Web Design

چگونه طراحی وبلاگ بهتری داشته باشیم؟

اگر تصمیم گرفتید وبلاگ خود را راه اندازی کنید، شاید در نظر داشته باشید استعداد های هنری خود را به اشتراک بگذارید، کمی علاقه خود را به طراحی نمونه کار های متفاوت نشان دهید یا افکار و نظرات خود را در مورد مواردی غیر از توییتر خود به اشتراک بگذارید. اما قبل از این که در هر کاری عجله کنید، این را در نظر بگیرید: وب مکانی شلوغ است.

وبلاگ های زیادی وجود دارد که همه آن ها توجه مردم را به خود جلب می کنند، بنابراین اگر می خواهید شانس توجه داشته باشید باید در میان افراد متمایز باشید. بهترین وبلاگ ها وبلاگ هایی هستند که به طور منظم به روز می شوند.

اگر این مسئله را جدی نگیرید، ممکن است وبلاگ شما برای خوانندگان بیهوده به نظر برسد وقتی که به پایان محتوای شما می رسند و می بینند آخرین باری که وبلاگ خود را به روز کردید در سال 2011 بوده است.

تقریباً مانند یک طراحی چشمگیر، یک وبلاگ خوب باید جذاب، خلاق و هوشمندانه باشد و باید با مخاطبانش ارتباط بی نظیری برقرار کند. این طراحی باید به آن ها بگوید که چرا شما متفاوت هستید، چه چیزی ارائه می دهید و چرا آن ها باید برای خواندن ادامه مطلب وقت بگذارند. در اینجا 11 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا شروع به کار کنید.

1. یک بستر وبلاگ نویسی را انتخاب کنید

چندین پلتفرم وبلاگ نویسی وجود دارد از Blogger و WordPress گرفته تا Tumblr ،Squarespace و Ghost. اگر جسارت لازم را دارید و کد نویسی می دانید، می توانید وبلاگ خود را از ابتدا ایجاد کنید. اینکه کدام پلتفرم را انتخاب کنید بسیار بستگی به این دارد که با کدام راحت ترید، و چقدر می خواهید درگیر فرآیند طراحی وبلاگ شوید و اینکه چه برنامه ای برای آن قرار داده اید.

بسیاری از سرویس های میزبانی وب یک جلسه آزمایشی ارائه می دهند تا بتوانید مطمئن شوید که مناسب شما هستند یا نه. بهتر است یکی از پلتفرم های وبلاگ نویسی رایگان و با کیفیت را امتحان کنید.

2. یک نام دامنه خوب انتخاب کنید

نام دامنه مناسب وبلاگ

اکثر پلتفرم های وبلاگ نویسی به طور پیش فرض یک زیر دامنه برای شما تنظیم می کنند، اما اگر می خواهید جدی کار کنید، باید نام دامنه خود را بخرید. بهتر است نامی کوتاه، به یاد ماندنی و بسیار آسان انتخاب کنید.

این روز ها انواع پسوند دامنه های فانتزی مانند .blog یا .agency در دسترس است، اما دلیل های زیادی برای جدی گرفتن این مسئله وجود دارد. اگر می توانید دامنه مورد نظر خود را با پسوند com. به سبک قدیمی به دست آورید، به دنبال آن بروید و طراحی وبلاگ حرفه ای خود را شروع کنید.

3. درباره محتوای وبلاگ تصمیم بگیرید

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنید، ابتدا باید بدانید که وبلاگ را برای چه چیزی می خواهید؟ وبلاگ نویسی بدون هدف مشخص بی معنی است. به زودی خسته خواهید شد و سایت شما که به دقت ساخته شده است، به زودی چیزی جز گل و گیاه نخواهد بود.

بعضی اوقات بهتر است قبل از شروع به کار یک دفترچه یادداشت و قلم تهیه کنید و انواع پست های وبلاگ خود را که می خواهید منتشر کنید، یادداشت کنید تا همیشه یک نقطه مرجع داشته باشید که در صورت کم شدن ایده ها می توانید دوباره به آن مراجعه کنید.

4. طراحی وبلاگ خود را ساده نگه دارید

هنگام طراحی یک وبلاگ، گاهی پیش می آید که هیجان زده باشید و کمی سطحی فکر کنید. به هر حال شما می خواهید وبلاگتان برجسته باشد و مردم شما را به یاد بیاورند. رنگین کمان رنگ ها و انبوهی از قلم ها بسیار می توانند مضر باشند.

طراحی وبلاگ خود را ساده نگه دارید. بیش از سه رنگ و سه فونت را بکار نبرید. شما به یک فونت برای عنوان و یکی برای عنوان فرعی و یکی هم برای بدنه متن نیاز دارید. پس در استفاده از فونت ها زیاده روی نکنید.

5. از رنگ های متضاد استفاده کنید

پالت های رنگی وبلاگ

هیجان زده نشوید و به یک طراحی ساده با پالت رنگی مناسب ادامه دهید. رنگ های متضاد می توانند در طراحی وبلاگ به خوبی کار کنند. این یک قانون اساسی است که وبلاگ شما یک رنگ اصلی، یک سایه خاکستری و یک رنگ برای call-to-action داشته باشد.

6. فضای خالی را در طراحی وبلاگ خود به کار ببرید

هنگامی که می خواهید یک وبلاگ طراحی کنید و از وب سایت های زیادی الهام می گیرید، از به کار بردن فضای خالی نترسید. این ویژگی می تواند طراحی شما را افزایش دهد و ظاهر وبلاگ شما را حرفه ای جلوه دهد.

پس نگران خالی گذاشتن بعضی از قسمت های طراحی در مناطقی که لازم است، نباشید. برای کمک به برجسته سازی قسمت های اصلی وبلاگ، باید از فضای خالی به عنوان حاشیه استفاده کنید. به یاد داشته باشید، گاهی اوقات استفاده کمتر از عناصر مختلف، تاثیر بیشتری می گذارد.

7. طراحی خود را هدف محور نگه دارید

اگر هدف از وبلاگ شما دریافت تبدیلات است، چه در پروسه فروش، چه ثبت نام در سایت یا پرس و جو، همه موارد دیگر در مرحله دوم قرار می گیرند. این بدان معنی است که شما باید وبلاگی ایجاد کنید که با سه چیز در نظر گرفته شده باشد:

  • موضوع: وبلاگ شما در مورد چیست؟
  • ارزش: چه چیزی آن را منحصر به فرد می کند؟
  • مخاطب: مخاطب اصلی شما چه کسی است؟

برای برخورداری از تبدیلات، وبلاگ شما در طراحی خود به یک call-to-action قوی احتیاج دارد، به عناوین اصلی، دکمه های برجسته یا حتی پیکان ها. یک طراحی مبتنی بر هدف به وبلاگ شما کمک می کند تا نرخ تبدیل بالایی داشته باشد و بازدید کنندگان را بار ها و بار ها به وبلاگ شما بازگرداند.

8. از قرارداد ها پیروی کنید

طراحی ساده وب سایت

هنگام طراحی وبلاگ ممکن است آنقدر غرق در ایجاد طراحی های خلاقانه شوید که ویژگی های مهم وبلاگ را فراموش کنید. ظاهر وبلاگ شما هر طور که به نظر می رسد، باید اصول اصلی یک وبلاگ را در خود حفظ کرده باشد. این مسئله شامل:

  • ساید بار
  • سر صفحه یا هدر
  • گزینه های اشتراکی
  • تخصیص نویسنده
  • گزینه های جستجو

همه این موارد پیمایش وبلاگ شما را آسان می کند که یک ویژگی بسیار مهم است. حفظ این عناصر در یافتن مطالب شما کمک کننده خواهد بود و بازدید کنندگان شما را برای مدت طولانی تری در وبلاگ نگه می دارد. رعایت همه این نکته ها به یک طراحی هدف محور منجر می شود.

9. عناصر جدید را در وبلاگ خود امتحان کنید

اگرچه در بیشتر موارد رعایت قرارداد های طراحی وبلاگ مهم است، اما این بدان معنا نیست که هر از چند گاهی قوانین را زیر پا نگذارید. چند عنصر جدید را در طراحی خود امتحان کنید، رنگ ها، فونت ها و محل قرار گیری را تغییر دهید.

با مخلوط کردن همه چیز، شما یک تجربه بصری هیجان انگیز برای مخاطبان خود ایجاد می کنید. فقط مطمئن شوید که خوانندگان شما همیشه می توانند پست های شما و دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن هستند، پیدا کنند.

10. وبلاگ خود را responsive طراحی کنید

وبلاگ responsive طراحی کنید

امروزه طراحی وب responsive پیش شرط ایجاد هر وبلاگی است. در صورت امکان با یک طراح و توسعه دهنده همکاری کنید تا طراحی چشم نواز و کاربردی داشته باشید. بسیاری از پلتفرم های وبلاگ نویسی رایگان، طرح های responsive نیز ارائه می دهند و شما همیشه می توانید طراحی خود را با ابزاری مانند Google Resizer بررسی کنید.

11. وبلاگ خود را تبلیغ کنید

راه اندازی یک وبلاگ بدون یادگیری نحوه تبلیغ آن فایده ای ندارد. اینجاست که رسانه های اجتماعی به کار می آیند. صفحات Facebook و Twitter برای وبلاگ خود ایجاد کنید یا از حساب های موجود برای شناساندن وبلاگ خود در شبکه های اجتماعی مختلف استفاده کنید. اگر تصاویر زیادی در وبلاگ خود دارید، حساب های Pinterest و Instagram را نیز راه اندازی کنید.

اکثر پلتفرم های وبلاگ نویسی مدرن مانند Squarespace ایجاد هر اکانتی از توییتر و اینستاگرام گرفته تا Tumblr و Dribbble را فراهم می کنند، بنابراین می توانید وبلاگ خود را به سرعت و به طور موثر گسترش دهید. همچنین اگر می خواهید همه موارد خارج از وبلاگ خود را مدیریت کنید، پلتفرم های اختصاصی مانند Hootsuite ،Buffer و Sprout Social نیز وجود دارد.

منبع: creativebloq.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا