CMSWordPressآموزش

نحوه ایجاد یک وب سایت بازی با وردپرس در سال 2021 (گام به گام)

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه با وردپرس یک وب سایت بازی بسازید؟ بازی محبوبیت خیلی زیادی دارد. با وب سایت مخصوص بازی خود، می توانید یک انجمن بازی ایجاد کنید، یک وبلاگ بازی محبوب ایجاد کنید و حتی درآمد جانبی کسب کنید. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه بدون هیچ گونه مهارت فنی به راحتی با WordPress یک وب سایت بازی ایجاد کنید. ساخت وبسایت بازی یکی از بهترین کار هایی است که می توانید انجام دهید.

برای ساخت سایت وب سایت بازی با استفاده از وردپرس به چه مواردی نیاز دارید؟

برای ساخت یک وب سایت بازی با وردپرس به موارد زیر احتیاج دارید.

  • نام دامنه (این نام وب سایتی است که افراد برای یافتن سایت شما به صورت آنلاین تایپ می کنند، به عنوان مثال momtazserver.com)
  • یک حساب میزبانی وب (این جایی است که پرونده های وب سایت شما ذخیره می شود)
  • تم وردپرس (این امر عملکرد سایت شما را کنترل خواهد کرد)
  • افزونه های مناسب وردپرس (با این روش ویژگی های خاص بازی مورد نیاز خود را اضافه خواهید کرد)
  • گواهی SSL (اگر قصد فروش محصولات یا افزودن پخش جریانی Twitch را دارید) به این مورد احتیاج دارید
  • توجه 1 ساعته شما

بسته به نوع وب سایت بازی که می سازید، ساخت آن در کمتر از یک ساعت کاملاً امکان پذیر است. ما مرحله به مرحله شما را در کل مراحل راهنمایی خواهیم کرد.

مرحله 0: چه نوع وب سایت بازی می سازید؟

اگر عاشق بازی های ویدیویی و گیمینگ هستید، هیچ چیز بهتر از درگیر شدن در این فضا نیست. وبلاگ ها و وب سایت های بازی به جامعه وسیعی از گیمر ها پاسخ می دهند که به دنبال مقالاتی در مورد جدید ترین بازی ها، کنسول ها، سخت افزار، رویداد ها و موارد دیگر باشید.

با وردپرس چه نوع وب سایت های بازی می توان ساخت؟

  • یک انجمن اختصاصی بازی برای بازی مورد علاقه تان
  • یک سایت بررسی بازی و وبلاگ خبری
  • سایتی که میزبان بازی های آنلاین ساده و سرگرم کننده است
  • سایتی که محصولات خود را به جامعه بازی می فروشد

هر نوع وب سایت مخصوص بازی را که می خواهید ایجاد کنید، این آموزش به شما کمک می کند با استفاده از وردپرس آن را بسازید.

مرحله 1. انتخاب بستر وب سایت مناسب

برای شروع، شما باید سازنده وب سایت مناسب را انتخاب کنید و از آنجا که این مقاله را می خوانید، در مسیر درست قرار دارید. شما می توانید از وردپرس استفاده کنید. اما، دو نوع نرم افزار وردپرس وجود دارد که با همان نام مشترک هستند، بنابراین گیج شدن آسان است. ابتدا WordPress.com را در اختیار دارید که یک بستر میزبانی وبلاگ است. دوم WordPress.org است که نسخه میزبان خود WordPress است.

ما توصیه می کنیم از نسخه WordPress.org میزبان استفاده کنید زیرا به شما امکان آزادی، کنترل و دسترسی بیشتر به تمام ویژگی های وردپرس را می دهد. در مرحله بعدی، به یک نام دامنه و میزبانی وب نیاز دارید. شما به یک ارائه دهنده میزبانی با کیفیت بالا نیاز دارید که با رشد وب سایت وردپرس شما را پشتیبانی کند.

هزینه یک نام دامنه معمولاً 259000 تومان در سال است و میزبانی وب حدوداً 43000 تومان در ماه شروع می شود. اگر تازه شروع کرده اید، این می تواند یک سرمایه گذاری بزرگ باشد. خوشبختانه ممتاز سرور، ارائه دهنده میزبانی توصیه شده توسط وردپرس، موافقت کرده است که به خوانندگان ما دامنه رایگان، گواهی SSL و تخفیف در میزبانی وب خود ارائه دهد. بعد از اینکه از طریق ممتاز سرور میزبانی را خریداری کردید، آن ها به طور خودکار سیستم مدیریت محتوای وردپرس (CMS) را برای شما نصب می کنند.

اگر ترجیح می دهید، می توانید وردپرس را خودتان نصب کنید. برای جزئیات بیشتر، آموزش کامل نصب وردپرس را دنبال کنید. پس از نصب وردپرس، وقت آن است که بقیه وب سایت بازی وردپرس خود را راه اندازی کنید.

مرحله 2. انتخاب تم مناسب وب سایت بازی وردپرس

مرحله بعدی بعد از راه اندازی WordPress سایت شما، انتخاب تم مناسب بازی وردپرس است.

تم مناسب وب سایت بازی وردپرس

وقتی در جستجوی بهترین تم بازی وردپرس هستید، با چندین گزینه روبرو خواهید شد که دارای ویژگی های مربوط به بازی هستند و در آن ها کاملاً پخته شده است. حتی اگر به نظر ایده خوبی برسد، در واقع شما می خواهید از استفاده از این تم خودداری کنید. شما به تم WordPress که برای بازی ساخته شده باشد، نیاز ندارید.

بیشتر تم های بازی وردپرس باگ دارند. حتی می توانید هنگام افزودن ویژگی های جدید به سایت خود با مشکلات سازگاری روبرو شوید. بهتر است یک تم انعطاف پذیر و با کیفیت بالا انتخاب کنید و با افزونه های وردپرس عملکرد بهتری داشته باشید. انواع افزونه ها برای کمک به شما در افزودن ویژگی های موردنظر شما وجود دارد. با استفاده از این روش، در عین حفظ ویژگی های مشابه و عدم استفاده از توسعه دهنده های وردپرس، این انعطاف پذیری برای تغییر تم در آینده دارید.

اگر می خواهید فرایند را میانبر کنید، بهترین گزینه های مربوط به مجله وردپرس را انتخاب کنید. یک تم مجله می تواند برای وب سایت های بازی مناسب باشد، زیرا آنچه را که سایت های بزرگ موفق دیگر در فضای بازی انجام می دهند، مدل می کند. پس از یافتن تمی که دوست دارید، می توانید آن را نصب و فعال کنید. اگر به نصب موضوع نیاز به راهنما دارید، به راهنمای گام به گام نحوه نصب قالب WordPress مراجعه کنید.

مرحله 3: نصب پلاگین های وردپرس مناسب Gaming

بعد از آن، وقت آن است که با افزونه های بازی وردپرس، قابلیت های بیشتری به وب سایت خود اضافه کنید. پلاگین ها مانند برنامه هایی برای سایت وردپرس شما هستند. آن ها به شما امکان می دهند انواع ویژگی ها را به وب سایت خود اضافه کنید. بیش از 58000 افزونه رایگان برای وردپرس وجود دارد. چه نوع ویژگی های بازی را می توانید به وردپرس اضافه کنید؟

  • بررسی دقیق بازی های ویدیویی
  • یک انجمن انجمن بازی
  • پخش جریانی بازی
  • گیمر ها در زمان واقعی می توانند بازی کنند
  • فروش محصولات مرتبط با بازی

افزودن نقد های بازی به وردپرس

اگر شما یک وبلاگ نویس بازی هستید که در مورد بازی ها، سخت افزار ها و کنسول ها وبلاگ نویسی می کنید، می خواهید قابلیت مرور پیشرفته را به سایت خود اضافه کنید. به این ترتیب وقتی در حال نوشتن نظرات محصول هستید، می توانید رتبه بندی های ستاره دار را اضافه کرده و ظاهر نظرات خود را بهبود ببخشید.

ببینید چگونه مرور های شما در موتور های جستجو برجسته می شود:

بررسی مرور های شما در موتور های جستجو

بهترین راه برای انجام این کار استفاده از افزونه WP Product Review Lite است. به شما امکان می دهد بررسی های بازی را در سایت خود مدیریت و نمایش دهید. این افزونه گزینه های سفارشی سازی را در اختیار شما قرار می دهد تا جوانب مثبت و منفی، تصاویر محصول، رتبه بندی و موارد دیگر را به نظرات خود اضافه کنید.

افزونه WP Product Review Lite

حتی یک ویژگی برای اضافه کردن نوار کناری، محصولات برتر و ابزارک های بسته بندی شده به سایت شما وجود دارد. همچنین ممکن است بخواهید از افزونه هایی مانند Pretty Links یا ThirstyAffiliates برای کسب درآمد بهتر از وب سایت خود با بازاریابی وابسته استفاده کنید.

ایجاد یک انجمن مرتبط با بازی در وردپرس

یکی دیگر از ویژگی های عالی که ممکن است بخواهید به سایت خود اضافه کنید، تالار گفتمان انجمن بازی های است. یک انجمن می تواند یک صفحه بحث، محلی برای به اشتراک گذاشتن نکاتی درباره یک بازی خاص یا حتی یک کادر پرسش و پاسخ باشد.

انجمن ها به بازدیدکنندگان شما این امکان را می دهند که مانند بخشی از وب سایت شما باشند. وقتی آن ها در بحث شرکت می کنند و با دیگران به اشتراک می گذارند، به احتمال زیاد دوباره به وبلاگ وردپرس شما باز می گردند و از راه های دیگری استفاده می کنند.

بهترین روش برای افزودن قابلیت های فروم استفاده از یک افزونه وردپرس مانند bbPress یا BuddyPress است. این دو مورد از بهترین افزونه های تالار گفتمان وردپرس هستند و به شما کمک می کنند تا به راحتی عملکرد انجمن را به سایت خود اضافه کنید.

افزودن قابلیت های فروم

افزودن قابلیت پخش جریانی به وردپرس

اگر یک طرفدار پخش جریانی هستید یا می خواهید جریان های ویدیویی معروف Twitch و Esports را در سایت بازی خود جاسازی کنید، می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. بهترین راه برای افزودن این ویژگی با افزونه وردپرس است. توصیه می کنیم از پلاگین Twitch TV Easy Embed استفاده کنید. به شما امکان می دهد جریان های Twitch.tv را در وردپرس جاسازی کنید و ظاهر را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه، به سادگی به تنظیمات » Easy Embed for Twitch TV (Rail) بروید. در این صفحه “تنظیمات اصلی” را پیدا می کنید که می توانید جریان های مورد نظر را برای نمایش تنظیم کنید.

افزودن قابلیت پخش جریانی به وردپرس

با استفاده از نسخه رایگان افزونه، می توانید “بازی” یا “کانال” مورد نظر خود را برای پخش جریانی وارد کنید. در آخر، مطمئن شوید که قبل از وجود صفحه، روی «ذخیره کانال» کلیک کنید. در اینجا نحوه نمایش آن هنگام افزودن بازی “Twitch “Hearthstone نمایش داده می شود.

افزودن قابلیت پخش جریانی به وردپرس

برای افزودن جریان Twitch به وردپرس می توانید از کد کوتاه [getTwitchRail] استفاده کنید. به سادگی کد کوتاه را کپی کرده و در هر صفحه یا پستی، یا حتی در ابزارک نوار کناری خود قرار دهید.

فقط مطمئن شوید که روی دکمه “انتشار” یا “به روز رسانی” کلیک کنید تا صفحه ذخیره شود و جریان Twitch شما به صورت زنده انجام شود. اگر می خواهید یک دیوار کامل از جریان Twitch به وردپرس اضافه کنید، پس می توانید از پلاگین Twitch TV Easy Embed (Wall) استفاده کنید. توسط همان تیم توسعه دهندگان وب ایجاد شده است و از همان دستورالعمل های تنظیمات بالا استفاده می کند.

افزودن بازی های سرگرم کننده ساده به وردپرس

شاید از خود بپرسید که چگونه بازی ها را به یک وب سایت وردپرس اضافه می کنید؟ افزودن بازی به سایت شما می تواند بازدید کنندگان شما را با انجام کاری سرگرم کننده روبرو کند و امیدوارم که آن ها احساس مثبتی را به همراه داشته باشند.

بهترین روش برای افزودن بازی به وب سایتتان، داشتن یک افزونه بازی وردپرس است. افزونه هایی مانند Dinosaur Game و Word Search Puzzles Game وجود دارد که به شما امکان می دهد بازی های ساده ای به سایت خود اضافه کنید.

اضافه کردن بازی های ساده به وب سایت بازی وردپرس

اگر می خواهید وب سایت وردپرس خود را به یک بستر بازی آنلاین تبدیل کنید، استفاده از MyArcadePlugin را توصیه می کنیم. این یک افزونه برتر است که بیش از 100000 سایت وردپرسی از آن استفاده می کنند.

فروش محصولات مرتبط با بازی در وردپرس

فروش محصولات مرتبط با بازی در وردپرس

شاید هدف شما از ایجاد یک وب سایت بازی، فروش راهنما های بازی و تجهیزات باشد. این می تواند یک عینک مخصوص بازی مخصوص باشد که برای کمک به کاهش خستگی چشم ساخته اید و یا شما در یک بازی خاص استاد هستید و می خواهید دوره ها و راهنما ها را بفروشید. وردپرس ایجاد فروشگاه اینترنتی تجارت الکترونیکی، فروش محصولات دیجیتالی یا فیزیکی را آسان می کند.

مرحله 4. بردن سایت بازی وردپرس خود به سطح بعدی

وردپرس یک پلتفرم قدرتمند و انعطاف پذیر است که به شما امکان دسترسی به هزاران افزونه مختلف را می دهد که می توانید برای رشد وب سایت بازی خود استفاده کنید. افزونه های زیر می توانند امروز به شما در رشد وب سایت بازیتان کمک کنند.

  • WPForms Lite: این بهترین افزونه برای وردپرس است و به شما امکان می دهد با استفاده از سازنده کشیدن و رها کردن، سریع فرم های تماس را ایجاد کنید.
  • AIOSEO: بهترین افزونه SEO برای WordPress است و به شما کمک می کند در موتور های جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.
  • Google Analytics: را به راحتی در وردپرس نصب کنید و می توانید درک کنید که بازدید کنندگان شما از کجا می آیند و چه محتوایی در سایت شما با ارزش ترین است.
  • Smash Balloon: این بهترین پلاگین تغذیه رسانه های اجتماعی برای وردپرس است و به شما اجازه می دهد شبکه اجتماعی خود را مستقیماً به وردپرس اضافه کنید.
  • SeedProd Lite: این بهترین پلاگین سازنده صفحه است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را به راحتی با سازنده کشیدن و رها کردن بدون نیاز به HTML سفارشی کنید.

مرحله 5. تسلط بر وردپرس برای رشد وب سایت خود

استفاده از وردپرس آسان و در عین حال بسیار قدرتمند است. هر از گاهی ممکن است نیاز به راهنمایی بیشتر داشته باشید. به سادگی کلمات کلیدی مورد نظر خود را در کادر جست و جوی وبلاگ ما تایپ کنید و در صورت وجود می توانید از مطالب مورد نیاز خود استفاده کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یک وب سایت بازی با وردپرس ایجاد کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد سرور های گیمینگ مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا