HostingServer

بررسی ویژگی های سرور اختصاصی ارزان

یکی از اَشکال اصلی سرور میزبانی که از سایت های بزرگ و رو به رشد پشتیبانی می کند، سرور اختصاصی است. در ادامه، به بررسی سرور اختصاصی، خواهیم پرداخت. برای اطلاعات بیشتر در مورد، مزایای سرور اختصاصی IP ارزان که می تواند برای سایت شما به ارمغان بیاورد، به همراه نکاتی در مورد یافتن بهترین سرور اختصاصی ارزان و قابل اعتماد برای سایت جدید خود، ادامه مطلب را از دست ندهید.

اگر در جستجوی میزبان جدید هستید، تصمیمات زیادی وجود دراد که که باید به آن ها رسیدگی کنید. علاوه بر یافتن بهترین نوع میزبانی برای نیاز های خود، باید به این فکر کنید که از کدام ارائه دهنده میزبانی نیز می خواهید استفاده کنید.

هنگام انتخاب سرور میزبانی، باید مطمئن شوید که میزبانی است که می توانید با آن رشد و پیشرفت کنید. به این معنی که آن ها انواع مختلفی از میزبانی را ارائه می دهند که می توانند از سایت شما در هنگام مقیاس بندی، پشتیبانی کنند.

سرور اختصاصی چیست؟

سرور میزبانی اختصاصی، نوعی میزبانی وب سایت است که به شما امکان دسترسی به یک سرور فیزیکی کامل را می دهد.

مقایسه سرور میزبانی مشترک و اختصاصی

میزبانی مشترک، منابع یک سرور فیزیکی را با صد ها یا حتی هزاران وب سایت دیگر به اشتراک می گذارید. در سرور میزبانی مشترک، شما به مقدار تقسیم شده ای از منابع سرور دسترسی دارید، اما ممکن است با محدودیت هایی که این سبک میزبانی ارائه می دهد، مواجه شوید.

از دلایلی که باعث می شود یک سرور اختصاصی انتخاب کنید، این است که هنگام استفاده از میزبانی اختصاصی، به RAM سرور، پهنای باند، ذخیره سازی، پیکربندی نرم افزار و موارد دیگر دسترسی کامل دارید. با داشتن منابع سرور بیشتر در اختیارتان، می توانید یک وب سایت با عملکرد بسیار بالا و سطح امنیت و قابلیت اطمینان بالاتری داشته باشید، صرف نظر از اینکه سایت شما چقدر بزرگ است یا حجم ترافیکی که دریافت می کنید.

چه کسی می تواند از میزبانی ارزان سرور اختصاصی، بهره مند شود؟

جستجو برای سرور میزبانی اختصاصی ارزان.

اکثر صاحبان وب سایت احتمالاً از ارتقاء به میزبانی اختصاصی، بهره چندانی نخواهند برد. با این حال، این امر به این دلیل است که اکثر سایت ها هرگز از حجم بالایی از ترافیک برای استفاده از میزبانی اختصاصی برای شروع استفاده نمی کنند.

در ادامه، چند مورد از مهمترین دلایلی که باید ارتقاء میزبانی اختصاصی را مد نظر داشته باشید آورده شده است:

دریافت حجم زیاد ترافیک

وقتی حجم زیادی ترافیک دریافت می کنید، اطمینان از سرعت بارگذاری سریع و عملکرد بالای سایت باید اولویت اصلی شما باشد. یک سرور اختصاصی، سطح بالایی از زمان کارکرد و عملکرد باورنکردنی را به همراه ویژگی های اضافی مانند سفارشی سازی سرور و افزایش امنیت به شما ارائه می دهد.

با یک میزبان اختصاصی ارزان، می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت شما می تواند حجم بالایی از بازدید کنندگان ماهانه را به راحتی پشتیبانی کند.

درآمد وب سایت بالا

وقتی سایت شما سودآور است، برای هر ثانیه آفلاین بودن، ضرر می کنید. وقتی سایت شما آفلاین است نه تنها ضرر می کنید بلکه تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهید. این امر در مورد فروشگاه های تجارت الکترونیک دو برابر است.

هنگامی که از یک فروشگاه آنلاین استفاده می کنید، تجربه کاربری شما بسیار مهم است. تصور کنید سایت شما آفلاین می شود درست زمانی که کاربر در حال تکمیل سفارش خود است.

با یک سرور اختصاصی ارزان، تقریباً به میزان صفر، خرابی خواهید داشت. این بدان معناست که هنگام اجرای تبلیغات، سایت شما می تواند افزایش ترافیک را کنترل کند و کاربران شما همیشه می توانند سفارشات خود را تکمیل کنند.

شما نیاز به پیکربندی سرور منحصر به فرد دارید

آیا سایت شما برای عملکرد صحیح، به پیکربندی نرم افزاری منحصر به فردی نیاز دارد؟

شاید شما در حال اجرای نرم افزاری هستید که منابع سرور را به طریقی منحصر به فرد، مورد استفاده قرار می دهد، یا راهی برای بهینه سازی عملکرد وب سایت خود با تنظیم سخت افزار و نرم افزار منحصر به فرد پیدا کرده اید یا شاید حتی بخواهید از یک سرور اختصاصی برای گیمینگ استفاده کنید.

اگر نیاز به پیکربندی سرور منحصر به فرد دارید، دلیل آن هرچه باشد، شما می خواهید از سرور اختصاصی استفاده کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که سفارشی کردن سرور اختصاصی شما به سطح بالاتری از مهارت های فنی برای تنظیم و حفظ محیط سرور شما نیاز دارد.

در سرور اختصاصی ارزان، به دنبال چه چیزی باشید؟

وقتی به دنبال بهترین میزبانی ارزان قیمت اختصاصی هستید، چند نکته را باید در نظر داشته باشید. به طور کلی، هزینه میزبانی اختصاصی، گران ترین شکل میزبانی وب خواهد بود. به هر حال، شما یک سرور فیزیکی کامل اجاره می کنید و این هزینه ها را با هیچ کاربر دیگری تقسیم نمی کنید.

با این وجود، اَشکال ارزان تری از میزبانی اختصاصی وجود دارد. در ادامه چند ویژگی کلیدی ارائه خواهد شد که هنگام انتخاب ارائه دهنده میزبانی اختصاصی باید به دنبال آن ها باشید:

1. پشتیبانی با کیفیت بالا

یک تیم پشتیبانی قوی، چیزی نیست که بخواهید از آن غافل شوید. وقتی با حساب میزبانی خود به مشکل برخوردید، باید یک تیم پشتیبانی آگاه داشته باشید که بتواند به شما در حل سریع مشکلات کمک کند.

حتی اگر مهارت های فنی لازم یا یک تیم مهندسی قوی دارید، وظایف خاصی وجود دارد که ممکن است برای ارائه آن ها به شرکت میزبانی خود نیاز داشته باشید. اگر تیم پشتیبانی آن ها کند یا بی فایده باشد، ممکن است مسائل کوچک سایت به مسائل بزرگ تبدیل شود.

اگر مهارت مدیریت یا عیب یابی سرور وب خود را ندارید، داشتن یک تیم پشتیبانی با کیفیت بسیار مهمتر است. کیفیت تیم پشتیبانی چیزی نیست که بخواهید از آن غافل شوید.

2. سطح بالای ضمانت Uptime

اگر نیاز به ارتقا به سرور اختصاصی دارید، احتمالاً سایت شما درآمد قابل توجهی ایجاد می کند. به همین دلیل، داشتن سطح بالای Uptime، فوق العاده مهم است.

مدت زمانی که سایت شما بصورت آفلاین صرف می کند، در واقع کسر درآمد سایت شما را در بر خواهد داشت. به علاوه، هر زمان که سایت شما آفلاین باشد، تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهید. تصور کنید در صورتی که سایت شما در حال تکمیل خرید باشد، چه اتفاقی می افتد. به دنبال یک سرور ارزان اختصاصی باشید که زمان فوق العاده بالایی را ارائه دهد.

3. ویژگی های مورد نیاز سرور

اگر سرور اختصاصی ارزان مورد نظر شما، از ویژگی های مورد نیاز سایت شما پشتیبانی نمی کند، خرید آن فایده ای ندارد. حتی اگر قیمت این سرور میزبانی، کاملاً با بودجه شما مطابقت داشته باشد، یک سرور اختصاصی که ویژگی هایی را که سایت شما نیاز دارد ارائه ندهد، هیچ فایده ای ندارد.

به عنوان مثال، آیا یک سیستم عامل انتخابی، مانند “Windows” یا “Linux” را ارائه می دهد؟ آیا میزان پهنای باند، ذخیره سازی و حافظه مورد نیاز شما پشتیبانی می شود؟ آیا میزبانی وب دارای آدرس IP اختصاصی است؟ قبل از اینکه مقایسه قیمت ها را شروع کنید، در مورد ویژگی های سرور قابل مذاکره فکر کنید.

بهترین سرور اختصاصی ارزان چیست؟

هر وب سایتی، نیاز های منحصر به فردی خواهد داشت. به همین دلیل، “بهترین” میزبانی اختصاصی ارزان، برای هر سبک وب سایت، وجود ندارد.

شما باید الزامات سرور منحصر به فرد خود را در نظر بگیرید و ببینید کدام ویژگی ها قابل مذاکره نیستند. فقط در این مرحله باید جستجوی ارائه دهنده سرور اختصاصی را شروع کنید.

محدوده قیمت سرور های اختصاصی بسیار زیاد است. مواردی مانند ویژگی های اضافی مورد نیاز شما، نوع سرور اختصاصی که انتخاب می کنید و مدت قرارداد شما همگی بر میزان ارزان بودن خدمات شما تأثیر می گذارد.

به طور معمول، پایین ترین قیمت ماهیانه ای که می توانید برای یک سرور اختصاصی پیدا کنید، حدود 75 دلار در ماه است. هرچه سطح میزبانی بالاتر باشد، این قیمت بیشتر افزایش می یابد.

اگر به دنبال ارزان ترین سرور اختصاصی ممکن هستید، احتمالاً باید فداکاری کنید. ارائه دهندگان میزبانی وب، می توانند با کاهش برخی ویژگی ها، برنامه های میزبانی ارزان قیمتی را ارائه دهند. فقط مطمئن شوید که این ویژگی ها بر عملکرد سایت شما تأثیر نمی گذارد.

مورد دیگری که باید بین آن ها انتخاب کنید، این است که آیا به یک سرور مدیریت شده یا نیمه مدیریت شده، نیاز دارید یا خیر. با یک سرور مدیریت شده، به یک تیم پشتیبانی بسیار مفید و آگاه دسترسی خواهید داشت. آن ها در تنظیم سرور، نگهداری، بهینه سازی، بروز رسانی و موارد دیگر، به شما کمک خواهند کرد. همچنین به یک کنترل پنل کاربر پسند، پشتیبان گیری خودکار و موارد دیگر دسترسی خواهید داشت.

یک سرور اختصاصی نیمه مدیریتی، برای راه اندازی و مدیریت سرور شما به تخصص فنی بیشتری نیاز دارد. به جای اینکه بتوانید به یک تیم پشتیبانی اختصاصی تکیه کنید، بیشتر وظایف نگهداری و پیکربندی سرور را بر عهده خواهید داشت. این سطح از میزبانی اختصاصی ارزان تر خواهد بود، اما شما مسئول بیشتر کار های فنی سرور خود هستید.

هنگام یافتن بهترین و ارزان ترین سرور های میزبانی اختصاصی برای خود، به این فکر کنید که بدون داشتن چه نوع ویژگی هایی می توانید وب سایت خود را مدیریت کنید.

سخن آخر

امیدوارم اکنون، درک بهتری از میزبانی سرور اختصاصی داشته باشید، اینکه چگونه می تواند برای سایت شما مفید باشد و در یک میزبان اختصاصی ارزان به دنبال چه چیزی باشید.

به یاد داشته باشید که وقتی صحبت از میزبانی می شود، اغلب مبلغی را که برای آن هزینه می کنید، دریافت خواهید کرد. انتخاب یک سرور اختصاصی تنها بر اساس قیمت، اغلب می تواند محیط سرور وبِ کمتری را برای شما ایجاد کند، که به سایت شما آن چیزی را که نیاز دارد ارائه نمی دهد.

اگر قیمت بیشترین دغدغه شماست، شاید بهتر باشد منتظر بمانید تا درآمد شما بیشتر شود، بنابراین می توانید یک برنامه میزبانی اختصاصی بهتر تهیه کنید.

منبع: hostgator

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا