Seoمفاهیم پایه

دلایل اهمیت استفاده از تصاویر در وب سایت و نکاتی که باید رعایت شوند

برای درک ابتدایی از اهمیت وجود تصاویر در وب سایت خود، بیایید در ابتدا یک دشت سرسبز را بدون هیچ گلی تصور کنیم. رنگ سبز به تنهایی، زیبایی خود را دارد و می تواند تعدادی تماشاگر به خود جلب کند. اما همین دشت سرسبز را با تعدادی گل رنگارنگ تصور کنید. بنظر شما تعداد تماشاگر هایی که برای تماشای آن می ایستند چه مقدار می شود؟

در رابطه با وب سایت شما هم همینگونه است. هر چقدر که مطالب وب سایت شما عالی و کاربردی باشد، باز هم برای بازدید بیشتر، شما نیاز به راهکار های بیشتر دارید. استفاده از تصاویر در وب سایت نیز یکی از ابتدایی ترین اما مهم ترین راه حل ها، است.

مطالعات نشان می دهد که افراد 80٪ آنچه می بینند و فقط 20٪ آنچه خوانده اند به خاطر می آورند. MIT همچنین دریافت که مغز انسان می تواند تصاویر را در کمتر از 13 میلی ثانیه پردازش کند. این آمار و بسیاری از آمار های دیگر این ایده را که تصاویر وسیله قدرتمند ارتباطی هستند، ثابت می کنند. شاید مهم ترین عملکرد آن ها رفع موانع زبانی باشد، زیرا در همه جای دنیا به راحتی قابل درک هستند.

در اینترنت، تصاویر به انواع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند: برای بهبود وب سایت ها، برای نشان دادن داستان ها، در نمایش تبلیغات، برای ارائه محصولات یا خدمات، به عبارت دیگر “یک عکس هزار کلمه ارزش دارد” به معنی ابزار های غنی و صد البته در شبکه های اجتماعی.

دلایل اصلی استفاده از تصاویر در وب سایت شما

تجربه و درک بهتر برای کاربر

وقتی نوبت به وب سایت می رسد، تصاویر مهم هستند زیرا نقش آن ها جلب توجه بازدید کننده است. آن ها می توانند پیام های پیچیده را در یک چشم به هم زدن منتقل کنند. با مشاهده تصویر اتاق هتل، بازدید کننده سایت می تواند دکوراسیون اتاق و برخی از امکانات آن را بدون نیاز به خواندن توضیحات طولانی بلافاصله مشاهده کند.

استفاده از تصاویر مرتبط، به جای تصاویر پرکننده که فقط زیبا به نظر می رسند. تصاویر مرتبط معمولا یک پیام متنی را ارائه می دهند. بدین گونه، افراد زود تر اطلاعات مورد نظر خود را دریافت می کنند.

افزایش مقدار زمان بازدید بازدید کننده

زمانی که کاربران در یک وب سایت می گذرانند یک سیگنال تعامل کاربر برای Google و یک عامل رتبه بندی جستجو است. اساساً، Google می خواهد تک شاخ ها را پیدا کند ( صفحاتی که دارای معیار های فوق العاده تعامل کاربر مانند نرخ کلیک (CTR)، جستجوی ارگانیک، مقدار زمان بازدید و نرخ تبدیل هستند) و به آن محتوا با رتبه بندی جستجوی ارگانیک بالاتر، پاداش دهد.

تصاویر بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی محتوای هر وب سایت است. آن ها باید مستقیماً به متن صفحه مربوط شوند و در حالت ایده آل، باید تصاویر اصلی باشند.

بهبود سئو در سایت

به شرطی که تصویر استفاده شده، با متن مطابقت داشته باشد، در بخش جستجوی تصویر در موتور های جستجو رتبه بهتری خواهد داشت. جستجوی تصاویر برای بازدید در وب سایت شما بسیار مهم است. طبق تحقیق انجام شده توسط (MOZ و Jumpshot )، Google Images بیش از 26.79٪ از جستجو های ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

تحقیق انجام شده توسط (MOZ و Jumpshot )
عکس ها بیش از 26.79٪ از جستجوهای ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

سئو برای تصاویر

اگرچه Google قبلاً الگوریتم های شناسایی تصویر در وب سایت را ایجاد کرده و چندین اختراع ثبت شده برای سیستم ها و روش های تشخیص تصویر را در اختیار دارد، اما بهینه سازی تصاویر شما برای سئو هنوز یک روش خوب است. همانطور که نمودار بالا نشان می دهد، جستجوی تصویر می تواند منبع خوبی برای بازدید باشد. در ادامه چند نکته برای کمک به افزایش رتبه در جستجوی تصویر آورده شده است:

همیشه تصویری متناسب با متن خود انتخاب کنید

الگوریتم های تشخیص تصویر، تصاویر پرکننده را شناسایی می کنند و آن ها را رتبه بندی نخواهند کرد. برای دیدن اینکه Google چگونه تصویر شما را بدون نیاز به متن تشخیص می دهد. کافی است یک جستجوی تصویر Google را انجام دهید و به جای تایپ کردن کلمات کلیدی، یک عکس را بارگذاری کنید.

در مثال زیر، من از یک تصویر اصلی از Mamaison Hotels & Residences استفاده کردم. همانطور که مشاهده می کنید، Google تصویر را شناسایی می کند، اما موارد تکراری را پیدا نمی کند. همانطور که مشاهده می کنید، Google دقیقاً می داند که این تصویر در مورد چه چیزی است.

Google تصویر را شناسایی می کند، اما موارد تکراری را پیدا نمی کند.
Google دقیقاً می داند که این تصویر در مورد چه چیزی است.

هنگامی که برای دیدن “سایر اندازه های این تصویر” کلیک می کنید، صدها نتیجه را خواهید یافت. فقط به این منظور که کاربران بتوانند همان تصویر را در اندازه های مختلف پیدا کنند. این بدان معناست که صدها سایت قبلاً آن تصویر را برای نشان دادن محتوا به این روش منعکس کرده اند و قوانینی که برای متن اعمال می شود برای تصاویر در وب سایت نیز اعمال می شود. “Google محتوای تکراری را دوست ندارد“.

از نام فایل های هوشمند استفاده کنید

اگر موفق شدید یک تصویر اصلی داشته باشید که مربوط به متن شما باشد، بارگذاری آن با یک نام فایل تصادفی کافی نیست. اگرچه Google می تواند آنچه را که هست تشخیص دهد اما بهترین روش جستجو در سئو این است که به آن یک نام فایل مرتبط و هوشمند بدهید.

بنابراین، به جای بارگذاری تصویری مستقیم از دوربین خود، با نام فایلی مانند IMG_20180205_163530، نام آن را با کلمات کلیدی که موضوع آن را توصیف می کنند تغییر دهید. به عنوان مثال hotel-name-main-lobby.jpg و بدون کلماتی مانند و،…

توجه داشته باشید که در مثال نامگذاری فایل در بالا به استفاده از خط (-) به جای “Underline” (_). به این دلیل که بهترین توصیه از طرف Google برای URL ها و انواع فایل ها است. خط تیره نقش تفکیک کلمات را دارد، بنابراین منطقی است که Google آن را ترجیح دهد.

از ویژگی های alt و ویژگی های مناسب استفاده کنید

پس از بارگذاری تصاویر در وب سایت خود، باید آن ها را “توصیف” کنید. دو ویژگی برای SEO و تجربه کاربری وجود دارد:

  • ویژگی Alt که تصویر را برای موتور های جستجو به طور دقیق توصیف می کند. همانطور که در پاراگراف های قبلی مشاهده کردید، Google می تواند تصویر را تشخیص دهد. اما نمی تواند محل ثبت آن را تشخیص دهد. برچسب alt در خدمت تکمیل اطلاعات است. به عنوان مثال، اگر تصویری از اتاق هتل دارید، ویژگی alt چیزی مانند این است: “اتاق vip در هتل X”.

بنابراین، به عنوان مثال، اگر تصویری از یک توله سگ (در حال حاضر محبوب به نظر می رسد) دارید که با یک توپ بازی می کند، می توانید از چیزی مانند “توله سگ من پاپی با یک توپ بولینگ بازی می کند” به عنوان ویژگی alt برای تصویر، بنویسید. اگر شما نیز لینکی در اطراف تصویر دارید، که نسخه بزرگی از همان عکس را نشان می دهد. می توانید از عنوان “مشاهده این تصویر با وضوح بالا” به عنوان ویژگی عنوان برای لینک مورد نظر استفاده کنید. “

  • همانطور که در پاراگراف قبلی مشاهده کردید، به عنوان یک فراخوان در نظر گرفته شده است و عمدتا هنگامی که تصویر به صفحه دیگری پیوند می یابد، از آن استفاده می شود. هنگامی که ماوس روی تصویر حرکت می کند (فقط در صورت هایپر لینک) نمایش داده می شود. تاکنون هیچ دلیلی وجود ندارد که گوگل از ویژگی های عنوان برای رتبه بندی استفاده کند. اما ممکن است اوضاع تغییر کند.

استفاده از کپشن

کپشن های زیر تصاویر به طور متوسط 300٪ بیشتر از متن اصلی خوانده می شوند. بنابراین استفاده نکردن از آن ها، به معنای از دست دادن یک فرصت برای درگیر کردن تعداد زیادی از خوانندگان بالقوه است.

تصاویر خود را برای استفاده در وب سایت بهینه کنید

علاوه بر نامگذاری درست فایل و پر کردن ویژگی های مناسب alt و عنوان، باید تصاویر را برای بارگذاری سریع، بهینه کنید. زیرا سرعت صفحه، یک فاکتور رتبه بندی است و به این دلیل که کاربران تمایل دارند وب سایت هایی را که به آرامی بارگیری می شوند ترک کنند. برای راهنمای بهینه سازی تصاویر می توانید به مقاله “نحوه بهینه سازی تصاویر و بارگذاری در آن” مراجعه کنید.

بنابراین، با ذخیره تصاویر در وب سایت با Adobe Photoshop، یا استفاده از کمپرسور تصویر مانندTinyJPG ،TinyPNG ،toolur ، Compressor.io و سایر موارد، اندازه فایل تصاویر را کاهش دهید و از تصاویر پاسخگو استفاده کنید.

برای کشف بهتر از پروتکل Open Graph استفاده کنید

طبق وب سایت رسمی، پروتکل Open Graph (OG) هر صفحه وب را قادر می سازد تا به یک شی غنی در یک نمودار اجتماعی تبدیل شود. این به طور معمول در فیس بوک استفاده می شود تا اجازه دهد هر صفحه وب، عملکرد مشابه سایر اشیا را در فیس بوک داشته باشد.

برای نتیجه گیری، تصاویر مفید هستند. زیرا احساسات را تحریک می کنند، درک و انتقال اطلاعات سریعتر و آسان تر از متن است. از تصاویر فاقد کیفیت و تصاویر پر کننده خودداری کنید. از تصاویر اصلی با کیفیت بالا که نمایانگر مکان ها، اشیا، یا موجودات واقعی هستند استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کاربر مدرن اینترنت، وقت زیادی را برای به اشتراک گذاری یا به اشتراک گذاری مجدد تصاویر صرف می کند. بنابراین با افزودن دکمه های اشتراک گذاری برای رسانه های اجتماعی: فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست و غیره این روش را تشویق کنید.

برای تشویق به اشتراک گذاری، توضیحات مناسب همراه با هشتگ را به تصاویر تعیین شده اضافه کنید. این کار ضمن اطمینان از اینکه برند شما به درستی معرفی می شود، روند کار را ساده کرده و باعث صرفه جویی در وقت کاربران می شود.

  • کاربران به تصاویر حامل اطلاعات توجه می کنند که محتوای مربوط به وظیفه را نشان می دهد و کاربران تصاویر کاملاً تزئینی را که محتوای واقعی را به صفحه اضافه نمی کنند، نادیده می گیرند.
  • توییت های دارای تصویر 150٪ بازتوییت بیشتر و 18٪ کلیک، بیشتر از توییت های بدون عکس دارند.
  • بیشترین میزان جذابیت ارگانیک در فیس بوک در مورد پست های دارای فیلم (13.9٪) و عکس (13.7٪) است.
  • چشم انداز همه حواس را برهم می زند. “اطلاعاتی را بشنوید و سه روز بعد 10٪ از آن ها را به یاد می آورید. یک عکس اضافه کنید، 65٪ را به یاد می آورید”.

توجه:

برای یادگیری آپلود عکس در وردپرس می توانید از مقاله “راهنمای کار با تصاویر و آپلود عکس در وردپرس” کمک بگیرید.

منبع: carmelon-digital

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا