Seo

نحوه ایجاد استراتژی محتوا برای وبلاگ

یکی از اولین چیز هایی که هر وبلاگ نویسی جدید یاد می گیرد این است که، وبلاگ نویسی کار وقت گیر و سنگینی است. ایجاد محتوای اصلی که اطلاعات کافی و ارزشمندی را در اختیار خوانندگان شما قرار دهد، کار کمی نیست و انجام مکرر آن، در یک برنامه ثابت، کار سختی است. اگر در تلاش هستید، بدانید که فقط شما نیستید. بررسی وبلاگ نویسی Orbit Media در سال 2020 نشان داد که بلاگ نویسان به طور متوسط سه ساعت و 55 دقیقه روی هر پست وبلاگ صرف می کنند قطاً برای دیده شدن به یک استراتژی مناسب نیاز دارند.

میانگین ساعت هایی که برای نوشتن مقاله صرف می شود.
میانگین ساعت هایی که برای نوشتن مقاله صرف می شود.

و این فقط مسئله زمان نیست. کار روی یک پست وبلاگ نیاز به انرژی ذهنی و تمرکز دارد. اگر بخواهید بیش از حد آن را انجام دهید، نوعی از کار است که می توانید در آن بی دقتی کنید. بنابراین چگونه بسیاری از افراد و مشاغل باعث ایجاد وبلاگ نویسی می شوند؟ آن هایی که موفق می شوند به مرور با آن همراه شوند و موفقیت را پیدا می کنند معمولاً با یک چیز مهم شروع می شوند: استراتژی محتوای وبلاگ.

5 دلیل برای نیاز وبلاگ شما به یک استراتژی محتوا

اگر در حال ایجاد وبلاگ هستید زیرا مکانی برای ثبت افکار خود می خواهید، ممکن است نیازی به استراتژی نداشته باشید. اما اکثراً وبلاگی را راه اندازی می کنند که می خواهند با آن به نتیجه برسند. آن ها ممکن است بخواهند جامعه ای از افراد همفکر ایجاد کنند، یک برند شخصی بسازند یا از آن برای بهبود سئو (بهینه سازی موتور جستجو) و ایجاد اعتماد برای تجارت خود استفاده کنند.

آنچه را که می خواهید با کار هایی که در وبلاگ خود انجام می دهید به دست آورید، ایجاد یک استراتژی محتوا برای رسیدن به آنجا مهم است. یک استراتژی محتوا شما را قادر می سازد چند کار انجام دهید:

تأیید کنید که برای افراد مناسب می نویسید

وبلاگ شما برای چه کسانی است؟ اگر درمورد موضوعی علاقه مند هستید و امیدوارید که به خوانندگانی برسید که علاقه شما را به اشتراک می گذارند، ممکن است مخاطبان هدفی که علاقه مشابه شما داشته باشند بسیار باشند. اما اگر وبلاگ شما به منظور کمک به شما در ایجاد حرفه خود و یا ارتقا یک کسب و کار باشد، شما احتمالاً مخاطبان خاصی دارید که باید برای آن ها جذاب باشید. درک اینکه این شخص کیست و به چه چیزی اهمیت می دهد، گام اولیه مهمی در ساخت یک وبلاگ موفق است.

دریابید که چگونه با استراتژی مردم را وادار کنید که محتوای وبلاگ شما را بخوانند

اینترنت پر از محتوا است. شما نمی توانید شروع به پست گذاشتن در وبلاگ کنید و تصور کنید که مردم به آن ها راه پیدا می کنند. شما در واقع رقابت می کنید و نه فقط سایر وبلاگ ها، بلکه سایت های رسانه های اجتماعی و ویژگی های رسانه ای تاسیس شده نیز هستند. مردم وقت و توجه محدودی دارند تا به محتوای آنلاین بپردازند و آن ها نمی خواهند آن را صرف جستجوی وبلاگ های جدید کنند. شما باید بفهمید که چگونه آن را به آن ها منتقل کنید.

اطمینان حاصل کنید که تمام استراتژی هایی که برای وبلاگ خود انجام داده اید نتیجه خوبی دارد

همه موارد دیگری که ذکر کردیم این ها را اضافه می کند. اگر می خواهید کار را انجام دهید، باید مطمئن شوید که کار مورد نیاز شما را برآورده می کند. استراتژی محتوا یکی از عناصر مهم در گرفتن نتایج واقعی از تلاش های وبلاگ نویسی شما است.

10 مرحله برای ایجاد یک استراتژی محتوا برای وبلاگ خود

با انجام چند مرحله اصلی می توانید یک استراتژی قوی برای وبلاگ نویسی ایجاد کنید.

اهداف خود را روشن کنید

یکی از مهم ترین دلایل ایجاد یک استراتژی محتوا برای وبلاگ این است که اهداف خود را مشخص کنید. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بخشی از توسعه استراتژی شما این است که بفهمید این اهداف دقیقاً شما را به کجا می رسانند. شما احتمالاً این را از خود پرسیده اید که چرا می خواهید یک وبلاگ را راه اندازی کنید. در واقع باید بنشینید و آن ها را بنویسید.

نوشتن اهداف به شما کمک می کند تا مشخص کنید موفقیت وبلاگ نویسی برای شما چگونه است و اولویت های شما واقعاً چیست. و به شما این امکان را می دهد که بفهمید پس از شروع چه معیار هایی را باید پیگیری کنید تا تعیین کنید آیا تلاش های شما نتیجه خوبی دارد.

مخاطبان هدف خود را در استراتژی وبلاگ خود مشخص کنید

اگرچه ممکن است انگیزه شما این باشد که کسب و کاری را گسترش دهید و سعی کنید تا آنجا که ممکن است به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید، اکثر وبلاگ ها با استفاده از زیر مجموعه خاصی از جمعیت موفقیت بیشتری کسب می کنند. یک وبلاگ سینمایی که برای طرفداران فمینیسم فیلم های ترسناک نوشته شده است، احتمالاً تماشاگرانش بیش از وبلاگ هایی که به طور کلی درباره فیلم ها هستند و جذابیت بیشتری پیدا می کنند. این مخاطبان خاص بیشتر دیده می شوند و می توانند با محتوای وبلاگ ارتباط برقرار کنند.

همین ایده در مورد انواع وبلاگ صادق است. مشاغلی که وبلاگی برای فروش کفش راه اندازی کرده اند باید به دقت در مورد افرادی که به احتمال زیاد کفش هایشان را خریداری می کنند فکر کنند. آیا مشتریان آن ها ورزشکاران متعهدی هستند که به کفش هایی نیاز دارند که پشتیبانی مناسب برای دویدن را فراهم کند؟ یا افرادی که طبق مد برای کفش هایی که فقط ظاهر خوبی دارند خرج کنند؟

دانستن اینکه برای چه مخاطبی می نویسید، پیش شرط تشخیص انواع موضوعات برای پوشش دادن، قالب های محتوا برای قرار دادن در وبلاگ شما و زبان مورد استفاده است.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید

تحقیق با کلمات کلیدی نشان می دهد مخاطبان شما به چه موضوعاتی علاقه دارند. برای هر وبلاگ نویسی که به بازدید آنلاین اهمیت می دهد، تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک مرحله اولیه ضروری در انجام SEO در وبلاگ است. به این ترتیب خواهید فهمید که چه موضوعات و اصطلاحاتی را در محتوای خود هدف قرار دهید و پست های وبلاگ منفرد را برای آن بهینه کنید.

شما می توانید با استفاده از ابزار تحقیق رایگان کلمات کلیدی مانند Google’s Keyword Planner یا google trends، بسیاری از موارد را تحت پوشش خود قرار دهید. اگر وبلاگ شما در یک فضای رقابتی خاص قرار دارد، یا اگر هدف آن کمک به شما برای کسب درآمد است، سرمایه گذاری در یک محصول اشتراک SEO ممکن است به موفقیت شما کمک کند.

تقویم محتوایی را به عنوان بخشی از استراتژی وبلاگ خود ایجاد کنید

تقویم محتوا ابزاری ارزشمند برای سازماندهی ایده های وبلاگ شما به یک برنامه عملی خاص است؛ یک گام کلیدی در تبدیل تمام ایده هایی که در ذهن دارید به واقعیت. تقویم محتوا نه تنها به شما امکان می دهد موضوعاتی را که می خواهید در وبلاگ خود در مورد آن ها صحبت کنید، برنامه ریزی و اولویت بندی کنید، بلکه به شما کمک می کند تا ثبات را حفظ کنید.

وبلاگی که محتوای جدید را با یک برنامه ثابت منتشر می کند، بیشتر از وبلاگ غیرقابل پیش بینی، خوانندگان عادی به دست می آورد.

درصد بلاگر هایی که نتایج خوبی به علت پست گذاشتن طبق جدول زمتان بندی داشته اند
درصد بلاگر هایی که نتایج خوبی به علت پست گذاشتن طبق جدول زمتان بندی داشته اند

این کار همچنین یک مرحله مهم برای جلوگیری از فرسودگی شغلی است. گسترش ایده ها در طول هفته ها یا ماه ها به جای تلاش برای بیرون کشیدن همه آن ها در یک زمان، به شما کمک می کند وارد مسیری شوید که می توانید آن را حفظ کنید. بسیاری از وبلاگ های رها شده نتیجه وبلاگ نویسان بیش از حد جاه طلبی هستند که سرعت خود را به درستی طی نکردند. برای جلوگیری از چنین سرنوشتی از تقویم محتوایی استفاده کنید.

برای هر پست تحقیق SERP انجام دهید

SERP مخفف صفحه نتایج موتور جستجو در Google است. اگر به SEO اهمیت می دهید، برای هر پست وبلاگی که می نویسید، بخشی از فرایند تحقیق شما باید بررسی موارد موجود در صفحه یک باشد. این فرایند به اندازه کافی ساده است. پس از دانستن کلمه کلیدی که قصد دارید پستی را برای آن بهینه کنید، یک جستجوی Google برای آن انجام دهید.

به شکل SERP توجه کنید. آیا نتیجه اول است؟ آیا خوشه نقشه محلی دارد؟ آیا صفحه تحت تبلیغات پولی قرار دارد؟ ساختار SERP می تواند چیزی را درباره آنچه Google فکر می کند هدف جستجو به شما است بگوید، و ممکن است نشان دهد که برخی از کلمات کلیدی به اندازه آنچه در یک نگاه به نظر می رسند، ارزشمند نیستند. اگر شخصی که جستجو می کند پاسخ مورد نیاز خود را در SERP بدست آورد، ممکن است زحمت کلیک کردن روی هر لینک را در صفحه نداشته باشد.

علاوه بر دیدن اینکه چه نوع نتایجی در SERP نشان داده می شود، به صفحاتی که رتبه بندی می شوند نیز نگاه کنید. تجزیه و تحلیل آنچه که در SERP اکنون برنده است، به شما اطمینان می دهد که پست های وبلاگ شما عمیق باشد و به اندازه مقالاتی که می خواهید ارزش داشته باشند.

ارسال پست های شگفت انگیز، یک استراتژی خوب برای وبلاگ

این یکی بیشتر خود توضیحی است. اطمینان حاصل کنید که هر پستی که می نویسید برای مخاطبان هدف شما به خوبی تحقیق شده، دقیق و با ارزش است. و همیشه تصحیح کنید! (پینگ این مرحله ساده است که چگونه خطاهای خنده دار به پست های وبلاگ راه پیدا می کنند!)

هر پست را برای جستجو بهینه کنید

فراتر از نوشتن پست های بسیار عالی وبلاگ، می توانید با چند مرحله استراتژیک شانس خود را برای رتبه بندی در کلمه کلیدی انتخابی خود برای هر پست وبلاگ افزایش دهید:

  • از کلمه کلیدی خود در URL استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی شما “ایده های هدیه تولد برای گیمر ها” باشد، URL شما ممکن است www.yourwebsite.com/blog/gamer-birthday-gift-ideas باشد.
  • کلیدواژه های اصلی و ثانویه خود را در زیرعنوان ها قرار دهید. پست های وبلاگ شما باید به بخش هایی تقسیم شود که اسکن آن ها را راحت تر می کند، بنابراین افراد می توانند به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. همچنین نوشتن زیرعنوان هایی امکان پذیر است که کلمات کلیدی اصلی شما و سایر کلمات کلیدی مرتبط را که از نظر استراتژیک به موتور های جستجو ارسال می کنند مربوط به پست شما است.
  • کلمه کلیدی خود را در عناوین تصویر و متن alt وارد کنید. بهینه سازی تصاویر برای سئو، روش دیگری برای وارد کردن کلمات کلیدی به صفحه برای پست است.
  • از لینک های داخلی استفاده کنید. افزودن لینک های مرتبط در پست های وبلاگ به سایر پست ها و صفحات وب سایت شما راهی برای هدایت بازدید بیشتر به آن صفحات و افزایش ارزش سئو آن ها است. هدف استفاده از متن لنگر (کلماتی است که لینک داده می شوند و معمولاً با رنگ آبی نشان داده می شوند) متناسب با کلمه کلیدی مورد نظر صفحه در حال پیوند به آن.
  • توضیحات متا بنویسید. توضیحات متا توضیحات کوتاهی هستند که در زیر لینکی در SERP نشان داده می شوند. نوشتن آن ها می تواند به شما در ترغیب افراد برای کلیک کمک کند. اگرچه توصیف به خودی خود بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد، اما اگر افراد بیشتری روی صفحه SERP کلیک کنند، به Google نشان می دهد که از ارزش بیشتری برخوردار است. و این می تواند در رتبه بندی تأثیر بگذارد.
نمونه ای از نتایج جست و جو و معرفی بخش های آن

سئو رقابتی است، پس چرا از هر فرصتی برای افزایش شانس خود استفاده نمی کنید؟ بسیاری از اشکال بهینه سازی در صفحه، خصوصاً در مقایسه با نوشتن محتوای شگفت انگیز، نسبتاً آسان است. چند دقیقه وقت بگذارید و به پست های وبلاگ خود این افزایش فوق العاده را بدهید.

وبلاگ خود را با استراتژی تبلیغ کنید!

نوشتن خوب یک مؤلفه واضح در یک وبلاگ موفق است. اما چیزی که به همان اندازه مهم است و نادیده گرفتن آن برای وبلاگ نویسان تازه وارد آسان تر است، تبلیغات است. تلاش کنید پست های وبلاگ خود را به راحتی پیدا کنید. آن ها را در فید های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. برای ایجاد یک لیست ایمیل تلاش کنید، می توانید هر زمان که مطلب جدیدی منتشر می کنید به آن ها اعلام کنید. برای افزایش احتمال به اشتراک گذاشتن پست های وبلاگ خود، با سایر وبلاگ نویسان و افراد تأثیرگذار در جامعه یا صنعت خود ارتباط برقرار کنید.

اگر نتوانید پیام های خود را در برابر دید خوانندگان قرار دهید، هیچ یک از کار های شما در وبلاگتان مهم نیست. ارتقا نحوه انجام این کار است که مهم است.

آنالیز کنید و بهبود دهید

از Google Analytics برای ردیابی عملکرد وبلاگ خود در مناطقی که بیشترین ارتباط را با اهدافی که در ابتدای این فرآیند تعیین کرده اید، استفاده کنید. آیا ترافیک شما بیشتر می شود؟ آیا در حال شروع به رتبه بندی برای کلمات کلیدی مرتبط هستید؟ آیا نشانه هایی از یک انجمن درگیر مانند نظرات، اشتراک های اجتماعی و ایمیل های خوانندگان را مشاهده می کنید؟

اگر به نتیجه دلخواه خود نرسیدید، مجدداً از استراتژی خود بازدید کرده و آنچه را که باید تغییر دهید امتحان کنید. بنابراین بسیاری از وبلاگ نویسان موفق آزمایش و خطا را به درستی انجام می دهند. انتظار نداشته باشید یک شب مخاطبان فداکار و رتبه بندی صفحه یک داشته باشید. اما همین که چند هفته یا ماه به طور مداوم به انتشار و تبلیغ پرداخته اید، پیشرفت خود را بر خلاف اهداف خود بررسی کنید. و استراتژی خود را در صورت لزوم تغییر دهید.

وبلاگ نویسی استراتژیک بهتر است

نوشتن یک پست وبلاگ در هر آنچه که ذهن شماست هر زمان که هوس می کنید خوب است اگر فقط برای خود یا چند نفر از نزدیکان خود می نویسید.

اگر هرچند به رسیدن به افراد بیشتر اهمیت می دهید، اختصاص دادن زمان برای اندیشیدن در مورد آنچه می خواهید به انجام برسانید و ایجاد یک استراتژی محتوا برای وبلاگتان بسیار مهم است. زمانی که برای وبلاگ نویسی اختصاص می دهید بسیار بهتر صرف می شود و به احتمال زیاد در طولانی مدت به آن پایبند خواهید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا