CloudServer

نظارت بر عملکرد ابر

عملکرد عالی، پاسخ سریع و 100٪ به موقع صفحه برای مشاغل آنلاین ضروری است. اینجاست که فروشندگان تصمیم می گیرند استراتژی رایانش ابری را انتخاب کنند؟ نظارت بر عملکرد ابر به معنای اندازه گیری سطح خدمتی است که مشتری از کل محیط ابر، معمولاً از یک ارائه دهنده خدمات ابری بدست می آورد. درک چگونگی استفاده از همه مؤلفه ها و استفاده از پتانسیل کامل چنین زیرساخت های فناوری اطلاعات از راه دور، هم برای کاربر نهایی و هم برای ارائه دهنده خدمات ضروری است.

بنابراین، مدیریت عملکرد ابر باید توسط ارائه دهنده خدمات و همچنین مصرف کننده ابر (شرکت ها، سازمان ها) انجام شود و نوع گزارش دهی آنها متفاوت خواهد بود.

عملکرد زیرساخت

عملکرد زیرساخت ها به معنای نظارت بر همه مؤلفه های موجود در ابر مانند دستگاه های مجازی، شبکه و ذخیره سازی است. این گزارش عمدتا توسط ارائه دهندگان خدمات گرفته می شود. زمان پاسخگویی به زیرساخت ها (IRT) محاسبه می شود تا بدانید چه مدت طول می کشد یک زیرساخت مجازی برای تکمیل یک درخواست واحد از یک برنامه به یک محیط بار کاری برود.

توپولوژی های برنامه ها و همچنین منابع مجازی و فیزیکی مورد استفاده برنامه باید شناسایی شوند. با افزودن برنامه های جدید و عناصر جدید زیرساختی، این کار باید بطور مداوم انجام شود. داده های مربوط به ماشین های فیزیکی و مجازی بطور مداوم جمع آوری می شود.

میزان استفاده از CPU، در تمام CPU ها، در هر CPU و بین CPU ها اندازه گیری می شود. همچنین، استفاده از دیسک، تأخیر دیسک، درصد حافظه استفاده شده، توان داده و پهنای باند و پارامترهای مرتبط با آن نیز اندازه گیری می شوند. در زیر مثالی از پارامترهای نظارت شده برای ماشین های میزبان و مجازی برای VMware ESX / ESXi آورده شده است.

عملکرد زیرساخت

عملکرد برنامه

مصرف کنندگان ابر عمدتاً به نحوه عملکرد برنامه های front-end مورد استفاده در تجارت خود علاقه مند هستند. برنامه های میزبانی شده در ابر، بر خلاف برنامه های سرور، شرایطی را تغییر می دهند و باید به طور مداوم تحت نظارت، ردیابی و نقشه برداری قرار بگیرند. زمان پاسخ برنامه (ART) برای یافتن زمان مورد نیاز برنامه برای پاسخ به درخواست های مختلف کاربر محاسبه می شود. مصرف کنندگان ابر، ایده آل خود را برای یک ابزار نظارت عملکرد که از قبل در برنامه ساخته شده است، انتخاب می کنند.

 عملکرد برنامه
عملکرد برنامه

برای مصرف کنندگان ابر اهمیت دارد که میزان شفافیت ارائه شده از ابزار نظارت بر برنامه را تعیین کنند، زیرا متعاقباً این امر بر اعتبار گزارش آنها تأثیر خواهد گذاشت. برخی از ابزارها شامل مؤلفه های پیش بینی کننده هستند، مانند هشدار دادن به مدیر در مورد مشکلاتی که ممکن است بوجود بیاید و اجزای تجویز شده، که به صورت خودکار راه حل را انجام می دهد.

انتقال سیستم شما به ابر بدون نظارت، کافی نیست و استراتژی نظارت عملکرد ابر برای فروشندگانی که وارد بازار رایانش ابری می شوند بسیار مهم است. بسیاری از ابزارهای مانیتورینگ ابری از طرف شخص ثالث قابل دستیابی هستند و بهتر است از تعداد بیشتری از آنها استفاده کنید. با این وجود، استخدام مدیران نظارت حرفه ای ابری، برای مصرف کنندگان سودمند ابر و مدیران شرکت ها گزینه ای ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا