجا یک راهنمای دقیق تر در مورد نحوه راه اندازی سایت وردپرس در وبلاگ ما وجود دارد.

وب سایت خود را مرور کرده و منتشر کنید

آخرین قسمت مراحل ساخت وب سایت شما در طی یک هفته بررسی وب سایت و انتشار آن است. این چیزی است که می خواهید قبل از انتشار بررسی کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که تمام لینک های داخلی و خارجی شما کار می کنند.
  • به قالب، طرح های رنگی و طراحی خود نگاه کنید تا مطمئن شوید زیبا به نظر می رسد.
  • لوگوی خود را دوباره بررسی کنید.
  • فاوآیکون (آرم کوچکی که در مرورگر کاربران ظاهر می شود) را اضافه کنید.
  • مطمئن شوید تصاویر شما به درستی بارگیری شده اند.
  • بررسی املایی و گرامری انجام دهید.
  • مطمئن شوید که وبلاگ خود را منتشر کرده اید (در صورت وجود).
  • بررسی کنید که فرم های شما کار می کنند.
  • افزونه های خود را تست کنید.
  • تمام افزونه های شبکه های اجتماعی خود را به روز کنید.

در واقع، شما باید همه عناصر وب سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می کند. پس از پایان کار، “انتشار” را کلیک کنید و وب سایت خود را با جهان به اشتراک بگذارید. امیدواریم این مطلب به شما اطلاعات مفیدی در مورد زمان مورد نیاز برای ساخت وب سایت موردنظرتان را داده باشد. موفق باشید!

سؤالات متداول:

ساخت وب سایت چقدر طول می کشه؟

این سؤال پاسخ دقیقی ندارد اما، به طور معمول برای اکثر وب سایت ها، 12 تا 16 هفته طول می کشد. یک وب سایت معمولی از ابتدا تا راه اندازی حداقل 14 هفته طول خواهد کشید. این شامل 3 هفته تحقیق و برنامه ریزی، 6 هفته طراحی، 3 هفته توسعه اولیه و 2 هفته اصلاحات است. اگر برای شروع نوشتن محتوا تا پایان صبر کنید، ممکن است خیلی بیشتر طول بکشد.

هزینه ساخت وب سایت وردپرسی چقدره؟

بستگی به نوع وب سایت و بودجه شما می تواند بسیار متغییر باشد پس این پاسخ دقیق نیست، اما به طور معمول با در نظر گرفتن هزینه هاستینگ، افزونه ها و قالب، ممکن است به چیزی حدود 1500000 تومان بودجه اولیه نیاز داشته باشید.

چرا قبل از ساخت وبسایت باید تحقیقات بازار انجام بدیم؟

انجام تحقیقات بازار ضروری است. این شامل یادگیری هرچه بیشتر در مورد مخاطبان هدف و رقبایتان است. وقتی می دانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و رقبا چه کار هایی انجام می دهند، ایجاد وب سایت آسان تر است و زمان ساخت آن بهینه تر می شود. همچنین مخاطبان را درگیر خود می کند و شما را از سایر وب سایت های رقیب متمایز می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا