Seo

تراکم کلید واژه کانونی چیست و چگونه می توان آن را محاسبه کرد؟

تراکم کلید واژه کانونی یک جنبه اساسی سئو on-page است. در صورت استفاده صحیح، می تواند به جذب موتورهای جستجو و افزایش بازدید صفحه در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) کمک کند. اگر نادیده گرفته شود، می تواند صفحه ای را از رتبه بندی گوگل حذف کند و حتی مجازات برای آن صفحه در پی داشته باشد و آن را از SERP ها حذف کند.

در این پست تراکم کلید واژه کانونی و نحوه استفاده صحیح از آن توضیح داده شده است. به این ترتیب می توانید از مزایای محتوای کاملاً بهینه استفاده کرده و از خطاهای مرتبط با تراکم کلید واژه کانونی در SEO جلوگیری کنید.

تراکم کلید واژه کانونی چیست؟

تراکم کلیدواژه

تراکم کلید واژه کانونی جزیی از فرآیند بهینه سازی کلمه کلیدی است که به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی هدف یا کلید واژه کانونی در یک صفحه وب استفاده می شود اشاره دارد. شاخص تراکم کلید واژه کانونی است که نشان می دهد کلمه کلیدی هدف نسبت به تعداد کلمات موجود در صفحه با چه تراکم و چه مقداری ظاهر شود.

تراکم کلید واژه کانونی یکی از سیگنال هایی است که به موتورهای جستجوگر از طرف وب سایت داده می شود. از این سیگنال استفاده می شود به موتورهای جستجو نشان دهیم که آیا این بخش از مطالب مربوط به یک کلمه کلیدی یا عبارتی خاص است یا خیر.

تراکم کلید واژه کانونی چگونه محاسبه می شود؟

یادگیری نحوه محاسبه تراکم کلید واژه کانونی بسیار آسان است. می توان به سادگی تعداد دفعاتی را که کلمه کلیدی هدف در صفحه ظاهر می شود را تعیین کنید و آن را بر تعداد کلمات موجود در صفحه تقسیم کنید.

تعداد دفعات کلمه کلیدی هدف / تعداد کلمات در صفحه وب = چگالی کلمه کلیدی

تراکم کلید واژه ایده آل چیست؟

متأسفانه، هیچ قانون تنظیم شده ای برای تعیین تعداد کلید واژه در صفحه وجود ندارد. موتورهای جستجو درصد تراکم کلید واژه مورد نظر را منتشر نمی کنند، بنابراین باید از اختیارات و بهترین روش های سئو محتوایی استفاده کنید.

اکثر کارشناسان سئو معتقدند که تراکم ایده آل برای کلمات کلیدی حدود 1-2٪ است. این بدان معناست که کلمه کلیدی هدف حدود یک تا دو بار در هر 100 کلمه ظاهر می شود. با این اوصاف، کلمه کلیدی به تعداد کافی در صفحه ظاهر می شود تا موتورهای جستجو موضوع و مفهوم صفحه را متوجه شوند.

تکرار کلمه کلیدی

تراکم کلیدواژه

تکرار کلمات کلیدی به منظور رتبه بندی صفحه برای مدت زمان مشخص است. البته باید توجه داشته باشید که این روش یک تاکتیک محبوب SEO کلاه سیاه بود. اگرچه امروزه این روش بسیار مورد استفاده قرار نمی گیرد، ولی کارشناسان سئو باید از عل تکرار کلمات کلیدی آگاه باشند تا به طور ناخودآگاه اتفاق نیفتد.

اگر درصد تراکم کلید واژه بسیار زیاد باشد ممکن است یک صفحه دچار عمل تکرار کلمات کلیدی شود. بنابراین باید از این امر جلوگیری کنید. زیرا تکرار زیاد کلمات کلیدی بر خلاف دستورالعمل های کیفیت Google است و ممکن است منجر به مجازات های موتور جستجو شود و صفحه را از SERP ها حذف کند.

تراکم بیش از حد کلید واژه کانونی همچنین می تواند یک تجربه بد را برای خوانندگان ایجاد کند. این امر می تواند روی وضوح و خوانایی محتوای SEO شما تأثیر بگذارد و باعث شود بازدید کنندگان به صفحات با کیفیت بالاتر روی آورند.

4 استراتژی برای تراکم مناسب کلید واژه

از آنجا که هیچ تراکم واضح و ایده آل برای کلمات کلیدی توصیف شده توسط موتورهای جستجو وجود ندارد، باید به بهترین شیوه عمل کنید تا بهینه سازی کلمه کلیدی را انجام دهید و فقط از درصد دقیق تراکم کلمه کلیدی پیروی نکنید.

بهترین روش برای دستیابی به تراکم مناسب کلید واژه کانونی در محتوای شما استفاده از راهکارهای زیر است.

1. اولویت اول را جلب رضایت خوانندگان در نظر بگیرید، سپس روی استفاده از کلمات کلیدی متمرکز شوید.

تراکم کلیدواژه

به یاد داشته باشید که بهترین مطالب ابتدا برای خوانندگان ایجاد می شود. بنابراین به طور طبیعی و روان بنویسید و به طور ارگانیک از کلمه کلیدی در نسخه خود استفاده کنید. با استفاده از این روش، محتوائی باکیفیت، قانع کننده و با ارزش ایجاد کنید. بعد از اتمام نوشتن محتوا، به عقب برگردید و ببینید آیا می توانید به طور طبیعی کلمه کلیدی را اضافه کنید تا به تراکم مناسب کلید واژه در حدود 1-2٪ برسید.

2. برای اضافه کردن تغییرات در کلمه کلیدی هدف از کلمه کلیدی “stemming” استفاده کنید.

کلمه کلیدی stemming اشاره به توانایی موتور جستجو در تشخیص و ارتباط فرم های مشابه کلمه های کلیدی متصل به یک کلید واژه هدف دارد. معمولاً، کلمه کلیدی stemming یک پیشوند، پسوند یا جمع بندی را به یک کلمه کلیدی هدف اضافه می کند.

3. از کلمات کلیدی معنایی برای محتوا و پشتیبانی از کلمه کلیدی هدف استفاده کنید.

کلمات کلیدی معنایی اصطلاحاتی هستند که مترادف و یا متن مرتبط با کلمه کلیدی هدف هستند. به عنوان مثال، stemming کلمه کلیدی “مدیر پروژه” می تواند “مدیران پروژه” یا “مدیریت پروژه” باشد. از آنجا که موتورهای جستجو این کلمات را به رسمیت می شناسند و آنها را بهم پیوند می دهند، در ضمن اضافه کردن تنوع متنی به نسخه خود، از آنها در محتوای خود برای پشتیبانی از کلمه کلیدی هدف خود استفاده کنید.

4- از تکرار بیش از کلید واژه خودداری کنید.

پس از تکمیل مطالب خود، قبل از انتشار، از یک چک لیست سؤالی در مورد سئو محتوا استفاده کنید تا تراکم کلید واژه خود و سایر عوامل تاثیر گذار بر سئو و جستجوگرها در صفحه را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی مورد نظر به اندازه کافی استفاده کرده اید تا سایت خود را بدون اینکه در معرض جریمه های جستجو قرار گیرید به موتورهای جستجو نشان دهید.

چگونه تراکم کلید واژه را بررسی کنیم؟

تراکم کلیدواژه

با شمارش تعداد استفاده از کلمه کلیدی و تعداد کل کلمات و با استفاده از فرمول بالا می توانید تراکم کلمه کلیدی را چک کنید. یا می توانید از ابزاری مانند افزونه Yoast SEO استفاده کنید تا تراکم کلمه کلیدی در صفحه ویرایش پست WordPress خود را بررسی کنید.

هنگامی که صفحه شما منتشر شده است، می توانید با استفاده از ابزارهای آنالیز سایت مانند الکسا، یک بررسی نهایی را در صفحه خود انجام دهید تا کاربرد کلمه کلیدی را بررسی کنید و مطمئن شوید که این صفحه برای مدت زمان هدف بهینه شده است.

اکنون که مفهوم تراکم کلید واژه را درک کرده اید و می دانید چند بار از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید، از ابزاری استفاده کنید که به شما در شناسایی بهترین اصطلاحات برای هدف گذاری در پست ها و صفحات کمک کند.

برای دریافت یک گزارش آزمایشی رایگان از برنامه های بررسی پیشرفت رتبه الکسا استفاده کنید تا از ابزارهای جستجو در مورد کلمات کلیدی استفاده کنید. این ابزار به شما در یافتن بهترین شرایط برای محتوا کمک می کند. همچنین به گزارش های جامع دسترسی پیدا خواهید کرد که فرصت های بهینه سازی فنی و صفحه ای را که ممکن است از دست داده باشید شناسایی می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا