Web Design

ترند های برتر طراحی وب سایت در سال 2021 و استفاده مناسب از آن ها

هیچ چیز آنلاینی برای مدت طولانی ثابت نمی ماند. اینترنت مکانی پر تغییر است. روند طراحی وب نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر مصرف کننده ای وب سایتی را باز کند که به نظر برسد در دهه 1990 ساخته شده است، بعید است که آن را جدی بگیرد. برای این که وب سایتتان به نظر قانونی و حرفه ای بیاید، باید با ترند های طراحی وب سایت به روز باشید.

نگاهی به ترند های طراحی وب جدید می تواند ایده ای اجمالی به مسیر حرکت طراحی وب در آینده داشته باشد و دانستن اینکه انواع وب سایت های دیگر از چه ویژگی های طراحی استفاده می کنند و آزمایش آن ها، می تواند ایده های جدیدی برای روش های طراحی وبسایتتان به شما ارائه دهد.

ترند های برتر طراحی وب سایت سال 2021

برای اینکه در مورد جدید ترین روش های طراحی وب آگاهی داشته باشید و بتوانید برای وب سایت خود الهام بگیرید، ما چند ترند محبوب برای سال 2021 را برای شما آورده ایم.

طراحی ریسپانسیو (Responsive)

وب سایت های responsive ترند جدید طراحی وب در سال 2021 نیستند، اما به اندازه کافی مهم هستند که همچنان در بالای لیست ما قرار دارند. همانطور که استفاده از تلفن همراه به صعود رو به بالا خود ادامه می دهد، اطمینان از اینکه وب سایت شما حداقل در گوشی های همراه به همان اندازه که در صفحه های بزرگتر کار می کند، کار می کند بسیار مهم است.

اگر وب سایت شما تجربه کاربری خوبی برای موبایل فراهم نکند، بازدید کنندگان علاقه ای برای کلیک روی آن نخواهند داشت. حتی اگر به کلیک کردن بازدید کنندگان اهمیتی ندهید (که واقعاً باید این کار را انجام دهید)، برای SEO (بهینه سازی موتور جستجو) نیز بد است. اگر تجربه کاربری بدی را برای کسی در موبایل ایجاد کند، Google رتبه کمتری به وب سایت شما می دهد.

اگرچه می توانید نسخه کاملاً جداگانه ای از وب سایت خود را برای کاربران تلفن همراه نسبت به دسکتاپ ایجاد کنید، اما برای اکثر مشاغل گزینه بهتر ساختن یک وب سایت رسپانسیو است.

در یک وب سایت responsive، هر صفحه کپی، تصویر و عناصر یکسانی دارد بدون توجه به اینکه در چه دستگاهی آن را مشاهده می کنید، اما براساس اندازه صفحه نمایش به گونه ای متفاوت مرتب شده اند. تصویری که در کنار متن روی دسکتاپ شما نشان داده می شود، ممکن است به عنوان مثال در صفحه کوچک تر در زیر آن نشان داده شود.

responsive بودن وب سایت شما این اطمینان را می دهد که کاربران تلفن همراه شما در عین داشتن یک تجربه کاربر پسند، اطلاعات و ارزش یکسانی از وب سایت شما دریافت می کنند. به عنوان یک نکته اضافه شده، اگر ایجاد یک وب سایت ریسپانسیو به نظر ترسناک است، یک سازنده وب سایت را در نظر بگیرید که به طور پیش فرض از طراحی پاسخگو استفاده می کند. بیشتر کارها قبلاً انجام شده است.

بات چت

احتمالاً در وب گردی متوجه شده اید که بسیاری از وب سایت های تجاری هنگام ورود به وب سایت، در سمت راست و پایین صفحه پنجره کوچکی ظاهر می شوند و به شما این امکان را می دهد تا با یک نماینده چت کنید. افزودن یک پنجره چت مانند این به وب سایت شما به این معنی است که هر بازدید کننده ای که سؤال دارد می تواند بلافاصله پاسخ آن را دریافت کند. اما برای بسیاری از وب سایت ها، داشتن شخصی برای پاسخ به این سؤالات در زمان واقعی بسیار چالش برانگیز است.

نمونه ای از چت بات در وب سایت

چت بات ها برای هر نوع وب سایتی منطقی نیستند، اما اگر یک وب سایت تجاری دارید و چند سؤال اصلی از بازدید کنندگان خود دریافت می کنید، می توانند در وقت کارکنان شما صرفه جویی کنند و در عین حال تجربه خوبی را به بازدید کنندگان شما ارائه دهند.

پاپ آپ های کمتر

طراحان وب و بازاریابان درباره اهمیت ایجاد یک تجربه کاربری خوب بسیار صحبت می کنند. و با این وجود، همین افراد مستعد ابتلا به نوعی عنصر طراحی وب هستند که تقریباً همه بازدید کنندگانشان از آن متنفر هستند: پاپ آپ های وب وحشتناک!

در یک نظرسنجی 73٪ از مصرف کنندگان گفتند که از پنجره های پاپ آپ بیزارند. و مرورگر محبوب Google Chrome اکنون پیش فرض در مسدود کردن پنجره های پاپ آپ آزار دهنده دارد. وب سایت هایی که به بهبود UX اهمیت می دهند باید جدی بگیرند که پنجره های پاپ آپ را از بین ببرند. یا اگر حذف کامل آن ها عاقلانه به نظر نمی رسد (برای بسیاری از مارک ها بسیار کارآمد هستند)، حداقل نحوه کارکرد آن ها را تغییر دهید.

نمونه ای پاپ آپ در وبسایت

انیمیشن

ویدئو های پخش خودکار بسیار قدیمی هستند، تقریباً به اندازه پنجره های بازشو محبوب هستند. اما این بدان معنا نیست که وب سایت شما باید کاملاً ایستا باشد. با انیمیشن های ساده می توانید حرکتی را به طراحی وب خود اضافه کنید. در اینجا دو عکس از یک وب سایت با استفاده از انیمیشن در صفحه اصلی وجود دارد:

نمونه استفاده از انیمیشن در وبسایت
نمونه استفاده از انیمیشن در وبسایت

ریز تعاملات

ریز تعاملات از نظر تعامل با کاربر، یک انیمیشن را یک گام جلوتر می برند. این ها انیمیشن هایی هستند که به آنچه کاربر در صفحه انجام می دهد پاسخ می دهند. اگر هنگام تغییر مکان یک عنصر خاص، متوجه تغییر وب سایت یا یک انیمیشن شوید که با پیمایش به پایین ایجاد می شود، این تعاملات ریز است.

ریز تعاملات در سراسر وب رایج شده اند و این باعث می شود روند طراحی وب خوبی در سال 2021 در رادار شما باشد.

شخصی سازی

طراحان وب تمام تلاش خود را می کنند تا هنگام ساخت سایت، مخاطب مورد نظر خود را شناسایی و درک کنند. شما می خواهید وب سایتی ایجاد کنید که مورد علاقه افراد خاصی باشد که بیشترین تلاش را برای دستیابی به آن ها دارید. اما مخاطبان هدف شما همیشه متشکل از افرادی هستند که ترجیحات و اولویت های مختلف دارند.

نمونه ای از شخصی سازی در طراحی وب

تصاویر اورجینال

عکاسی برای سایت تقریباً آسان است، اما هیچ شخصیتی به وب سایت شما اضافه نمی کند. به همین دلیل است که بسیاری از دارندگان وب سایت اکنون به تصاویر اصلی برای تصاویر موجود در صفحات خود روی می آورند.

نمونه ای از استفاده از تصاویر اصلی در وب سایت

شما می توانید رنگ هایی را که می خواهید در آن گنجانده شود انتخاب کنید و می توانید تصاویر را تهیه کنید که مرحله بندی آن در عکس دشوار است. اگر می توانید یک هنرمند خوب برای وب سایت خود پیدا کنید، آن ها روش خوبی برای تزریق شخصیت اضافی به تجربه وب سایت هستند.

لبه های گرد تر

برای مدتی دکمه ها، پنجره ها و عناصر در وب سایت ها گوشه های واضح و تیزی دارند. اخیراً بیشتر طراحان وب شروع به تغییر طراحی وب سایت خود به سمت لبه های نرم تر و گرد تر می کنند.

این یک روند طراحی وب است که می توانید آن را در پنجره های دکمه و چت در سراسر وب مشاهده کنید.

نمونه ای از گوشه های گرد تر در طراحی وب سایت

بسیاری از وب سایت ها هنوز لبه های تیز خود را حفظ می کنند و برخی از آن ها از ترکیبی از هر دو استفاده می کنند. این ترندی نیست که کاملاً جایگزین روش قبلی انجام کار شود. اما اگر می خواهید اشکال موجود در وب سایت خود را کمی نرم تر نگه دارید، با یکی از ترند های طراحی وب سال 2021 مطابقت خواهید داشت.

منوی همبرگری

این یک روند بحث انگیز طراحی وب است که معمولاً در برنامه ها و وب سایت های تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد زیرا روشی آسان برای تهیه منویی است که فضای بسیار کمی را اشغال می کند. نماد منوی همبرگر بسیار کوچک است و با کلیک بر روی آن، منوی اصلی شما باز می شود. با آشنایی بیشتر کاربران اینترنت با رشد موبایل، استفاده از آن در طراحی وب سایت های دسک تاپ نیز شروع می شود.

نمونه ای از منوی همبرگری در وب سایت

یک منوی همبرگر لیست صفحات موجود در فهرست اصلی شما را از تمام صفحات وب سایت شما حذف کرده و آن ها را در پشت نماد همبرگر قرار می دهد. اگر وب سایتی می خواهید که طراحی بسیار تمیزی داشته باشد، به شما امکان می دهد عناصر کمتری را در هر صفحه وارد کنید در حالی که هنوز موارد ناوبری (Navigation) مورد نیاز بازدیدکنندگان را ارائه می دهد. همانطور که ذکر شد، این یک روند بحث برانگیز طراحی وب است. ممکن است برای مخاطبان شما مناسب نباشد. این روندی است که شما باید در مورد آن توجه بسیار زیادی داشته باشید – فقط اگر دلیل خوبی دارید از آن استفاده کنید.

فونت های منحصر به فرد

انتخاب یک فونت منحصر به فرد روشی آسان برای افزودن شخصیت به وب سایت شما و ایجاد برجستگی بیشتر در آن است. فونت بخشی از وب سایتی است که بسیاری از بازدید کنندگان واقعاً متوجه آن نمی شوند، اما می توانید با استفاده از فونت خود سبک خاصی را به وب سایت خود اضافه کرده و توجه بیشتری را به کلمات مهم جلب کنید.

نمونه از فونت های خاص در طراحی وب سایت

رنگ های بولد

در سال های گذشته، رنگ های بولد یک انتخاب محبوب به عنوان راهی برای برجسته سازی و به یاد ماندنی تر شدن یک وب سایت بود. اما در میان یک همه گیر جهانی، وقتی اضطراب مردم زیاد است، وب سایت های زیادی به رنگ های سرد تر روی آوردند که بازدید کنندگان آرامش بیشتری پیدا می کنند.

رنگ های سرد می توانند تجربه زیبایی را فراهم کنند که بازدید کنندگان با احساسات آرام تری همراه می شوند. این یکی دیگر از ترند های طراحی وب سایت است که برای همه مناسب نیست. برخی از برند ها تمایل دارند که با رنگ های بولد که بیشتر جلب توجه می کنند بچسبند. اما برای بسیاری از انواع وب سایت ها و محصولات، رنگ های سرد در سال 2021 معنی پیدا می کنند.

نمونه ای از استفاده از رنگ های سرد و ملایم در طراحی وب سایت

طراحی تمیز و واضح، ترند برتر طراحی وب سایت

فضای خالی زیاد از سال ها قبل یک ترند مهم طراحی وب است. با این حال، اخیراً از نظر اهمیت و کاربرد رشد کرده است. بزرگ ترین دلیل که فضای سفید همچنان به عنوان یک ترند مسلط ادامه دارد این است که استفاده از وب سایت شما را بسیار آسان می کند. با در نظر گرفتن فضای خالی زیاد در طراحی خود، بازدید کنندگان خود را با اطلاعات زیاد بمباران نمی کنید.

همچنین به شما فضا می دهد تا بتوانید روی قسمت های مهم سایت خود تمرکز کنید. یا توجه بازدید کننده خود را به مناطقی معطوف کنید که بیشترین سود را برای آن ها دارد. داشتن فضای سفید زیاد اصل طراحی سبک مینیمالیستی است. مینیمالیسم به عنوان یک ترند غالب در آینده ادامه خواهد داشت. با داشتن یک طراحی مینیمالیستی، کاربران خود را در یافتن چیز های مورد نیازشان راحت می کنند.

ویدئو جاسازی شده و یکپارچه شده

انکار محبوبیت ویدیو ها دشوار است. شبکه های رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام محتوای ویدیویی را دو برابر می کنند. و یوتیوب مدت هاست که دومین موتور جستجو در جهان است. اگر ویدیو را قبول نکرده اید، خیلی دیر نیست. در واقع، یک ترند طراحی وب در حال ظهور، قرار دادن فیلم در وب سایت است.

افزودن فیلم به وب سایت و محتوای آن همچنین می تواند رتبه بندی موتور جستجو در سایت شما را بهبود بخشد. Google معیار های تعامل کاربر را که به عنوان شاخص یک سایت با کیفیت عمل می کنند، ردیابی می کند. وقتی کاربران زمان بیشتری را در وب سایت می گذرانند، به الگوریتم Google نشان می دهد که سایت ارزش ارائه می دهد. و این نشان می دهد که این سایت شایسته ای است که می تواند در رتبه بندی قرار گیرد.

کدام یک از ترند های طراحی وب سایت مناسب شما هستند؟

ترند های سال 2020 برای طراحی سایت یک لیست طولانی است! تلاش برای انجام هر کاری در این زمینه می تواند شما را با یک آشفتگی ناموزون و نامناسب روبرو کند. نکته پیروی از ترند ها این نیست که هر ترندی را قطعاً باید پیاده سازی کنید. در واقع باید ذهن خود را نسبت به ایده های جدید باز نگه دارید. وقتی مجموعه ایده های بزرگتری برای کار دارید، می توانید تصمیمات آگاهانه تری در مورد اینکه کدام یک از برند ها و مخاطبان شما بیشتر حس می کنند، بگیرید.

و گرچه هر ساله ترند های جدیدی بوجود می آید و زیاد می شوند، لزوماً لازم نیست که وب سایت خود را کاملا مطابق آن ها به روز نگه دارید. البته آپدیت سالانه وب سایت خود یک روش خوب است. بعضی اوقات متوجه می شوید که نیاز به یک تعمیرات اساسی دارید، یا متوجه تغییرات کوچکی می شوید که می تواند تجربه بازدید کننده را بهبود بخشد و برخی از سال ها می توانید تعیین کنید که وب سایت شما هنوز به اندازه کافی برای نیازهای فعلی شما کارآمد است یا نه.

مهم ترین چیز این است که کاربر از وبسایت شما راضی باشد. توجه خود را به تجزیه و تحلیل ادامه دهید، در جریان روند فعلی قرار بگیرید و آنچه را که برای شما مفید است و آنچه کار نمی کند، دوباره مرور کنید.

معنای ترند های طراحی برای وب سایت شما چیست

سریع ترین راه برای از دست دادن اعتماد بازدید کنندگان، داشتن وب سایتی قدیمی است. کاربران وب امروزی از همیشه باهوش ترند و با ظهور گوشی های موبایل و پیشرفت وب موبایل، زمان بیشتری را نسبت به گذشته در اینترنت می گذرانند. برای تجزیه و تحلیل ترند های بالا وقت بگذارید تا ببینید می توانید از کدام یک از آن ها برای بهبود طراحی وب سایت خود استفاده کنید.

و اگر تصمیم گرفته اید که زمان انجام یک بازنگری کامل در طراحی وب فرا رسیده است، یا اگر در مراحل اولیه ساخت یک وب سایت جدید هستید، می توانید با کمک یک سازنده وب سایت حرفه ای روند کار را بسیار ساده کنید. برای این کار پیشنهاد ما به شما، ممتاز دیزاین است که دارای تیمی قوی در امر طراحی وب سایت و با استفاده از به روز ترین متد ها می توانند شما را برای داشتن یک وب سایت مدرن یاری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا